Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Hur funkar det att beställa från Cigarrlagret? Noterar att priserna är klart bättre än i butik.
Det är väl en svensk grossist, så inga problem med tull och sådant eller?
Köpte min humidor från denna återförsäljare. Mest för han var billigast på den modellen jag var ute efter. Fick vänta någon vecka och allt var frid och fröjd. Kommer nog köpa mer då jag inte har superbråttom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Har du fått hem din Colibri V-cut?
Du kommer att bli mycket nöjd! Själv kommer jag aldrig att behöva någon annan cutter!
Det är inte riktigt min stil att köpa så dyra verktyg när det finns billigare, men Colibrin är fanimej oslagbar!
Vilka cigarrer blev det förresten?
Du har så rätt. Jag blev stormförtjust i min v-cut. Provade den för första gången nu i dag. Var dock lite orolig att det skulle bli problem med att snoppa de mindre cigarrerna. Så därför provade jag att snoppa en liten Montecristo Purito för dagens rökstund.
Ja men se där. Det gick ju hur galant om helst. Det var ju bara att styra ner skäret ner mot garren o rikta in den o klippa till! Så otroligt vass och snittet kunde inte bli bättre. Oron var därmed helt obefogad skulle det visa sig. Montecriston var för övrigt himla god för att vara så liten.
Cigarrerna ja. Det blev några HdM Epicure No2, Cohiba Maduro, Vegueros Mañanita, Rocky Patel Vintage 2003 och ett par Matilde Oscura. Nu ligger de i frysen för säkerhets skull. Vill ju inte ha några obehagliga kryp i humidoren.