2017-01-29, 21:08
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
när vi ändå är inne på kind. någon som har använder deras cigarr-abonnemang?

har kikat lite på detta då man gärna röker samma grejer hela tiden och inte riktigt tänker utanför boxen, mycket lättare när någon skickar på en saker så "man måste" prova annat.

det enda som jag är lite "orolig" för är att det kanske inte riktigt är "premium".
jag röker gärna bra grejer då det (i alla fall för mig) är en ren lyx, då betalar jag hellre några spänn mer och får något bra än att försöka hitta bästa pris/budget-pinne. att röka och samtidigt säga att den är bra för sitt pris rimmar inte riktigt med när jag vill njuta.

Yes har kört deras guld abonnemang sedan starten och har varit lika nöjd månad efter månad... Och att du inte skulle få premium pinnar om du hoppar på guld är inget du behöver oroa dig över... Sen får ju alla abonnenter rabatterade priser när det är "Quick and Dirty" något du förstår vad det är när du är med i Facebook gruppen plus att vi ofta är först i Sverige med att få testa nya grejer som släpps på marknaden... Och sist men inte minst den härliga gemenskapen mellan medlemmarna
Citera
2017-01-29, 23:54
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-lagaren
Jag kör deras abonnemang och har gjort i drygt ett halvår. Jag som är hyfsat ny på cigarrer är riktigt nöjd. För just som du säger tvingar det en att testa olika märken och storlekar, som Man kanske inte Annars plockat upp.

http://kindcigars.se/resources/blogg/

Där kan du se vad som har kommit i de tidigare månadspaketen. Så ser du ungefär vad för klass det ligger på.

Men jag som ny rökare är nöjd

Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Yes har kört deras guld abonnemang sedan starten och har varit lika nöjd månad efter månad... Och att du inte skulle få premium pinnar om du hoppar på guld är inget du behöver oroa dig över... Sen får ju alla abonnenter rabatterade priser när det är "Quick and Dirty" något du förstår vad det är när du är med i Facebook gruppen plus att vi ofta är först i Sverige med att få testa nya grejer som släpps på marknaden... Och sist men inte minst den härliga gemenskapen mellan medlemmarna
ah, kul med snabba och positiva svar. nu blev jag övertygad så jag får nog ta och hoppa på det tåget också.
Citera
2017-01-30, 00:05
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ah, kul med snabba och positiva svar. nu blev jag övertygad så jag får nog ta och hoppa på det tåget också.

Ja det är iaf värt ett test men jag tror inte du kommer att bli besviken och du kommer hitta nya vänner att ta en cigarr med om andan faller på
Citera
2017-01-30, 01:07
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Ja det är iaf värt ett test men jag tror inte du kommer att bli besviken och du kommer hitta nya vänner att ta en cigarr med om andan faller på
är annars inte så glad i abonnemang utan vill köpa när det passar mig.

skillnaden här är att man kan pausa, gå upp och ner i storlek och hoppa av när man vill, bara bra saker för kunden.
Citera
2017-02-04, 16:29
Medlem
Rembrandths avatar
Jag är alldeles i början på min "karriär" som cigarrälskare, köper lite random cigarrer ibland, och nu har jag bestämt mig för att köpa en humidor och lite blandade cigarrer, både dyrare och billigare, som jag kan spara i humidoren till olika tillfällen både i samband med vardag och fest.

Så nu till frågan i alla fall: Går det att köpa humidorer och cigarrer online, på någon seriös sida, som är något att ha? Vill gärna ha lite input från personer som gjort detta, istället för att bara googla, chansa och bli besviken. Har provat att googla, givetvis, men det verkar vara rena djungeln av humidorer och cigarrer där ute. Någon som har lite tips att ge? Jag tänker mig själv en humidor med plats för omkring 15-30 cigarrer nånting.

Tack på förhand!
Citera
2017-02-04, 16:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag är alldeles i början på min "karriär" som cigarrälskare, köper lite random cigarrer ibland, och nu har jag bestämt mig för att köpa en humidor och lite blandade cigarrer, både dyrare och billigare, som jag kan spara i humidoren till olika tillfällen både i samband med vardag och fest.

Så nu till frågan i alla fall: Går det att köpa humidorer och cigarrer online, på någon seriös sida, som är något att ha? Vill gärna ha lite input från personer som gjort detta, istället för att bara googla, chansa och bli besviken. Har provat att googla, givetvis, men det verkar vara rena djungeln av humidorer och cigarrer där ute. Någon som har lite tips att ge? Jag tänker mig själv en humidor med plats för omkring 15-30 cigarrer nånting.

