2017-01-27, 01:52
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Nja, jag tror inte propylenglykolen avdunstar så lätt utan stannar kvar när vattnet dunstar, kan iofs ha fel. Det stod i instruktionerna från adorini att väggarna ska fuktas när man "startar" en humidor och då den stått tom i tre månader och torkat ganska rejält såg jag det hela som en omstart.
Jo en tom humidor är en tragisk upplevelse, men det blev så pga div omständigheter. Ska aldrig hända igen

Propylenglykolen kommer nog tyvärr inte försvinna råkade spilla ut ett par droppar på skumgummi insatsen i min resehumi för ett par år sedan. Så jag tog ur den för att den skulle torka men den är kladdig än idag.

Och om du vill fukta in den med den där Quick fix metoden så är det destillerat vatten (batteri vatten) som gäller funkar även att ha i fuktaren och är betydligt billigare...Ett litet tips bara

Men du kan ju iaf testa att torka rent humidoren med just destillerat vatten lite försiktigt med en disktrasa och se om kladdet försvinner.

Lycka till
Citera
2017-01-27, 02:10
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
många i tråden (och andra) rekommenderar heartfeld beads, ska tydligen vara grymma.

nice! försökte också handla där för ett tag seden, men det gick ju åt helvete.
vill ha lite mer fuente och just nu är det drygt att få tag på dom i sverige, enligt cigarrlagret så saknar fuente för tillfället en svensk importör, så man får hamstra det man har så länge.
Har hört att beads ska vara bra, hur förvaras dom i humidoren?
Paul-bugge.de skickar till Sverige, men ta med en fet straffskatt i beräkningarna när leveransen ska genom tullen.
Är själv på jakt efter Joya de Nicaraguas Antaño 1970 av dom större storlekarna som är lite sällsynta i Sverige.
Citera
2017-01-27, 02:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout

Och om du vill fukta in den med den där Quick fix metoden så är det destillerat vatten (batteri vatten) som gäller funkar även att ha i fuktaren och är betydligt billigare...Ett litet tips bara

Men du kan ju iaf testa att torka rent humidoren med just destillerat vatten lite försiktigt med en disktrasa och se om kladdet försvinner.

Lycka till
Jo fuktare har jag. Har funderat på att försiktigt skura med trasa och destvatten.

Tack. Uppdaterar om dramats utgång...
Senast redigerad av HobbyHitler 2017-01-27 kl. 02:19.
Citera
2017-01-27, 02:53
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Har hört att beads ska vara bra, hur förvaras dom i humidoren?
Paul-bugge.de skickar till Sverige, men ta med en fet straffskatt i beräkningarna när leveransen ska genom tullen.
Är själv på jakt efter Joya de Nicaraguas Antaño 1970 av dom större storlekarna som är lite sällsynta i Sverige.

Beds find att köpa i rör i olika storlekar eller så köper man det på lösvikt och häller det i en tom snusdosa eller något annat lämpligt och gör små hål i locket sen är det bara att lägga in i humidoren.

Här hittar du cigarren du letar efter
http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=89
Citera
2017-01-27, 03:20
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:

Här hittar du cigarren du letar efter
http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=89
Se på fan! Och inte så blodigt dyrt som jag trott heller. Drygt 10% över cigarworld i Tyskland, dom brukar ta ca 2/3 av priset för dom Kubaner jag jämfört med några Svenska butiker.
Senast redigerad av HobbyHitler 2017-01-27 kl. 03:28.
Citera
2017-01-27, 03:39
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Se på fan! Och inte så blodigt dyrt som jag trott heller. Drygt 10% över cigarworld i Tyskland, dom brukar ta ca 2/3 av priset för dom Kubaner jag jämfört med några Svenska butiker.

Så stor skillnad i pris har jag inte märkt när det gäller inom EU men sen brukar jag inte kolla utomlands då jag hellre stödjer svenska handlare än tyska men om man råkar vara på semester är det ju alltid värt att kolla priserna för att se om man kan spara en slant på att köpa ett par lådor
Citera
2017-01-27, 04:08
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Så stor skillnad i pris har jag inte märkt när det gäller inom EU men sen brukar jag inte kolla utomlands då jag hellre stödjer svenska handlare än tyska men om man råkar vara på semester är det ju alltid värt att kolla priserna för att se om man kan spara en slant på att köpa ett par lådor
Nu jämförde jag iofs med Brobergs tobak, Roberts tobak och Mellgrens. Men cigarworld har bra priser och ett fantastiskt brett sortiment. Och så är det alltid kul att ta en tur till Tyskland en gång om året (ca 850 kr ToR) för att äta, dricka och jaga damer
Citera
2017-01-27, 09:19
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:

Sorry, sorry...Svenska butikspriser brukar vara 1 och 1/3 av Tyska postorderpriserna menade jag. Kan bli lite virrigt med bråkräkningen när man jobbar framåt småtimmarna
Citera
2017-01-28, 11:03
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Caldwell
Royal Danish Cigar Umami serien
Senoral Maduron
Freya
AJ Fernandez
Det är svårt att tipsa bättre kop på dig x antal lösplugg av olika märken sedan tar du dig och puffar igenom djungeln, Dryck bäst är en fin rom för Whiskey kan vara för rökig el för obalanserad sötma så den dödar all smak från en cigarr!

Soft Ska kolla om jag hittar alla. Tänkte också testa Hoyo de Monterrey Hermosos Nr 4 och en Bolivar Royal Coronas. Nästa helg får bli en provhelg
Citera
2017-01-29, 13:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Soft Ska kolla om jag hittar alla. Tänkte också testa Hoyo de Monterrey Hermosos Nr 4 och en Bolivar Royal Coronas. Nästa helg får bli en provhelg
https://www.kindcigars.se/
Där finns massa gott och snabb leverans
Citera
2017-01-29, 14:04
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.kindcigars.se/
Där finns massa gott och snabb leverans
när vi ändå är inne på kind. någon som har använder deras cigarr-abonnemang?

har kikat lite på detta då man gärna röker samma grejer hela tiden och inte riktigt tänker utanför boxen, mycket lättare när någon skickar på en saker så "man måste" prova annat.

det enda som jag är lite "orolig" för är att det kanske inte riktigt är "premium".
jag röker gärna bra grejer då det (i alla fall för mig) är en ren lyx, då betalar jag hellre några spänn mer och får något bra än att försöka hitta bästa pris/budget-pinne. att röka och samtidigt säga att den är bra för sitt pris rimmar inte riktigt med när jag vill njuta.
Citera
2017-01-29, 20:35
Medlem
a-lagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
när vi ändå är inne på kind. någon som har använder deras cigarr-abonnemang?

har kikat lite på detta då man gärna röker samma grejer hela tiden och inte riktigt tänker utanför boxen, mycket lättare när någon skickar på en saker så "man måste" prova annat.

det enda som jag är lite "orolig" för är att det kanske inte riktigt är "premium".
jag röker gärna bra grejer då det (i alla fall för mig) är en ren lyx, då betalar jag hellre några spänn mer och får något bra än att försöka hitta bästa pris/budget-pinne. att röka och samtidigt säga att den är bra för sitt pris rimmar inte riktigt med när jag vill njuta.

Jag kör deras abonnemang och har gjort i drygt ett halvår. Jag som är hyfsat ny på cigarrer är riktigt nöjd. För just som du säger tvingar det en att testa olika märken och storlekar, som Man kanske inte Annars plockat upp.

http://kindcigars.se/resources/blogg/

Där kan du se vad som har kommit i de tidigare månadspaketen. Så ser du ungefär vad för klass det ligger på.

Men jag som ny rökare är nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in