Efter några dagars läsande har jag äntligen tagit mig igenom tråden. Jag vill tacka för alla fina råd. Ska själv söka mig till nästa års GMU nu efter sommaren och jag tror era tips kommer vara till stor hjälp!
Jag vet att kvinnofrågan tagits upp vid tidigare tillfällen och jag vill inte starta den diskussionen igen men tänkte att ni kanske ville höra en kvinnas synpunkt på det hela.
Jag vill börja med att säga att jag tycker det är bra att de vill ha in fler kvinnor i FM men jag tycker också att det ska vara en självklarhet att alla ska komma in på lika villkor. Jag vill komma in för att jag klarar testerna, INTE för att jag har bröst!
Jag vet att jag inte ligger på samma fysiska nivå som många av killarna men det betyder bara att jag måste jobba hårdare.
Det värsta en kvinna kan göra i en grupp med män är att göra sig själv till en outsider och det är precis vad som händer om hon kräver förmåner för sitt kön.
Det här med 'coacher' under antagningen låter helt galet och om inte alla får en, ska ingen ha. Jag vill komma in på lika villkor och det hoppas jag att de andra kvinnorna som söker, också vill.
Jag har hela sommaren på mig att komma i god form och tänker kämpa till sista svettdroppe!
Som vanligt har jag svårt att hålla det kortfattat men jag hoppas att ni fått en bättre syn på vissa kvinnor som vill in i försvarsmakten. Kommer jag in ska det bli fantastiskt kul att dela min upplevelse med gruppen, oavsett kön eller härkomst!
Börjar bli riktigt taggad nu