2012-10-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Hur ofta dopingtestas ni då? Varför skulle man dopa sig?

Har faktiskt ingen aning, men ja själv valde att inte köpa någon pwo till gmu eftersom det finns ämnen i dem som kan ge utslag vid ett test. äVEN om det inte blir något test så vill ja undvika komplikationer! :P
2012-10-07, 22:13
Medlem
viking29s avatar
Är det tillåtet att lyssna på musik i hörlurar då man gör kondition- och styrketesterna?
2012-10-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking29
Är det tillåtet att lyssna på musik i hörlurar då man gör kondition- och styrketesterna?

Du kommer ha svårt att höra instruktörernas instruktioner och anvisningar.
2012-10-07, 22:27
Medlem
Parnborrs avatar
Hur svår är egentligen cykeltestet? Är jätterädd för den. Är inte alls i form. Hur snabb fart ska man hålla?

Hjälper det att dricka massa redbull innan så hjärtat slår snabbare och mjölksyran kommer senare?
2012-10-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Hur svår är egentligen cykeltestet? Är jätterädd för den. Är inte alls i form. Hur snabb fart ska man hålla?

Hjälper det att dricka massa redbull innan så hjärtat slår snabbare och mjölksyran kommer senare?

När ska du mönstra? Börja cykla med motstånd. Jag cyklade 21min med konstant ökande av motstånd tills jag nådde max innan jag var på antagningsprövningen och fick en 8:a. Detta började jag med nån vecka innan jag var och antagningsprövade. Det hela beror ju på vad du väger med.

Du lär väl inte söka till de jobbigaste befattningarna efter GMU'n heller om du inte känner dig i form.
2012-10-07, 22:51
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
När ska du mönstra? Börja cykla med motstånd. Jag cyklade 21min med konstant ökande av motstånd tills jag nådde max innan jag var på antagningsprövningen och fick en 8:a. Detta började jag med nån vecka innan jag var och antagningsprövade. Det hela beror ju på vad du väger med.

Du lär väl inte söka till de jobbigaste befattningarna efter GMU'n heller om du inte känner dig i form.
På fredag i Göteborg. väger 84-86 Alltså det är bara nu jag inte är i form. Annars är jag i form. Tror inte jag hade haft problem under GMU. Blir jag antagen kommer jag träna inför GMU som fan.

Hur tycker du jag ska träna då? Bara cykla och öka motståndet hela tiden från första sekunden?? Har testat och jag kan säga dig jag orkar inte länge.
2012-10-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
På fredag i Göteborg. väger 84-86 Alltså det är bara nu jag inte är i form. Annars är jag i form. Tror inte jag hade haft problem under GMU. Blir jag antagen kommer jag träna inför GMU som fan.

Hur tycker du jag ska träna då? Bara cykla och öka motståndet hela tiden från första sekunden?? Har testat och jag kan säga dig jag orkar inte länge.

Jag skulle se till att göra mitt bästa på I-prov och hos psykologen och sedan söka inför nästa omgång och börja träna omgående.

GMU tar man sig igenom utan att vara ett fysexemplar sällan skådat. Det jobbiga börjar efter GMU'n om du nu är ute efter en "hårdare" tjänst. Då skadar det inte att vara förberedd.
2012-10-07, 23:27
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Jag skulle se till att göra mitt bästa på I-prov och hos psykologen och sedan söka inför nästa omgång och börja träna omgående.

GMU tar man sig igenom utan att vara ett fysexemplar sällan skådat. Det jobbiga börjar efter GMU'n om du nu är ute efter en "hårdare" tjänst. Då skadar det inte att vara förberedd.
Tack! Jag tänkte på exakt samma sak. Försöka göra mitt bästa på provet och psykologen. Sen söka till nästa. Det är alltid bra att veta hur allt funkar innan man gör det på riktigt.

Hur stor är chansen att man blir kallad igen?? Tänk de tror att jag fortfarande är otränad nästa gång jag är där?

Tack för att du orkar svara!

Kommer man in nästa gång. Behöver man göra om alla tester eller bara cykel o muskel? Läste att allt annat sparas 1 år?
2012-10-08, 01:16
Medlem
Hur ser möjligheten ut att komma in på markstrid i gmu med 8/9 cykel, 8/9 isokai, 6/9 begåvningstest, 6/9 psyk och 5/9 befäl?
2012-10-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Ät normal mat och ta det lugnt 2 dagar innan du åker dit, sen kör du skiten ur dig så du kan gå därifrån nöjd.

Lycka till!

Jag kommer göra mitt bästa tränar 7 dagar i veckan genom kombinerad gym, löpning och simning.
Vet du dock hur det ser ut med energidryck?
2012-10-08, 05:34
Medlem
tobbe81s avatar
Då bär det iväg till Kristanstad och rekryteringsmyndigheten idag
2012-10-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe81
Då bär det iväg till Kristanstad och rekryteringsmyndigheten idag

Lycka till!
Berätta gärna sedan hur det gick

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera