2021-06-16, 18:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Tack! Okey då får jag kolla efter en billig . Bra att veta.
Funkar utmärkt med en billig, men jag ångrar absolut inte köpet av min Colibri v-cutter!

Däremot nöjer jag mig med billig tändare...
Citera
2021-06-17, 17:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Hittade lådvis med Montecristo Open Junior från 2010 i en butik. Tog med ett par pinnar för att prova, men vettefaan om de är något för mig...
Lite synd, varenda djävla cigarr från Kuba jag hittar är från 2020 eller 2021, så hade hoppats på en låda färdiglagrade.
Citera
2021-06-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hittade lådvis med Montecristo Open Junior från 2010 i en butik. Tog med ett par pinnar för att prova, men vettefaan om de är något för mig...
Lite synd, varenda djävla cigarr från Kuba jag hittar är från 2020 eller 2021, så hade hoppats på en låda färdiglagrade.

Får man fråga var affären ligger?
Jag tillhör den (vad som verkar var en sällsynt) skara som gillar Open-serien ganska skarpt när de fått lite ålder. Pinfärska är de väl inte så jäkla roliga kanske.
Jag har själv en låda, faktiskt också Junior, från -10 och tycker den är rätt läcker med schyssta cedertoner och rätt fin mjuk mognad.
Dock är det rätt få pinnar kvar i min och skulle inte ha något emot att fylla på med någon låda.
Citera
2021-06-17, 21:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbfraga
Får man fråga var affären ligger?
Jag tillhör den (vad som verkar var en sällsynt) skara som gillar Open-serien ganska skarpt när de fått lite ålder. Pinfärska är de väl inte så jäkla roliga kanske.
Jag har själv en låda, faktiskt också Junior, från -10 och tycker den är rätt läcker med schyssta cedertoner och rätt fin mjuk mognad.
Dock är det rätt få pinnar kvar i min och skulle inte ha något emot att fylla på med någon låda.
Ja, den var inte dålig alls, bara inte riktigt min smakprofil, och jag skall testa en till. Jag rökte den verkligen ner till stubben, men så blir det ju med vällagrat.
Citera
2021-06-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ja, den var inte dålig alls, bara inte riktigt min smakprofil, och jag skall testa en till. Jag rökte den verkligen ner till stubben, men så blir det ju med vällagrat.

Hoppas nästa levererar bättre för din smak!
Citera
2021-06-18, 15:51
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Sitter och puffar nästa här framför fotbollen, och den är inte så dum ändå. Enkel, men å andra sidan missar man inte en massa smaker bara för att man inte koncentrerar sig maximalt, och den är ju helt klart färdiglagrad. Det är möjligt att det ändå blir en låda ändå nästa gång jag handlar.

Framgick tillverkningsdatum på webshopen jag länkade i PM? Annars får du väl ringa upp dem och se till att du får rätt årgång när du beställer!
De är trevliga och hjälpsamma i den butiken, och priserna är faktiskt helt OK för att vara i Sverige!
Citera
2021-06-18, 16:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Nu blir det intressant. Tände en av mina favoritpinnar i samma prisklass för referens. Tyvärr 10 år yngre, men ändå...
Citera
2021-06-18, 21:28
Medlem
Citat:
Sitter och puffar nästa här framför fotbollen, och den är inte så dum ändå. Enkel, men å andra sidan missar man inte en massa smaker bara för att man inte koncentrerar sig maximalt, och den är ju helt klart färdiglagrad. Det är möjligt att det ändå blir en låda ändå nästa gång jag handlar.

Framgick tillverkningsdatum på webshopen jag länkade i PM? Annars får du väl ringa upp dem och se till att du får rätt årgång när du beställer!
De är trevliga och hjälpsamma i den butiken, och priserna är faktiskt helt OK för att vara i Sverige!

Japp, det var listat på sidan. Stort tack för tipset, jag ska lägga en beställning!

Enig för övrigt, kräver ingen gigantisk koncentration men levererar fint som t.ex fotbolls-cigarr i mitt tycke!
Citera
2021-06-19, 15:27
Medlem
Äntligen är sommaren här och långa kvällar på balkongen stundar. Är sugen på att testa en av mina New World Cameroon Churchill som väntat sen i mars typ, men det är ju ett tvåtimmarsprojekt och fotbollen hackar ju upp dagen lite.. Aah, i-landsproblemen
Citera
2021-06-21, 23:31
Medlem
MixPixs avatar
Trevligt, Kind har äntligen fått in mina favvosar Matilde Oscura i sitt lager. Då passar man naturligtvis på att köpa en hellåda till humidoren.
Konstaterade samtidigt att de har fått slut på La Galera Maduros. Lyckligtvis han jag knipa en låda av dessa när jag gjorde min förra raid.
Sensmoralen av detta måste bli att det är dumt att snåla när ens favoriter inte alltid finns tillgängliga hos våra leverantörer.
Citera
2021-06-22, 08:11
Medlem
Kul att läsa att fler gillar cameroon wrappers. Själv gillar jag såklart kubaner, men tröttnar ibland på ojämnheten i kvalité, och det är långt ifrån alla kubaner som är riktigt goda. Ibland vill man ha ett säkert kort helt enkelt. Visst är icke-kubaner ofta lite plattare i smaken, iallafall i det billigare segmentet, men det finns ändå undantag.

De flesta connecticuts är lite för milda i smaken för mig. Maduros gillar jag sällan, kan vara kul att röka en för variation ibland, men de ger mig aldrig en wow-känsla. På sistone har jag rökte en del cameroon-blandningar, och jag har testat en ecuadorian wrapper som verkligen var god. Rejäla, fylliga smaker med härlig komplexitet som gjorde mig tvungen att sätta mig ner på en parkbänk för att begrunda smakpaletten. Sånt gillar jag, kraftiga smaker där man ändå kan urskilja något annat än bara "peppar".

Vad gillar ni, och har ni några cameroon eller ecuadorians att rekommendera?
Citera
2021-06-22, 13:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tog med mig ett par E.P. Carrillo Encore Majestic när jag handlade i cigarrbutiken. Tydligen årets cigarr 2018. Skall bli kul att testa något nytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in