2011-08-19, 14:01
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Brasilianska gruvor, samt om storfinansen tjänar deg på Hovets verksamhet tas inte i den här tråden. Fortsätter OT-festen kommer tillsägelser att följa.

/Mod
Citera
2011-08-19, 14:53
Medlem
Victoria & Daniel har genomgått en IVF där de frös ner spermier före njurtransplantationen.
Citera
2011-08-19, 14:56
Medlem
Intelligenss avatar
Aftonbladet, Expressen och alla andra kvällstidningar verkar tävla i vilka som kan skriva mest om kronprinsessans graviditet. Nu kommer det väl följa 9 månader av ickenyheter och riktigt låg journalistik om hur en graviditet går till, vad ett mars-barn är etc etc. Ger fan på att statsministern och talmannen ska kontrollera Ph-värdet i underlivet också. Jisses!
Det hade väl för fan räckt med bara två ord: "Kronprinsessan gravid".

Kungafamiljen kämpar som vanligt hårt för att berättiga sin existens och ju hårdare de kämpar desto tydligare blir deras extremt asburda situation. De påstår ju t ex rätt ofta att de är trötta på skvallerpressen, men vad fan skulle de vara utan skvallerpressen? Skvallret är ju det enda som ger de ett existensberättigande. Det och och våra skattepengar, som de investerar i.... .... Ja i vad?!! Drottningens plastikoperationer? Knugens strippbesök?
Citera
2011-08-19, 14:56
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Victoria & Daniel har genomgått en IVF där de frös ner spermier före njurtransplantationen.
Källa på det tack.
Citera
2011-08-19, 15:13
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Rätt stor chans att de frös hans spermier innan operationen och att barnet kommit till genom IVF.

Ja det är jag fullständigt (understatement) övertygad om - aldrig i livet att de vågade satsa på att DW skulle fungera 100% postop... Det hade ju varit helt vansinnigt!
Citera
2011-08-19, 17:29
Medlem
Hur vore det om ni tog reda på FAKTA innan ni beskriver om njurtransplanterade kan få barn eller inte. Jag jobbar som läkarsekreterare och har pratat med avdelningschefen för njuravdelningen om detta då jag besöker samma gym som honom. Det är ytterst få som inte kan få barn efter att ha transplanterat sina njurar.

Hur många år tog det för Mett-Marit att få Alexandra? Mer än 1 år iaf
Citera
2011-08-19, 17:43
Medlem
Tullamores avatar
Inte så lite OT, men vi går väl alla lite till mans och funderar på hur det värda paret la upp sina knull tidigare. Alltså innan Daniel sköt skarpt. Personligen tror jag att han sköt buskskott varpå den blivande regenten torkade av sig på sidenlakanet med Det Kungliga Sigillet.
Vad tror ni?
Citera
2011-08-19, 18:04
Medlem
PsykoBrahes avatar
Ganska sannolikt att barnet tillkommit på konstgjord väg, vilket inte är helt ovanligt bland "vanligt folk" för den delen. (Detta betyder inte att de inte har sex).
Citera
2011-08-19, 18:12
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur vore det om ni tog reda på FAKTA innan ni beskriver om njurtransplanterade kan få barn eller inte. Jag jobbar som läkarsekreterare och har pratat med avdelningschefen för njuravdelningen om detta då jag besöker samma gym som honom. Det är ytterst få som inte kan få barn efter att ha transplanterat sina njurar.

Hur många år tog det för Mett-Marit att få Alexandra? Mer än 1 år iaf

Men tänk om DW hört till dessa ytterst få - en smärre katastrof eller hur, hade väl varit idiotiskt att chansa!
Dessutom tror jag faktiskt att avdelningschefen i fråga gör som många läkare, av ren "välvilja" mot presumtiva patienter och anhöriga och till viss del för att de flesta läkare, inte minst kirurger är så extremt resultatinriktade, tenderar de att tona ned ev komplikationer och negativa effekter vid div ingrepp! En del av de mediciner njurtransplanterade måste äta dagligen är ju inte heller att leka med precis!
Så jo, jag tror att i det här fallet valde de att inte chansa!
Citera
2011-08-19, 18:59
Medlem
IVF procedure 'may increase risk of Down's syndrome'
http://www.bbc.co.uk/news/health-13992232
Citera
2011-08-19, 19:10
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
IVF procedure 'may increase risk of Down's syndrome'
http://www.bbc.co.uk/news/health-13992232

Det beror säkert på att kvinnorna som är föremål för IVF i allmänhet är äldre = ökad risk för Downs.
Citera
2011-08-19, 19:49
Bannlyst
Varför berättade dom så tidigt i graviditeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in