2017-04-15, 14:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zinodavidoff
Håller helt med. Kind Cigars är ju relativt nystartat.

Spanien, UK, ja listan är lång. Men det bör ju[b] Rasiermesser[b] veta...
eller så är det vi som inte vet då vi tydligen inte är riktiga samlare.
Citera
2017-04-15, 15:15
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:
eller så är det vi som inte vet då vi tydligen inte är riktiga samlare.

Ha ha, tror på den teorin. Vi samlar ju, dock Gurkha cigarrer...
Citera
2017-04-15, 15:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Som relativ nybörjare tycker jag att Cigarrlagrets sortiment är helt OK, har precis lagt en beställning!
Tyvärr har han inte mina kärälskade Alec Bradley Prensado, men jag skall minsann ta ett samtal med honom om den saken...
Citera
2017-04-15, 16:00
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uninked
Det finns säkert massor med exempel i tråden, men ge mig gärna exempel på cigarrer med lite mindre styrka, nikotin tänker jag då. Gärna lättillgängligt med.
Hemma finns H Upmann Magnum 54 och Alonso Menendez Robusto.

Mer?
Romeo y Julietta Wide Churchill är en riktigt trevlig, lite mildare pinne!
Citera
2017-04-15, 21:24
Medlem
Rasiermessers avatar
Jag ser att flera tog illa vid sig av min post, det var inte meningen att verka förmer men saken är att vill man ha bästa priset och kvalitetsgaranti så blir det HK (lyckligtvis har det kommit moderniteter som internet och flyg så beställning och leverans är inte mer "att gå över ån efter vatten" än att beställa från annan ort) - jag lade ingen annan värdering i det jag skrev men tyvärr lyckades andra göra det.

Självklart kan listan göra längre på aktörer annorstädes, men det lämnar jag över till andra.

För att balansera Kindcigars kan ju Cigarrlagret nämnas!
Senast redigerad av Rasiermesser 2017-04-15 kl. 21:28.
Citera
2017-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Romeo y Julietta Wide Churchill är en riktigt trevlig, lite mildare pinne!
Ah, trevligt, blir att ta hem ett par då.

Någon som kan rekommendera en schysst humidor för inte allt för många slantar?
Citera
2017-04-15, 22:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Jag ser att flera tog illa vid sig av min post, det var inte meningen att verka förmer men saken är att vill man ha bästa priset och kvalitetsgaranti så blir det HK (lyckligtvis har det kommit moderniteter som internet och flyg så beställning och leverans är inte mer "att gå över ån efter vatten" än att beställa från annan ort) - jag lade ingen annan värdering i det jag skrev men tyvärr lyckades andra göra det.

Självklart kan listan göra längre på aktörer annorstädes, men det lämnar jag över till andra.

tog illa vid sig? jag tror knappast någon blev kränkt.

du har inte lust att utveckla? vart vänder man sig om man nu vill handla billigaste habanos i hongkong.
och vad menas med "kvalitetsgaranti"? själv habanos i sig självt innebär ju garanti för just vad det är, plockar jag en låda i sverige, polen eller hong kong så är ju kvaliteten likvärdig eftersom det kommer från samma fabrik.
Citera
2017-04-15, 22:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Som relativ nybörjare tycker jag att Cigarrlagrets sortiment är helt OK, har precis lagt en beställning!
Tyvärr har han inte mina kärälskade Alec Bradley Prensado, men jag skall minsann ta ett samtal med honom om den saken...
ja det duger. leveranstider och feedback kan väl ibland önskas lite om...men men, hans priser är bra.

prensadon är riktigt jävla fin. hade några sådana liggandes kvar i humidoren, hade rökt en för länge sedan och tyckte den var helt ok, plockade fram en sådan förra sommaren för att prova igen och i brist på annat typ. hur i helvete jag kunnat ge den ett helt ok betyg? den var ju superb!
Citera
2017-04-15, 23:46
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:

Ingen tog illa vid. Men bara för att du har läst att många samlare bor i Hong Kong betyder det inte att europeiska samlare köper därifrån. Sist jag hörde så måste man vara medlem i vissa samlarklubbar för att ens få handla där, men vad vet jag...
Citera
2017-04-15, 23:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja det duger. leveranstider och feedback kan väl ibland önskas lite om...men men, hans priser är bra.

prensadon är riktigt jävla fin. hade några sådana liggandes kvar i humidoren, hade rökt en för länge sedan och tyckte den var helt ok, plockade fram en sådan förra sommaren för att prova igen och i brist på annat typ. hur i helvete jag kunnat ge den ett helt ok betyg? den var ju superb!
Det finns emellertid ett litet irritationsmoment rörande Prensadon, nämligen gördlarna! Visst är de fina och så, men de fäller guldglitter!!! Jag hatar glitter, och om man som jag plockar av cellofanet så riskerar man att orsaka en glittridor...
Irriterande som fan, men inget som hindrar mig från att köpa dem, då de är oerhört goda! Kul att fler gillar dem!
Citera
2017-04-15, 23:58
Medlem
Citat:
Jo, vad jag förstod så är de nya, men de jag köpte kom i tiopack. Cellofaninslagna, med riktiga gördlar. Tror att de hette "Shorts".
För egen del känns det som dessa kommer att ersätta Partagas Club. Riktigt bra smak och inte så mycket dyrare!

Jag är ett fan av montecristo puritos. Är det värt att ta hem ett gäng av dessa?
Partagas club är ju alltid trevligt, men montecristo och cohiba slår nog liiite högre både när det gäller cigarrer och cigariller. Enligt mig då
Citera
2017-04-27, 14:35
Medlem
Tänkte kolla med er, ska åka till Mallorca om nån vecka från Landvetter nån som har koll på hur utbudet på cigarrer i taxfreen där? utbudet på mallorca? eller ska man fylla resehumidoren hemma redan tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in