2012-09-24, 17:41
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR
FITTA! Kom inte in på GMU detta år heller, inte ens mönstring. Sökte exakt för ett år sedan och samma beslut då också.
Visst, har inte tränat aktivt och impulsivt senaste tiden, trots allt så svarade jag bra på alla frågor förutom att jag är tvungen till kontaktlinser (men som endast var krav för pilot m.m?) samt att jag är glutenallergiker. Sedan att jag är något snäppt bättre i styrke och kondition än andra personer i samma kön och ålder.
Annars var det 10+ år som jag tänkt inom försvarsmakten m.m.

Ska träna sönder nu in till nästa intagning och då ska jag ta fullt på allt, även styrka och kondition.

Men det jag undrar är om alla som kommer in på mönstring, om hur fan dom svarat? Dom måste väl ha perfekt syn och starkast i landet eller vad? Ljuger folk när dom svarar på frågorna?

[edit]
På motivering står:

Den utbildning som du har visat intresse för ställer särskilda kra på bland annat din hälsa och andra personliga förutsättningar. Svaren som du gett i ndersökningen Rekryttest har resulterat i att Försvarsmakten bedömt att du tyvärr inte uppfyller kraven för utbildningen.

Ändå tog jag soldat som första hand, det behöver man väl inte ha bra syn till?

Lugn, sökte du GMU omgång 1 2013? Gissar att ansökan till omgång 2 2013 är öppen, varför inte söka igen eller får man bara söka en gång per år? Ålder på dig?

Mvh
2012-09-24, 17:41
Medlem
Atmerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel13
PM skickat!
Trevligt, stridspilot är riktigt häftigt faktiskt!
Jag är intresserad av AJB, K3 och AMF1. Främst luftburna på K3.

Härligt med lite fler jämngamla! Ja, varannan dag funkar bäst tycker jag, då hinner man bli lagom utvilad innan varje träningspass.
Vad är du intresserad av för tjänst?
Lycka till själv!

Jag vill helst bli jägare men det kommer krävas en helvetes träning från min sida samt en hel drös men helvetes jävla anamma, men det är trots allt jägare jag vill bli och jag vet inget som verkar vara svårare utom kustjägare
2012-09-24, 18:23
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atmeric
Jag vill helst bli jägare men det kommer krävas en helvetes träning från min sida samt en hel drös men helvetes jävla anamma, men det är trots allt jägare jag vill bli och jag vet inget som verkar vara svårare utom kustjägare

Är du tränad överlag? Tränar du aktivt året om?
2012-09-24, 18:35
Medlem
Atmerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Är du tränad överlag? Tränar du aktivt året om?

Jag tycker jag är hyfsat tränad, dock kan det alltid vara bättre. Jag skrev "en helvetes träning", jag är inte den mest tränad av alla. Och ja, jag tränar året om (i alla fall detta året). Jag tränar inte endast när jag är sjuk eller jag måste prioritera skolan i en dag eller två
2012-09-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Jag har inte ljugit, men jag undrade om andra ljuger eller 'gör höna av en fjäder'.
Så du menar att jag har mycket mindre chans att komma in för jag är glutenallergiker? isåfall borde det väl även gå att svara om HUR mycket allergiker man är, eftersom jag inte ens känner av något när jag äter gluten.

Ber om ursäkt, det var jag som läste ditt inlägg fel. Fick för mig att du hade ljugit och sagt att du hade bra syn, när du de facto använder linser.

Och ja, dina möjligheter sjunker drastiskt i och med allergier, tror du själv kan lista ut hur FM tänker i de frågorna.
2012-09-24, 20:31
Medlem
Puttgardens avatar
När får man besked hur det blir med mönstring och sådant inför GMU 1 2013? Valde Logistik på F21 Luleå som första önskemål.
2012-09-24, 20:37
Medlem
http://rekryteringsmyndigheten.se/datum?__utma=1.1370052002.1348511710.1348511710.13 48511710.1&__utmb=1.7.10.1348511710&__utmc=1&__utm x=-&__utmz=1.1348511710.1.1.utmcsr=%28direct%29|utmcc n=%28direct%29|utmcmd=%28none%29&__utmv=-&__utmk=105600003

Där har du alla datum! Scrolla ner lite så ser du vilka datum som gäller för GMU 1
2012-09-25, 17:44
Medlem
Azzo14s avatar
Kan någon länka en bild på sin bekräftelse när de gjorde färdigt rekryttestet för jag är helt 100 på att jag skickade in min anmälan och skrev in min signeringskod då fick jag ett meddelande med bekräftelse men FM säger sig inte ha fått in mitt test.
tl;dr kan någon länka en bild på sin bekräftelse efter rekryttestet så jag kan jämföra
2012-09-25, 19:25
Medlem
Azzo14s avatar
Jag blandade ihop begrepp, delete denna post.
2012-09-25, 20:18
Medlem
a-didass avatar
Ni som kör styrke- och konditionsträning:
Hur långt springer ni?
Vad kör ni för styrkeövningar, gym då eller?

