2011-08-18, 22:37
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Med den förfinade teknik man har idag kommer ett dylikt knugligt barn aldrig att födas. Då gör man abort. Punkt.

Möjligt, men inte utan att det skulle uppröra ute i stugorna. Att abortera ett foster för att det har Downs är inte helt accepterat på alla håll, det är lätt att föreställa sig skriverierna och insändarna.
Och att genomgå en abort när de redan har tillkännagjort graviditeten? Mest sannolikt är väl att det skulle mörkas som ett missfall. Och damtidningarna skulle frossa i sorgen.

Hursomhelst, utan att vara rojalist så får man väl ändå hoppas att allt går bra för dem. Med hennes ålder och hans eventuellt nedsatta fertilitet skulle jag inte gissa på att det blir så många syskon, naturligt eller med IVF.
Senast redigerad av Trinnit 2011-08-18 kl. 22:44.
Citera
2011-08-18, 22:55
Medlem
Plastplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Möjligt, men inte utan att det skulle uppröra ute i stugorna. Att abortera ett foster för att det har Downs är inte helt accepterat på alla håll, det är lätt att föreställa sig skriverierna och insändarna.
Och att genomgå en abort när de redan har tillkännagjort graviditeten? Mest sannolikt är väl att det skulle mörkas som ett missfall. Och damtidningarna skulle frossa i sorgen.

Hursomhelst, utan att vara rojalist så får man väl ändå hoppas att allt går bra för dem. Med hennes ålder och hans eventuellt nedsatta fertilitet skulle jag inte gissa på att det blir så många syskon, naturligt eller med IVF.
Det där är redan kollat och kollat igen. De säger att ungen ska pluppa ut i mars vilket betyder i februari. Hon borde då vara i vecka 16 ungefär och eftersom hon beskrivs som vältränad och lär ha put på magen så är 16 mer realistiskt än 12.

Kromosomtester kan man köra från det att graviditeten är fastställd eg, men det är inget vanliga dödliga erbjuds eftersom det är dyrt. Så fostret är friskt det är ett som är säkert, en ev abort hade fixats i det tysta.
Citera
2011-08-18, 23:01
Medlem
Irrblossas avatar
Jag är helt övertygad om att det INTE är en "naturlig" befruktning. Då hade hon blivit gravid tidigare. Det brukar väntas ett år innan man sätter igång med en fertilitetsutredning, men jag tror det gjordes tidigare för hennes del, kanske redan i höstas. Anledningen till att flera reagerade i vintras på att hon var lite rundare och större om tuttarna, tror jag berodde på hormonbehandlingar.
Citera
2011-08-18, 23:03
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Möjligt, men inte utan att det skulle uppröra ute i stugorna. Att abortera ett foster för att det har Downs är inte helt accepterat på alla håll, det är lätt att föreställa sig skriverierna och insändarna. Och att genomgå en abort när de redan har tillkännagjort graviditeten? Mest sannolikt är väl att det skulle mörkas som ett missfall. Och damtidningarna skulle frossa i sorgen.

Om avkomman har Downs blir denne helt säkert sidsteppad från tronföljden, det är inget problem.

Varpå turen går vidare till Utvikets äppelkindade avkommor.
Citera
2011-08-18, 23:06
Medlem
Mord-Siths avatar
I mars 2012

Aftonbladet, Expressen med flera: Kronprinsessan Victoria har fött en mullat unge.

Prinsen: "Eh, ja. Vi körde trekant, och det kan ha varit så att vi råkade köra fel kul i fel hål. Jag skulle egentligen få kuk, men... ja, detta är otroligt pinsamt."

Drottningen: "Das ist ein Skandal! Hur våkar en smutsic neger röra min dotter? "
Citera
2011-08-19, 01:13
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Stäng den här tråden det är ju inte i närheten av skvaller det är ju förtal och ryktesspridning det här handlar om. Totalt onödig tråd och här lyser kvalitet med sin frånvaro. Behövs den här skiten på flashback? Ryktesspridning och förtal är det som står på agendan här inte skvaller.
Jag vill spy åt den här sortens skitprat.
Förtal? Har man läst medicin El sjukvård så kan vilken person som helst dra en slutsats. Jag har inget emot kungahuset eller vickan men jag undrar vem är pappan egentligen till ungen.
Har man lidit och opererat njuren så kan det påverka även spermierna.
Det är inget fel att skaffa barn antingen på normal väg eller genom behandling.
Citera
2011-08-19, 07:05
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Jag är helt övertygad om att det INTE är en "naturlig" befruktning. Då hade hon blivit gravid tidigare. Det brukar väntas ett år innan man sätter igång med en fertilitetsutredning, men jag tror det gjordes tidigare för hennes del, kanske redan i höstas. Anledningen till att flera reagerade i vintras på att hon var lite rundare och större om tuttarna, tror jag berodde på hormonbehandlingar.

