2017-03-23, 17:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Trevligt att höra!
Jag har ingen som helst brådska, så det får bli en beställning av Le Bijou Torpedo och La Flor de las Antillas Toro.
Det finns ju hundralappar att spara redan vid en handfull pinnar i den prisklassen!
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-03-23 kl. 17:07.
Citera
2017-03-23, 17:34
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hur funkar det att beställa från Cigarrlagret? Noterar att priserna är klart bättre än i butik.
Det är väl en svensk grossist, så inga problem med tull och sådant eller?

Köpte min humidor från denna återförsäljare. Mest för han var billigast på den modellen jag var ute efter. Fick vänta någon vecka och allt var frid och fröjd. Kommer nog köpa mer då jag inte har superbråttom.
Citat:
Har du fått hem din Colibri V-cut?
Du kommer att bli mycket nöjd! Själv kommer jag aldrig att behöva någon annan cutter!
Det är inte riktigt min stil att köpa så dyra verktyg när det finns billigare, men Colibrin är fanimej oslagbar!

Vilka cigarrer blev det förresten?
Du har så rätt. Jag blev stormförtjust i min v-cut. Provade den för första gången nu i dag. Var dock lite orolig att det skulle bli problem med att snoppa de mindre cigarrerna. Så därför provade jag att snoppa en liten Montecristo Purito för dagens rökstund.

Ja men se där. Det gick ju hur galant om helst. Det var ju bara att styra ner skäret ner mot garren o rikta in den o klippa till! Så otroligt vass och snittet kunde inte bli bättre. Oron var därmed helt obefogad skulle det visa sig. Montecriston var för övrigt himla god för att vara så liten.

Cigarrerna ja. Det blev några HdM Epicure No2, Cohiba Maduro, Vegueros Mañanita, Rocky Patel Vintage 2003 och ett par Matilde Oscura. Nu ligger de i frysen för säkerhets skull. Vill ju inte ha några obehagliga kryp i humidoren.
Citera
2017-03-23, 19:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Köpte min humidor från denna återförsäljare. Mest för han var billigast på den modellen jag var ute efter. Fick vänta någon vecka och allt var frid och fröjd. Kommer nog köpa mer då jag inte har superbråttom.
Du har så rätt. Jag blev stormförtjust i min v-cut. Provade den för första gången nu i dag. Var dock lite orolig att det skulle bli problem med att snoppa de mindre cigarrerna. Så därför provade jag att snoppa en liten Montecristo Purito för dagens rökstund.

Ja men se där. Det gick ju hur galant om helst. Det var ju bara att styra ner skäret ner mot garren o rikta in den o klippa till! Så otroligt vass och snittet kunde inte bli bättre. Oron var därmed helt obefogad skulle det visa sig. Montecriston var för övrigt himla god för att vara så liten.

Cigarrerna ja. Det blev några HdM Epicure No2, Cohiba Maduro, Vegueros Mañanita, Rocky Patel Vintage 2003 och ett par Matilde Oscura. Nu ligger de i frysen för säkerhets skull. Vill ju inte ha några obehagliga kryp i humidoren.
Skall bli kul att höra vad du tycker om Vegueros, Cohiba-arbetarnas eget märke.

Satsa på Alec Bradley Prensado vid nästa beställning. Oerhört bra och prisvärda pinnar!
Citera
2017-03-23, 20:17
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Skall bli kul att höra vad du tycker om Vegueros, Cohiba-arbetarnas eget märke.

Satsa på Alec Bradley Prensado vid nästa beställning. Oerhört bra och prisvärda pinnar!

Vegueros verkar lovande. Till att börja med såg de både fina ut och doftade gott innan de åkte in i frysen

Tackar! Ska lägga ett par av dessa i min önskelista till nästa order.
Citera
2017-03-24, 14:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Intressant. Hur upplever du att cigarrerna röker vid 70% jämfört med 65%? Om du möjligtvis har haft möjligheten att kunna jämföra på det viset.
Nu har jag haft tillfälle att prova ett par garrar från mitt eget stash.
Upplever inte några som helst problem med hur de brinner vid 70% RH.
Kopplar av i solen efter jobbet, med en H.Upmann Majestic och en liten trea lagrad rom i glaset, innan fredagsstädningen tar vid!

Måste göra lite plats i humidoren inför kommande beställning, så det är vardagscigarrerna från Kuba som ryker nu när det är väder!
Citera
2017-03-25, 16:55
Medlem
zinodavidoffs avatar
Cohiba får tillskott, vad säger magkänslan?

http://www.cigaraficionado.com/webfe...ig-price-19306

Äntligen säger jag, hoppas Habanos försöker styra upp produktionen så den fokuserar på cigarrer med bättre kvalité.
Citera
2017-03-25, 18:24
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zinodavidoff

Äntligen säger jag, hoppas Habanos försöker styra upp produktionen så den fokuserar på cigarrer med bättre kvalité.

En halvrobusto i Linea 1492 har definitivt sin plats, och det ligger i tiden. För egen del är det här en välkommen nyhet. Jag gillar feta cigarrer, men de behöver ju inte alltid vara så långa. Jag förväntar mig Cohibas vanliga Siglo-blandning och höga kvalitet på rullningen, och 52 är en perfekt kaliber för mig. Jag kommer nog köpa en låda.
Citera
2017-03-25, 18:52
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:
En halvrobusto i Linea 1492 har definitivt sin plats, och det ligger i tiden. För egen del är det här en välkommen nyhet. Jag gillar feta cigarrer, men de behöver ju inte alltid vara så långa. Jag förväntar mig Cohibas vanliga Siglo-blandning och höga kvalitet på rullningen, och 52 är en perfekt kaliber för mig. Jag kommer nog köpa en låda.

Föredrar vitolan Lancero, men kan även uppskatta en välgjord cigarr med större ringmått.
Citera
2017-03-25, 18:54
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zinodavidoff

förstår inte riktigt vad du menar.

ska habanos styra upp produktionen med fokus på "bättre pinnar".
det blir ju inte bättre än cohiba från kuba. eller menar du att cohiba-märket inte fått den fokus den bör ha? för det är ju inte som så att det är cohiba som är bra och resten blaha blaha.
Citera
2017-03-25, 19:27
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:
ska habanos styra upp produktionen med fokus på "bättre pinnar".
det blir ju inte bättre än cohiba från kuba. eller menar du att cohiba-märket inte fått den fokus den bör ha? för det är ju inte som så att det är cohiba som är bra och resten blaha blaha.

Habanos har under senaste åren lagt mycket fokus på pinnar med billigare prislapp och lagt ännu mer krut på anniversado cigarrerna och andra limitadas. Nu kanske dom skiftar fokus och lägger ner mer pengar på bland annat Cohiba.
Citera
2017-03-26, 09:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Vart köpte du dessa cigarrer då du fryser dem???
Samtliga cigarrer som kommer in i Sverige är redan behandlade med frysning så det ska inte behövas göra det, Personligen så har jag inte gjort det vare sig med Habanos produkter eller NC som är handlade från Svenska säljare!
Citera
2017-03-26, 10:47
Medlem
MixPixs avatar
DjPutte - Ok, då var det med andra ord helt onödigt för mig att frysa ner dem då. Alla mina pinnar var köpta inom rikets gränser.
Tackar så mycket. Sådana kunskaper uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in