2016-01-09, 17:57
Medlem
F-Towns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC-DEF-GHI
Varför har jag och morsan aldrig känt av nikotinet från en cigarr då?!?! Snus fungerar så men inte cigarrer på mig och min mor.

Haha vad ska jag säga? Ni är väl immuna mot nikotin eller så vet jag inte vad. Köp hem en Joya De Nicaragua Antano 1970 och sug i dig den innan frukosten och återkom med resultatet
Citera
2016-01-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-Town
Haha vad ska jag säga? Ni är väl immuna mot nikotin eller så vet jag inte vad. Köp hem en Joya De Nicaragua Antano 1970 och sug i dig den innan frukosten och återkom med resultatet
Nej, vi är inte immuna mot nikotin då både snus och cigaretter fungerar som utannonserat. Jag har rökt den och andra Joya De Nicaragua. Kände inget och mediokra cigarrer också. Brann snett och tappade aska..
Citera
2016-01-09, 18:39
Medlem
brutefishs avatar
har puffat cigarr är hyfsat många år, jag får ofta nickokickar.
naturligtvis spelar dagsform in och om man har mat i magen etc etc, men jag känner ofta av nikotinet, då i form av en angenäm upplevelse, men då och då händer det att jag efteråt kan känna mig lite illamående.

rökte en lite rackare från aging room för 1 år sedan, herregud vad niktotin det var i den, jag var spyfärdig efteråt.

brukar kika på cigar obsession på youtube då och då, och han som har kanalen puffar mycket garre, om han får nickokickar mellan varven så tror jag knappast att det skulle vara någon myt.
Citera
2016-01-09, 20:59
Medlem
F-Towns avatar
Citat:
Nej, vi är inte immuna mot nikotin då både snus och cigaretter fungerar som utannonserat. Jag har rökt den och andra Joya De Nicaragua. Kände inget och mediokra cigarrer också. Brann snett och tappade aska..

Okej jag lägger ner här. Du får nikotinkick av en fjuttig cigg men inte av en cigarr som innehåller mängder, grattis! Det är väl ändå något positivt får jag anta.
Citera
2016-01-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-Town
Okej jag lägger ner här. Du får nikotinkick av en fjuttig cigg men inte av en cigarr som innehåller mängder, grattis! Det är väl ändå något positivt får jag anta.
Jepp, det stämmer. Jag och min mor känner inte av nikotinet i cigarrer men det gör vi av cigg och snus.
Citera
2016-01-10, 19:34
Medlem
CrystalMeths avatar
Citat:
Jepp, det stämmer. Jag och min mor känner inte av nikotinet i cigarrer men det gör vi av cigg och snus.

Ooooh din JÄIVULL!
Varför lät du mig tro att det var ett bra märke??
Och vad e det för jävla skitsnack att ni inte känner nikotinet??
Det e kanske för att du knullar din mor i röven medans ni röker garre!
Citera
2016-01-12, 09:38
Medlem
Beror ju på cigarren i fråga och även vad man har ätit innan man puffar. Många cigarrer har låg nikotinhalt medan andra är rejält laddade. Iom att man munblossar med cigarrer så krävs det mer nikotin än när man drar ner röken i lungorna för att få nikotinrus.
Citera
2016-01-12, 10:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat
Beror ju på cigarren i fråga och även vad man har ätit innan man puffar. Många cigarrer har låg nikotinhalt medan andra är rejält laddade. Iom att man munblossar med cigarrer så krävs det mer nikotin än när man drar ner röken i lungorna för att få nikotinrus.
så klart och det säger ingen emot. men att man ALDRIG skulle känna nikotin från en garre är ju rent båg.
Citera
2016-01-12, 11:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag tror de flesta av oss som röker pipa kan skriva under på att effekten av nikotin som distribueras endast via gomslemhinnorna och svalget kan vara mycket påtaglig.

Så sent som härom dagen hade jag hicka efter ett stopp Union Square i min Henrik Rydberg-poker!
Citera
2016-01-12, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Var det samma form som en cigarett så var det en cigarill. De brukar oftast inte ha något band/märke på själva pinnen. Var det inte en smalare cigarr (fortfarande tjockare än en cigarett)?

Franskt namn och rött märke (klistermärke?)? Låter konstigt. Kan det varit Partagas, Hoyo de Monterrey, La Flor De Cano eller något liknande som du tyckte lät franskt? Det finns knappast något kubanskt märke med mer franskt namn än så. Kuba är spanskspråkigt.

En sådan som du beskriver kan väl kosta mellan 5 och 50 kr beroende på exakt vad det var (och hur det nu var med formen). Kubanska cigarrer, alltså riktiga cigarrer och inte cigariller, kostar väl allt mellan 20 och 600 kr styck i nypris så medelpris är mycket svårt att säga. En handrullad robusto (som är ett populärt mellanstort format) från ett bättre, men inte det mest lyxiga märket brukar kosta runt 100 kr styck.

Robusto french red label var nyckelordet till att hitta den! Tack så mycket
http://www.cubancigarwebsite.com/bra...C-%7Cx39;Orsay
Citera
2016-01-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
så klart och det säger ingen emot. men att man ALDRIG skulle känna nikotin från en garre är ju rent båg.
Sitter du och påstår att jag hittar på?! Jag har rökt t ex Cain Straight Ligero och efter cigarren kändes det som innan jag rökte den. Snus känner jag av och cigaretter men inte cigarrer. Snuff känner jag inte av heller och inte tuggtobak.
Citera
2016-01-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tror de flesta av oss som röker pipa kan skriva under på att effekten av nikotin som distribueras endast via gomslemhinnorna och svalget kan vara mycket påtaglig.

Så sent som härom dagen hade jag hicka efter ett stopp Union Square i min Henrik Rydberg-poker!
Nä! Är man en liten jävla piprökarbög, som gillar att bli rövkörd utav biffiga sjömän med skägg, så känner man väl en nikotinkick, om man så röker papper. Hicka får man inte utav nikotinet. Hicka fick du för att du svalde luft för i helvete. Ja, om jag inhalerar så känns det. Inte annars.
Senast redigerad av ABC-DEF-GHI 2016-01-15 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in