Citat:
Ursprungligen postat av
frankiethesquealer
God förmiddag!
Jag har en liten humidor för ca 20 cigarrer. Det var ett sånt där startkit med cigarrer och humidor i ett paket, med tillhörande fuktare som man blöter med destillerat vatten. Jag köpte omgående två bovedapåsar på 72% och kastade i. Nu tänkte jag beställa två till för att ha att byta med, men då står det att en påse är lagom för 20 cigarrer.
Min fråga är, hur många påsar bör jag ha i min lilla humidor? Räcker det med en? Vinner jag något på att ha två?
Mvh
du kan aldrig ha för många, eftersom de reglerar sig själva så kommer de inte överstiga sitt egna värde utan kommer bara hålla fukten längre. vinsten är att du kan ha dom längre utan att behöva bry dig.
skulle dessutom en påse vara knas så har du en backup.
tänk på att du faktiskt kan återfukta dom, så du behöver inte slänga dom när de är torra.
det finns lite tricks på nätet hur du gör.
ytterligare en sak att beakta, 72% är lite i det högre spannet. kubaner gillar bättre 63-65%, finns risk att de blir lite överfuktade och svårrökta vid 72%. denna nivå passar dock bättre NC-pinnar. blandar du i lådan så föreslår jag att du siktar på ligga runt 65%.
bättre med lite för torra än för blöta.