Själv tränar jag boxning, är dock inte så vältrande för det var ett år sen jag tränade nyss och en del har hänt sen dess sas . Men blir fan lite orolig eftersom alla verkar fokusera väldigt mycket på just enbart kondition eller enbart styrka. Min träning är ju nästan bara kroppviktsövningar som armhävningar, sit-ups, upphopp och väldigt mycket cardio-träning. Ja, ni som tränar eller har tränat kampsport vet hur det brukar se ut. Har dock inte tänkt att söka på ett tag, så hinner ju träna upp kondisen eller något annat om det behövs men jag undrar om ni tror att det räcker med min boxning eller bör jag komplettera med löp-pass? Det kanske jag gör ändå, om jag ska börja tävla men är lite nyfiken på vad ni tycker. Kanske bör nämna att jag sprang milen på 55 förra året och då hade jag precis börjat med min träning efter att inte ha tränat på 2-3 år.
2012-09-25, 22:35
Medlem
Frodoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-didas
Ni som kör styrke- och konditionsträning:
Hur långt springer ni?
Vad kör ni för styrkeövningar, gym då eller?

Själv tränar jag boxning, är dock inte så vältrande för det var ett år sen jag tränade nyss och en del har hänt sen dess sas . Men blir fan lite orolig eftersom alla verkar fokusera väldigt mycket på just enbart kondition eller enbart styrka. Min träning är ju nästan bara kroppviktsövningar som armhävningar, sit-ups, upphopp och väldigt mycket cardio-träning. Ja, ni som tränar eller har tränat kampsport vet hur det brukar se ut. Har dock inte tänkt att söka på ett tag, så hinner ju träna upp kondisen eller något annat om det behövs men jag undrar om ni tror att det räcker med min boxning eller bör jag komplettera med löp-pass? Det kanske jag gör ändå, om jag ska börja tävla men är lite nyfiken på vad ni tycker. Kanske bör nämna att jag sprang milen på 55 förra året och då hade jag precis börjat med min träning efter att inte ha tränat på 2-3 år.

Försöker att bli så snabb som möjligt på 1 mil. Tror det är en bra längd att gå på, varierande med lite längre pass och intervallpass. Basövningar såsom marklyft, knäböj, frivändning är bra.
Jag tror att kampsport är mycket bra träning för just ett jobb inom försvaret, som du sa, mycket cardio (intesiv träning) kroppsövningar osv. Men samtidigt tror jag inte att man får den kondition man behöver genom att endast hoppa hopprep och liknande, utan att man behöver lite mer längd gällande konditionen. Att köra tunga basövningar som dem jag räknade upp tror jag är ett smart val för att bygga upp styrka, inför mönstringen speciellt.
Du verkar ha en bra grundkondition, men jag tror att något konditionspass extra i veckan skulle gynna dig.

Själv har jag börjat träna crossfit vilket jag tycker är en väldigt bra metod. Varvar även det med konditions/styrkepass på separata dagar.
2012-09-25, 23:25
Medlem
Såhär ser mitt schema ut:

Måndag - Gym
Tisdag - Löpning
Onsdag - Marsch med packning (Kör bara 20kg för stunden, vill inte skada mig)
Torsdag - Löpning
Fredag - Gym
Lördag - Intervallträning
Söndag - Vila (Om du har ork kvar, kan du köra en marsh/lång promenad utan packning)

När jag springer brukar det vara mellan 5-10km, jag kör det jag känner för. Det viktigaste med träning är ju att det ska vara iafall någorlunda roligt, annars blir du utbränd VÄLDIGT snabbt!

Dock det viktigaste, ät rätt, du kan gymma 5 ggr i veckan men äta fel och få sämre resultat än den som gymmar 1 gång i veckan men käkar rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in