Tack på förhand!
Som ovan googla på Kind Cigars bra snabb service i alla lägen!
Citera
2017-02-11, 07:36
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Kör Kinds bronsabonnemang, är nöjd med det jag har fått hittills. Klarar dock inte av FB gruppen, nivån av cringe kan ibland nå tidigare helt okända nivåer när massa tjocka neckbeards ska sitta och livesända sina rökstunder i tid och otid och posta massa bilder.
Citera
2017-02-13, 18:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
Kör Kinds bronsabonnemang, är nöjd med det jag har fått hittills. Klarar dock inte av FB gruppen, nivån av cringe kan ibland nå tidigare helt okända nivåer när massa tjocka neckbeards ska sitta och livesända sina rökstunder i tid och otid och posta massa bilder.
Det är väl lite av tjusningen kring den gruppen serru förmodar du är en rätt ny medlem där i KCS gruppen, Har vart med länge där nu och gemenskapen mellan medlemmarna är väl det bästa och roliga alla är lika olika som förenas i cigarrerna dimma
Citera
2017-02-25, 20:55
Medlem
Havsteins avatar
Citat:

Tack på förhand!

Välkommen in,

Ett tips till nybörjare, rök runt. Testa paletten och utveckla den med diverse cigarrer från alla världens hörn. Billiga humidorer gör Adorini(https://www.humidordiscount.se/), finns även Amerikanska tillverkare som gör budget versioner(http://www.cheaphumidors.com/)

Rekommenderar att ni går med i diverse forum och köper cigarrer från USA, mycket billigare och finns lite mer att välja på. Talar självfallet om NC's nu. (NC = non-cubans). Kubaner
hittar du på diverse butiker inrikes. Däremot kan du, när du blir en inbiten aficionado handla från London(Ajay, JJ Fox, Sautter, DoL, St James heter gatan där de flesta butiker ligger).
Citera
2017-02-25, 21:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vad har herrarna att säga om Xikars resehumidor för tio cigarrer?
Tänkte införskaffa en sådan som första humidor, eftersom jag i nuläget inte behöver ha några mängder hemma och dessutom sätter stort värde på att kunna ta dem med mig då jag är ute och reser!
Citera
2017-02-26, 14:46
Medlem
Havsteins avatar
Citat:
Vad har herrarna att säga om Xikars resehumidor för tio cigarrer?
Tänkte införskaffa en sådan som första humidor, eftersom jag i nuläget inte behöver ha några mängder hemma och dessutom sätter stort värde på att kunna ta dem med mig då jag är ute och reser!

Använder Xikars resehumidorer, stora som små. Superb kvalité och lätt och smidig, rekommenderas starkt.

Använd den inte som din bordshumidor, köp istället en billigare variant och använd hemma. Den är skapad för att användas vid resor och inte som humidor för hemmet. Rekommenderar inte att använda den som standard pga saknaden av ceder och för risken att cigarrerna blir överfuktiga, då måste du införskaffa en hygrometer till resehumidoren och hålla koll.

edit: stavfel
Citera
2017-02-26, 19:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havstein
Använder Xikars resehumidorer, stora som små. Superb kvalité och lätt och smidig, rekommenderas starkt.

Använd den inte som din bordshumidor, köp istället en billigare variant och använd hemma. Den är skapad för att användas vid resor och inte som humidor för hemmet. Rekommenderar inte att använda den som standard pga saknaden av ceder och för risken att cigarrerna blir överfuktiga, då måste du införskaffa en hygrometer till resehumidoren och hålla koll.

edit: stavfel
Tack för ditt svar!

Då jag har för avsikt att använda Boveda-påsar oroar jag mig egentligen inte för överfuktning, däremot tycker jag det ser illa ut när bättre cigarrer hamnar i ziplock-påsar, och så har det blivit hemma hos mig nu...
Tänkte väl att en billig resehumidor åtminstone är ett steg i rätt riktning.

Egentligen har jag för tillfället inget större behov av en bordshumidor, eftersom jag har tio minuter till loungen och ändå inte kan puffa inomhus i mitt hem. Ute vill jag inte röka, om inte vädret är helt perfekt.
Säkert skaffar jag förr eller senare en, men nu blir första steget en som kan tas med på resor.

Efter lite läsning oroar jag mig dock för att cigarrerna kommer att skramla omkring i Xikars tiopinnarsmodell, när det övre lagret väl är förbrukat. Kanske vore det bättre att köpa sig två femmor istället? De är ju dessutom smidigare!

Vilken bordshumidor kan då vara bra att börja med?
Köper jag en sådan så är funktionen viktigast för mig, eftersom jag har ordentliga variationer i inomhusklimatet hemma! Så underhållsfritt som möjligt är önskemålet!
Ser inte heller att den kommer stå framme för display, så glaslock och sådant är inte alls nödvändigt..
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-02-26 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in