Tror dom berättar så "tidigt" dels för att slippa den officiella pressen, men också för att visa att "vi kan också"...
Sedan har hon bara haft pluffsiga plagg på sig den senaste tiden, så jag sätter mitt huvud på att ungen kommer i slutet av januari eller februari.
Jag tror nog att dom har försökt på egen hand sedan i juni förra året, men när det gått ca ett halvår satt in "tunga artelleriet"... för att tiden går och hon inte är pur-ung längre.
Dessutom är dom ju stressade som fan (stress kan minska fertiliteten) och han är halvkrasslig. Vet ej om hans status idag är okej, men inte fan ser han frisk ut. Stora påsar under ögonen... vilket kan vara ett tecken på just njurproblem... (men också trötthet).
Naturligtvis har dom hormonbehandlat henne sedan december/januari och kanske till och med preparerat henne med färdigbefruktade ägg ett kort tag senare... det fanns liksom inte tid för mer trassel i barnaproduktionen.
Jag garanterar att dom kollat upp allt som går att kolla med fostret innan dom gick ut med "nyheten", men helt säkra kan dom säkert inte vara. Men jag tror den ungen är ultraljudad och fostervattensprovad i rekordmånga vändor...