2012-06-17, 16:01
Medlem
AndersLils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychobat
Tjenare, Jag märkte idag att jag var väldigt svag i mina muskler, jag orkade inte lyfta något alls, och det ledde till ett 90graders stup för mitt självförtroende..
Jag kan springa 3mil utan några problem men jag kan inte ens lyfta 5kg med min biceps.

Är jag körd när det gäller min mönstring som jag ska göra om 10dagar?

Att du kan springa 3 mil utan några problem är ingenting märkvärdigt när du är smal som en pinne. Är du körd så är det bara att försöka igen. Under tiden du väntar kan du börja med styrketräning. Tänk på att träna hela kroppen

Lycka till!
2012-06-17, 16:41
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Är det möjligt att höja sina betyg hos yrkesvägledaren eller är det bull? (läste i angelfire länken)

Bump!
2012-06-17, 17:57
Medlem
Citat:
Bump!

Yrkesvägledaren har inget med dina betyg att göra, utan är endast till för att hjälpa dig hitta den tjänst som kan passa dig bäst utefter dina förutsättningar.
2012-06-17, 20:11
Medlem
Citat:
Bump!

En som jag antagningsprövade med lyckades med detta konststycke. Han var helt såld på jägartjänst. Hade infriat alla krav utom psykologen där han fick en 6:a men det krävdes en 7:a tror jag. Yrkesvägledaren fattade väl tycke för honom o tyckte inte hans dröm skulle krossas av en ynka poäng. Så han pratade med psykologen o förklarade situationen o poängen höjdes till en 7:a. Killen fick göra jägarprov o sökte därefter en jägartjänst. Men det var ju psykologen som gjorde den höjningen efter "inrådan" från yrkesvägledaren. Att yrkesvägledaren skulle kunna bara gå in o ändra resultaten i datorn tror jag är helt omöjligt. Att det skulle gå att höja något annat resultat än hos just psykologen tror jag också är helt omöjligt.
2012-06-18, 13:33
Medlem
woords avatar
Har sökt runt lite men jag har inte funnit något, vilka resultat krävs det på samtliga tester för att komma in på markstrid?
2012-06-18, 14:02
Medlem
Irmschers avatar
Kan man fortfarande få göra testerna fast man är lite förkyld? Står på lappen jag har att man ska vara ''fullt frisk'' Hur pass noga är de?
2012-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Kan man fortfarande få göra testerna fast man är lite förkyld? Står på lappen jag har att man ska vara ''fullt frisk'' Hur pass noga är de?

Att det står att du ska vara fullt frisk är mest för din egen skull, så att du kan prestera så bra som möjligt. Känner du att du vill genomföra testerna med en förkylning och eventuellt få sämre resultat än om du vore frisk så får du göra det.
2012-06-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Har sökt runt lite men jag har inte funnit något, vilka resultat krävs det på samtliga tester för att komma in på markstrid?

Vet att du måste minst ha 4 i styrka och 6 i kondition. Psykolog osv har jag ingen aning om.
2012-06-18, 20:40
Medlem
Citat:

Minimikraven för befattning som markstridssoldat är följande:
*
Generell begåvning: 4
Psykisk funktionsförmåga: 5
Längdmax: 8
Längdmin: 2
Muskelkapacitet: 4
Fysisk arbetsförmåga: 6
Synkapacitet: B
Färgseende: 1
Hörselkapacitet: A
Tjänstbarhet: B

*
2012-06-18, 21:27
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Minimikraven för befattning som markstridssoldat är följande:
*
Generell begåvning: 4
Psykisk funktionsförmåga: 5
Längdmax: 8
Längdmin: 2
Muskelkapacitet: 4
Fysisk arbetsförmåga: 6
Synkapacitet: B
Färgseende: 1
Hörselkapacitet: A
Tjänstbarhet: B

*

Tackar och bockar! Får man fråga var du fann denna information?

//Woord
2012-06-18, 22:32
Medlem
Citat:
Tackar och bockar! Får man fråga var du fann denna information?

//Woord
Undrade samma sak själv för ett par veckor sedan, så mailade Rekryteringsmyndigheten

Jag undrar dock var man bör ligga för att ha en chans att komma in...
Väger inskrivningsprovet mycket exempelvis?
2012-06-18, 23:36
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Jag undrar dock var man bör ligga för att ha en chans att komma in...
Väger inskrivningsprovet mycket exempelvis?
Sålänge du uppnår de krav som finns så har du en teoretisk chans att komma in men allting hänger på konkurrensen. Du får ett snitt hur bra du är, så om du har 5 i allt får du 5 i snitt (antar jag) och då vägs det mot andras snitt. Jag tror det är snittet de utgår från för enkelhetens skull, tvivlar på att de sitter och kollar på alla individers olika resultat. Som jägare är ju inte I-testet så väsentligt egentligen utan där är det styrka, kondition och psykologi som är väsentligt men jag tror inte FM tänker så utan tänker på snittet. Endast spekulationer dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in