Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Det jag syftade på var att om man väljer "vet ej" på en fråga så är den lika mycket värd som att svara fel. Provet ger inte minuspoäng när man svarar fel, och när jag frågade så uppfattade jag det som att det är antal rätt / ratio mellan rätt eller fel som dom bygger resultatet på.
När "vet ej" är lika mycket värt som ett fel svar så är det då bättre att chansa på dom frågor man är osäker på, och kanske få ett par rätta svar till sin fördel.
I detta fallet svarade jag dock bara på dom som jag var säker eller nästan helt säker på, istället för att chansa min väg fram på dom frågor som jag var osäker på. Så när jag på kvällen fick reda på att en tjej i min sovsal hade fått en 9a genom att chansa på 30-35% (hennes egna ord) av frågorna, kände jag mig lite dum och väldigt godtrogen.
När "vet ej" är lika mycket värt som ett fel svar så är det då bättre att chansa på dom frågor man är osäker på, och kanske få ett par rätta svar till sin fördel.

I detta fallet svarade jag dock bara på dom som jag var säker eller nästan helt säker på, istället för att chansa min väg fram på dom frågor som jag var osäker på. Så när jag på kvällen fick reda på att en tjej i min sovsal hade fått en 9a genom att chansa på 30-35% (hennes egna ord) av frågorna, kände jag mig lite dum och väldigt godtrogen.
Okej, då är jag med. Det jag menade var att i den här situationen kan det vara dumt att leva på något som kunde varit, om du förstår vad jag menar. Men jag tvivlar inte på att du har en vettig inställning. Militära högskoleprovet plockade ner mig på jorden kraftigt och det är jag glad för eftersom dom flygspecifika testerna inte är helt enkla dom heller..
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
vinthunds:
Har du gjort pilottesterna?
Har du gjort pilottesterna?
Jag har gjort allt förutom DMT och det där räknetestet. Men det var inte för pilot som jag gjorde testerna heller.. Det är samma datortester för alla befattningar i flygande tjänst.