2012-07-18, 13:46
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahojnossnevs
Är detta en allmän uppfattning? När jag ryckte in som amfibiesoldat på granatkastarplutonen i Göteborg 2004 så fick vi springa en halvmil varje morgon klockan 5 från och med inryckningsdagen med efterföljande BRAK, marschträning och annat. Detta pågick under hela GSU'n och jag tycker snarare att den fysiska biten avtog under tiden som utbildningen fortlöpte. Fast vi låg väl typ 50% av utbildningen i fält också så den fysiska ansträngningen kanske var medräknad under fältdygnen. Värt att notera är att det då hette GSU och inte GMU också.

När jag gjorde GMU på MarinB så var det endast röjdykarna som sprang 1 mil varje morgon, men det var enbart för att klara av utbildningen efter GMU
2012-07-18, 14:11
Medlem
Jag skulle behöva lite hjälp från er alla som är involverade kring GMU. Jag lyckades tyvärr inte komma in på utbildningen med mina resultat, dock har jag en kompis som även han misslyckades men genom att ringa runt fick en plats trots nedslag (detta var 2010, innan GMU)
Så jag undrar om ni har några förslag på vem man ska kontakta förutom rekryteringsmyndigheten, tex officerare osv.
2012-07-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.mr.mayhem
Jag skulle behöva lite hjälp från er alla som är involverade kring GMU. Jag lyckades tyvärr inte komma in på utbildningen med mina resultat, dock har jag en kompis som även han misslyckades men genom att ringa runt fick en plats trots nedslag (detta var 2010, innan GMU)
Så jag undrar om ni har några förslag på vem man ska kontakta förutom rekryteringsmyndigheten, tex officerare osv.

Jag skulle i första hand ringa en yrkesvägledare på försvarsmakten.
2012-07-18, 15:35
Medlem
Citat:
När jag gjorde GMU på MarinB så var det endast röjdykarna som sprang 1 mil varje morgon, men det var enbart för att klara av utbildningen efter GMU

Nice. I Karlskrona? :]
2012-07-18, 17:11
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahojnossnevs
Nice. I Karlskrona? :]

yes
2012-07-18, 19:28
Medlem
När man kommit in på GMUn och kör genom den, är då svårt att klara av GMUn med godkända betyg och få anställning? Räcker det med att man sköter sig och gör det man ska, eller måste man "kämpa som f*n" varje dag för att ha en chans?
2012-07-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
När man kommit in på GMUn och kör genom den, är då svårt att klara av GMUn med godkända betyg och få anställning? Räcker det med att man sköter sig och gör det man ska, eller måste man "kämpa som f*n" varje dag för att ha en chans?

bara för att du har kommit in på GMUn och klarat den med godkänt resultat betyder inte det att du får ditt förstahandsval.

Attityd är allt
2012-07-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msnjah
bara för att du har kommit in på GMUn och klarat den med godkänt resultat betyder inte det att du får ditt förstahandsval.

Attityd är allt
Är man inte garanterad anställning på det förband man genomför GMUn om man klarar utbildningen?
2012-07-18, 20:29
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Är man inte garanterad anställning på det förband man genomför GMUn om man klarar utbildningen?

Nix. Man måste kämpa och visa hjärta också.
2012-07-18, 23:31
Medlem
Askenars avatar
Vart loggar man in med sina uppgifter, kan nån vara snäll och visa länken?
2012-07-19, 11:23
Medlem
FarbrorFarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Vart loggar man in med sina uppgifter, kan nån vara snäll och visa länken?

https://e.rekryteringsmyndigheten.se/portal/Util/Login.aspx?ReturnUrl=%2fportal%2fDefault.aspx

?
2012-07-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajpaj
Vi hade folk som inte kunde springa öht pga av skador och de fick anställning, det ENDA fyskravet som kan vara lite krävande och är ett måste är minimum poäng för multitest och 7.5 i beep testet. För er som vet vad det går ut på så vet ni att det är löjligt enkelt.

Vet vad beep testet går ut på. Vad tror du ungefär att en otränad kille med normalt BMI få för poäng?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in