2014-08-08, 04:41
Medlem
Jag skulle gärna röka mer cigarrer men jag bor tyvärr i en lägenhet utan balkong. Är det någon som vet hur snabbt cigarrök sätter sig i möbler/tapet?
Citera
2014-08-08, 04:49
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
någon som vet hur snabbt cigarrök sätter sig i möbler/tapet?

Arom aside,
en cigarr brinner mycket langre an fjuttiga cigaretter.
Du sitter kanske 30-60 minuter, eller mer, med din cigarr. En rejal dos med andra ord.
Men aven det betyder mindre. For du roker val inte bara en gang?

Tipsar om att istallet ta en promenad ute i det grona med din cigarr.
Citera
2014-08-08, 09:15
Medlem
IkoneNs avatar
Har fått tips om H. Upmann Coronas Major, att det ska vara en bra "nybörjarcigarr".
Då jag inte hittat den här i stan så undrar jag om ni har några bra tips på hemsidor där jag kan beställa?
Citera
2014-08-08, 13:37
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Jag skulle gärna röka mer cigarrer men jag bor tyvärr i en lägenhet utan balkong. Är det någon som vet hur snabbt cigarrök sätter sig i möbler/tapet?

Du behöver inte vara orolig.
Jag puffar själv på inomhus med några vänner till och från och än så länge har varken jag eller besökare uppfattat min lägenhet som inrökt.
Öppet fönster och vädra så är röklukten borta efter några timmar.
Citera
2014-08-08, 16:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Du behöver inte vara orolig.
Jag puffar själv på inomhus med några vänner till och från och än så länge har varken jag eller besökare uppfattat min lägenhet som inrökt.
Öppet fönster och vädra så är röklukten borta efter några timmar.
när du har rökat kan man ställa ut några äggkoppar med ättika, det hjälper till att dölja lukt.
Citera
2014-08-08, 18:45
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
när du har rökat kan man ställa ut några äggkoppar med ättika, det hjälper till att dölja lukt.

Samma tips fick jag av min mor när jag under studieåren hyrde en rökskadad lägenhet i andra hand. Då avfärdade jag det som en skrockfull huskur men tack för tipset, ska bestämt ställa fram koppar med ättika vid nästa röktillfälle.
Citera
2014-08-08, 19:51
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Samma tips fick jag av min mor när jag under studieåren hyrde en rökskadad lägenhet i andra hand. Då avfärdade jag det som en skrockfull huskur men tack för tipset, ska bestämt ställa fram koppar med ättika vid nästa röktillfälle.
Vädra som vanligt och ställ fram det efteråt. Ättika luktar skarpt, men sen är det bara vädra ut den doften också och det går snabbt. Funkar faktiskt.

För övrigt är den här fobin mot att röka inomhus väldigt överdriven. Det verkar nästan vara en "råttan i pizzan" att alla har varit i en lägenhet som varit "helt gul" pgr av någon gubbe som rökt i den.
Citera
2014-08-20, 20:09
Medlem
Vad använder ni för snoppare? Har förlagt min någonstans, den är helt borta, så är på jakt efter en ny. Hade en dubbegiljotin av billigare modell, men har kollat lite på Xikar Xi denna gången. Är förvisso öppen för det mesta, t.ex cigarrsax är det nåt att ha?

Rökte för övrigt en Romeo y Julieta short Churchill för nån vecka sen, underbart god. Helt klart det bästa jag provat än så länge. Imorgon blir det att prova Royal Danish regal blend royal twister så då kanske churchillen får hoppa ner från tronen
Citera
2014-08-20, 20:14
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gmx
Vad använder ni för snoppare? Har förlagt min någonstans, den är helt borta, så är på jakt efter en ny. Hade en dubbegiljotin av billigare modell, men har kollat lite på Xikar Xi denna gången. Är förvisso öppen för det mesta, t.ex cigarrsax är det nåt att ha?

Rökte för övrigt en Romeo y Julieta short Churchill för nån vecka sen, underbart god. Helt klart det bästa jag provat än så länge. Imorgon blir det att prova Royal Danish regal blend royal twister så då kanske churchillen får hoppa ner från tronen

Jag kör en Xikar Xi1. Skön tyngd i den. Livstids garanti är alltid trevligt dessutom. Klipper bra gör den med.

RyJ brukar vara mycket goda. Lämna gärna rapport angående Royal Danish!
Citera
2014-08-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gmx

Kör en Xi2 och fungerarar underbart. Skulle köpa Xikar igen alla dagar i veckan.
Tror nog att RyJ:en får se sig besegrad, har själv en royal twister liggande i plastidoren och gottar till sig. Vad jag hört ska royal twister vara en riktig höjdare.
Citera
2014-09-14, 10:30
Medlem
innovatives avatar
Köpte igår mina första cigarrer, och har bara rökt någon billig cigarr på ett och annat bröllop innan.

Cigarrerna jag köpte var: Antano Dark Corojo Peligroso, H.Upman Petit Coronas, Flor De Nicaragua Robusto (Old Blend), Don Diego Aniversario Corona

Är detta ett bra val för en nybörjare? Jag valde "lite av varje" då jag ville se om jag kände någon skillnad.

Startade igår kväll med att röka Flor De Nicaragua Robusto (Old Blend), och kände nog inte så mycket av smak. Mest röksmak om jag ska vara ärlig, men antar att det är för att jag är helt ny. Det är väl samma sak som med vin.

Har även kollat efter en humidor som inte är för dyr, är detta ett bra val då? http://goo.gl/mhGe2q
Citera
2014-09-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innovative
Köpte igår mina första cigarrer, och har bara rökt någon billig cigarr på ett och annat bröllop innan.

Cigarrerna jag köpte var: Antano Dark Corojo Peligroso, H.Upman Petit Coronas, Flor De Nicaragua Robusto (Old Blend), Don Diego Aniversario Corona

Är detta ett bra val för en nybörjare? Jag valde "lite av varje" då jag ville se om jag kände någon skillnad.

Startade igår kväll med att röka Flor De Nicaragua Robusto (Old Blend), och kände nog inte så mycket av smak. Mest röksmak om jag ska vara ärlig, men antar att det är för att jag är helt ny. Det är väl samma sak som med vin.

Har även kollat efter en humidor som inte är för dyr, är detta ett bra val då? http://goo.gl/mhGe2q
Den här är rolig att slänga ett öga på när man röker.
http://www.cigarhobby.com/wp-content...lavorwheel.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in