2013-08-05, 12:59
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiensis
Är det någon som gjort GMU och vet hurvida det utförs drogtester, alltså pissprov osv under utbildningen?

Tydligen inte, men vid anställning görs det. Känns de verkligen bra att hantera vapen och granater om du ska vara påverkad?
2013-08-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Tydligen inte, men vid anställning görs det. Känns de verkligen bra att hantera vapen och granater om du ska vara påverkad?

Undrade mest, har absolut inte tänkt vara påverkad vid tjänstgöring, det vore helt idiotiskt. Däremot ska jag iväg på resa innan det hela drar igång och därför undrar jag. Tack för ditt svar iallafall.
2013-08-05, 18:50
Medlem
klos_s avatar
Tjosan!

Funderar på att köpa Denna klockan. Billig och många funktioner samt vattentät till 10 ATM. Ingen kvalitetsklocka precis, men tror ni att den tål GMU?
2013-08-05, 19:32
Medlem
Går det att göra GMU på LV6 i Halmstad? Får man välja vilken ort man blir placerad på själv?
2013-08-05, 20:05
Medlem
Christoffer94s avatar
Börjar dra ihop sig nu! Bara 2 veckor kvar till inryck!! Nådigt taggad!
2013-08-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Går det att göra GMU på LV6 i Halmstad? Får man välja vilken ort man blir placerad på själv?

Du söker en tjänst innan du gör gmu så var du kan göra den handlar om vilka förband som letar folk just nu.

Tjänsterna för gmu 1 2014 finns ute på hemsidan
http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/borja-har/ansokningsperioder/
2013-08-05, 20:55
Medlem
Citat:
Undrade mest, har absolut inte tänkt vara påverkad vid tjänstgöring, det vore helt idiotiskt. Däremot ska jag iväg på resa innan det hela drar igång och därför undrar jag. Tack för ditt svar iallafall.

Ej under GMU eller vid anställning görs ett drogtest, dock ett pissprov men det är för njurarna, dom kollar inte för droger. Drogtest kan slumpmässigt komma, men oftast för att du varit glapp i käften och någon golat.
2013-08-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Ej under GMU eller vid anställning görs ett drogtest, dock ett pissprov men det är för njurarna, dom kollar inte för droger. Drogtest kan slumpmässigt komma, men oftast för att du varit glapp i käften och någon golat.

Är du hundra på detta? Vill vara på den säkra sidan om vi säger så, GMU:n är viktig för mig i höst så vill inte misslyckas för något sådant.
2013-08-05, 21:18
Medlem
OkenRaven1891s avatar
Citat:
Är du hundra på detta? Vill vara på den säkra sidan om vi säger så, GMU:n är viktig för mig i höst så vill inte misslyckas för något sådant.
Om GMUn är så viktig för dig så sluta ta droger bara, hur svårt kan det vara?

Jag skulle inte vilja haft någon som tar droger eller har tagit droger i min grupp.
2013-08-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkenRaven1891
Om GMUn är så viktig för dig så sluta ta droger bara, hur svårt kan det vara?

Jag skulle inte vilja haft någon som tar droger eller har tagit droger i min grupp.

Tack för din åsikt. Misstänker att du är en sådan som super sönder sig på helgerna men klagar på folk som röker lite, hycklare är vad du är.
2013-08-05, 22:38
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Tack för din åsikt. Misstänker att du är en sådan som super sönder sig på helgerna men klagar på folk som röker lite, hycklare är vad du är.

Båda är väl utmärkta exempel då?
2013-08-05, 22:45
Medlem
klos_s avatar
Citat:

Du verkar inte var mogen för fem öre, du försvarar ditt missbruk med att någon annan är lika dålig. Sluta knarka för guds skull, om du vill att GMU ska vara en förändring i ditt liv och något du vill lyckas med så kanske du måste inse att det är vissa saker i ditt liv som för tillfället är "fel". Ser du ingen framtid inom försvarsmakten mer än GMU så håll upp under tiden iaf, ser du en framtid så sluta helt.

Får jag reda på att någon i min pluton knarkar så kommer jag snacka med personen, får jag reda på att den har gjort det igen kommer jag att rapportera det till överordnade. Jag vill varken ha en knarkare eller alkoholist(Som du själv jämför dig med) någonstans i försvaret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in