2012-03-05, 21:51
Medlem
Har en fråga. När jag var 15 torskade jag för misshandel och skadegörelse, ja jag var en fjortis plus att jag var svinpackad när det hände, men iallafall så undrar jag om jag kan göra GMU? Jag är 18 nu och har inte blivit åtalad för något annat efter det.
2012-03-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusdanielsson
Har en fråga. När jag var 15 torskade jag för misshandel och skadegörelse, ja jag var en fjortis plus att jag var svinpackad när det hände, men iallafall så undrar jag om jag kan göra GMU? Jag är 18 nu och har inte blivit åtalad för något annat efter det.

Det är kört. Det ligger väl kvar i 5 år? Så du får vänta tills du är 20 i sådant fall.
2012-03-06, 00:43
Medlem
Någon som kan tipsa om små enkla saker som kan vara bra att kunna innan man rycker in, för att slippa pinsamheter?

Hissa flagg? (fan inte det lättaste utan att ha gjort det förr)

Duktig på att orientera med karta?

Kompass - väderstreck?

Hur man packar en ryggsäck på rätt sätt?

Dyka?

Undrar förresten vad medelåldern på GMU:are ligger. Jag börjar nojja litegrann då jag är närmare 25 än 20. Är det mest 18 åringar?
2012-03-06, 01:11
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Såg den här videon nyss....

http://www.youtube.com/watch?v=qRFy07B2Ajc

Är dessa snorungar undantag eller var det vanligt med liknande kiss&bajs-skämt som i 4:43 på de ställen som ni gjort GMU/lumpen på?
2012-03-06, 06:24
Medlem
Om man gör en LASEK-operation, behöver man visa upp något intyg när man mönstrar att man gjort det?
2012-03-06, 12:40
Medlem
Hej,

Ni som har gått/går grundläggande militär utbildning, hur ser er vardag ut? Hur ofta får ni åka hem? Finns denna utbildning tillgänglig i Gävle? Efter utbildningen, hur stor chans har man att få jobb?

Tack på förhand.
2012-03-06, 15:39
Medlem
wohoftws avatar
För mig som egentligen skulle behöva ett par glasögon när jag gör GMU, kommer försvaret fixa det eller blir det till att använda mina privata?
2012-03-06, 18:58
Medlem
någon som vet hur det blev med förslaget att slopa gymnasiebetygen för att få göra gmu?
2012-03-06, 21:17
Medlem
GMU omgång 5 Livgardet, ca 45 platser. Vilka resultat kommer krävas på antagningsprövningen för att ta sig in?
(Jaja jag vet att det är omöjligt att säga och att det beror på hur många som söker osv osv)
Nu spekulerar vi vilt!
2012-03-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
GMU omgång 5 Livgardet, ca 45 platser. Vilka resultat kommer krävas på antagningsprövningen för att ta sig in?
(Jaja jag vet att det är omöjligt att säga och att det beror på hur många som söker osv osv)
Nu spekulerar vi vilt!

Tror det kan krävas relativt höga betyg då GMU 5 börjar efter sommaren (Antar en del 93r kommer att söka).
2012-03-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Nu spekulerar vi vilt!

Kanske nior i allt.....

...som du säger är det omöjligt, och du kommer inte bli smartare om du tycker vi ska gissa här. Risken är ju stor att du får en falsk trygghet och bli överraskad när du kommer till antagningsprövningen och ser hur många sökande det är.
2012-03-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Kanske nior i allt.....

...som du säger är det omöjligt, och du kommer inte bli smartare om du tycker vi ska gissa här. Risken är ju stor att du får en falsk trygghet och bli överraskad när du kommer till antagningsprövningen och ser hur många sökande det är.

Har redan mina resultat och ska söka. Var kanske inte ute efter att bli klokare utan att veta vad folk tror. Din kommentar blev jag mycket klokare av så tack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in