2012-06-20, 13:57
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
haha va fan skrev det ju nyligen .
Ja det går att få veta om man får en trevlig handläggare.
Min gav mig all info jag ville om hur jag låg till etc etc, fick hans nummer så jag slipper växeln o ringt han 1 gång i veckan och fått höra hur jag ligger.

En vän till mig ringde men fick en mindre trevlig herre som sa att det var helt onödigt o veta hur han ligger till för många som ska söka kvar och ville därför inte ge någon info
Jaha oj förlåt det missade jag Är det samma handläggare man hade som på mönstringen? Han jag hade var väldigt trevlig så det kanske är värt att ringa och fråga
2012-06-20, 14:06
Medlem
Bubbaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Jaha oj förlåt det missade jag Är det samma handläggare man hade som på mönstringen? Han jag hade var väldigt trevlig så det kanske är värt att ringa och fråga

Nej när du ringer får du någon random, men är du lika nyfiken som jag var är det garanterat värt o ringa, kul o veta hur man ligger till . vart har du sökt?
2012-06-20, 14:45
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Nej när du ringer får du någon random, men är du lika nyfiken som jag var är det garanterat värt o ringa, kul o veta hur man ligger till . vart har du sökt?
Ah ok. Egentligen vill jag inte veta av rädsla att jag ligger dåligt till, ignorance is bliss ungefär. Jag sökte bevakningssoldat x2 i Karlskrona, jag fick endast 2 på styrkan ( ) så jag kunde bara välja det (egentligen vill jag bara göra det eftersom jag inte vill jobba inom FM på heltid utan tänkte endast vara inom hemvärnet och jobba några dagar om året, vill prova på GMU for the lulz också). Min enda oro därför är att styrkan sänker mitt snitt rätt rejält. Jag fick 5 på I-testet och hos psykologen men 7 på kondition så det höjer mig ju lite. Sen fick jag perfekt på syn och allt sånt. Totalt blev det tjänstbarhet B men som enligt YV berodde på den låga styrkan.
2012-06-20, 16:24
Medlem
Hur i helvetet drar du 2a på styrka? Har du aldrig styrketränat? Jag drog ändå det tredje högsta värdet som dom sett fick jag höra och då är jag verkligen ingen världselit. Skulle du vilja ha en annan tjänst så kan du enkelt träna upp dig till 9a på styrka och cykel och mönstra igen
2012-06-20, 16:56
Medlem
Vet någon hur man går tillväga om man ska antagningspröva en gång till och vill då göra om cyklen? Vad jag har hört så är resultaten giltiga i ett år, så mönstrar man en gång till inom ett år så går man direkt till yrkesvägledaren. Ska man säga ifrån i receptionen om man vill cykla en gång till och kan man även göra om styrkelyftet?

Jag vet inte om jag ska mönstra igen, men kommer jag inte in denna omgång så ska jag fan göra det
2012-06-20, 17:29
Medlem
Hej. Har länge velat göra lumpen, men fick avslag (då det var plikt att man skulle.)
Fick det pga min ADHD diagnos. Men jag anser att jag bör få göra den då jag inte ens
behöver medicinen? La ner med den för många år sedan, och jag tycker jag klarar av att göra detta.

Hur är det? KAN jag göra det, eller blir det bara trubbel? Försvarsmakten ser att jag har ADHD...
2012-06-20, 17:33
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Hur i helvetet drar du 2a på styrka? Har du aldrig styrketränat? Jag drog ändå det tredje högsta värdet som dom sett fick jag höra och då är jag verkligen ingen världselit. Skulle du vilja ha en annan tjänst så kan du enkelt träna upp dig till 9a på styrka och cykel och mönstra igen
För att jag är 185 cm lång och väger 65 kg Sjuksköterskan och läkaren blev smått förvånade över mitt klena utförande, speciellt med tanke på vad jag fick på cykeln senare. Jag vill ändå inte ha en annan tjänst än hemvärn så det kvittar, förutom konkurrensen då som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Hej. Har länge velat göra lumpen, men fick avslag (då det var plikt att man skulle.)
Fick det pga min ADHD diagnos. Men jag anser att jag bör få göra den då jag inte ens
behöver medicinen? La ner med den för många år sedan, och jag tycker jag klarar av att göra detta.

Hur är det? KAN jag göra det, eller blir det bara trubbel? Försvarsmakten ser att jag har ADHD...
De sparar all information från tidigare mönstringar så de vet att du har det som du sa. Jag tror att det beror helt på hur svår ADHD du har. Jag vet inte mycket om ADHD men om du inte tar några mediciner så är det väl inte så allvarligt? Testa att ansöka och på rekrytertestet skriv att din ADHD inte är så allvarligt. Jag vet inte riktigt vad som gör att man inte kommer vidare från rektyrertestet, men det lär ju vara grövre saker (kroniska ryggproblem etc). Sen när du kommer till mönstringen så får du prata med en psykolog och läkare så får de bedöma. Testa iaf!
Senast redigerad av Ribbentrop 2012-06-20 kl. 17:38.
2012-06-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
För att jag är 185 cm lång och väger 65 kg Sjuksköterskan och läkaren blev smått förvånade över mitt klena utförande, speciellt med tanke på vad jag fick på cykeln senare. Jag vill ändå inte ha en annan tjänst än hemvärn så det kvittar, förutom konkurrensen då som sagt.

De sparar all information från tidigare mönstringar så de vet att du har det som du sa. Jag tror att det beror helt på hur svår ADHD du har. Jag vet inte mycket om ADHD men om du inte tar några mediciner så är det väl inte så allvarligt? Testa att ansöka och på rekrytertestet skriv att din ADHD inte är så allvarligt. Jag vet inte riktigt vad som gör att man inte kommer vidare från rektyrertestet, men det lär ju vara grövre saker (kroniska ryggproblem etc). Sen när du kommer till mönstringen så får du prata med en psykolog och läkare så får de bedöma. Testa iaf!
All bedömning kring ADHD är hård tyvärr. Jag har en lättare grad av ADHD, och min medicin
som jag hade för ett x-antal år sedan var den svagaste man kan ha. Tyvärr ställer denna
diagnosen till en del bekymmer, men den har även hjälpt mig en massor. Det tråkiga med den
är att man blir stämplad som idiot fast man inte är det... Men ska ansöka...
2012-06-20, 20:42
Medlem
Har fått brev om att jag är preliminärt antagen till mina utbildningar, någon som vet hur lång tid det tar tills jag får besked om en ordinarie eller reservplats?
2012-06-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korosh327
Har fått brev om att jag är preliminärt antagen till mina utbildningar, någon som vet hur lång tid det tar tills jag får besked om en ordinarie eller reservplats?

18 Juli börjar breven skickas.
2012-06-20, 21:39
Medlem
Tallskogsboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen

Du kommer att få ett tvärnej så fort du säger att du har ADHD. Du behöver ett intyg från psykiatrin som utesluter att du skulle ha ADHD i dagsläget. Då kommer du möjligtvis bli godkänd av psykologen.
2012-06-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korosh327

Vad är det för brev? Preliminärt antagen blir man väl redan vid yrkesvägledarn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in