Mycket skarp iaktagelse! Sophiahemmets infertilitetsklinik ligger på vägen mot Lidingö eller Valhallavägen. Ingen som sett dom där? Det kan vara hembesök också förutom när dom plockar äggen.
Citera
2011-08-19, 07:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Mycket skarp iaktagelse! Sophiahemmets infertilitetsklinik ligger på vägen mot Lidingö eller Valhallavägen. Ingen som sett dom där? Det kan vara hembesök också förutom när dom plockar äggen.

De har nog byggt en tronföljarfabrik på Drottningholm. Eller kanske Haga? Det kostade ju osannolika mängder pengar att renovera, klart mer än vad själva kåken är värd.

När Jokern producerade Hakan, Gaffeln och Ciggen, (ett sådant oerhört nedslående resultat), hade de byggt en tronföljarfabrik på Drottningholm. Den var mer inriktad på födsel, (kejsarsnitt), än befruktning, men det visar att kostnader är inget man skyr. Kanske den numera är ombyggd till Jokerns mer nutida behov av sjukvård. När de nu inte kräver förstaklassflyg till kliniker i Brasilien.

Så att Hakan skulle förnedras att gå till ett sjukhus, precis som vanligt folk, tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2011-08-19, 08:04
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
De har nog byggt en tronföljarfabrik på Drottningholm. Eller kanske Haga? Det kostade ju osannolika mängder pengar att renovera, klart mer än vad själva kåken är värd.

När Jokern producerade Hakan, Gaffeln och Ciggen, (ett sådant oerhört nedslående resultat), hade de byggt en tronföljarfabrik på Drottningholm. Den var mer inriktad på födsel, (kejsarsnitt), än befruktning, men det visar att kostnader är inget man skyr. Kanske den numera är ombyggd till Jokerns mer nutida behov av sjukvård. När de nu inte kräver förstaklassflyg till kliniker i Brasilien.

Så att Hakan skulle förnedras att gå till ett sjukhus, precis som vanligt folk, tror jag inte ett ögonblick på.

Dessutom tror många att nedkomsten inte alls är Mars utan Februari eller till och med Januari. Då kan vi räkna baklänges och se om de unga tu varit på långresa till Brasilien. Var inte Silvia där nyligen för sin fars räkning?
Citera
2011-08-19, 08:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dessutom tror många att nedkomsten inte alls är Mars utan Februari eller till och med Januari. Då kan vi räkna baklänges och se om de unga tu varit på långresa till Brasilien. Var inte Silvia där nyligen för sin fars räkning?

Klart att det blir lite kul om det visar sig att tidpunkten för konceptionen inträffade när de tu var separerade. Fast såna missar kan vi nog inte förvänta oss av hovet. Hovet är helt enkelt så klantiga.

Eller... Hallå där!!!!
Citera
2011-08-19, 09:54
Medlem
satansassuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Apropå "Hakan", så tycker jag att ett av lillprinsens namn ska vara Håkan. Vad sägs om:
Carl Håkan Olle (efter Daniels pappa)? Kung Olle I låter väl bra!

Har dessvärre inga spännande förslag om det skulle bli en flicka, men Eva (Daniels mamma) kan ju vara ett av namnen.

Olle II menade du väl? Hört talas om Olof Skötkonung (995-1022)?
Senast redigerad av satansassul 2011-08-19 kl. 09:56.
Citera
2011-08-19, 12:52
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Förtal? Har man läst medicin El sjukvård så kan vilken person som helst dra en slutsats. Jag har inget emot kungahuset eller vickan men jag undrar vem är pappan egentligen till ungen.
Har man lidit och opererat njuren så kan det påverka även spermierna.
Det är inget fel att skaffa barn antingen på normal väg eller genom behandling.

Rätt stor chans att de frös hans spermier innan operationen och att barnet kommit till genom IVF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in