2012-03-31, 20:27
Medlem
Har du inte opereratnågot av ovanstående är det hu bara att svara nej på den frågan och isf verätta att du opererat käken på antagningsprövningen. Antar att detinte är ett hinder för dig fysiskt?
2012-03-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Nyss gJORT ett typ av antagninsprov " del 2" skulle man kunna kalla det:P Där fick man göra tre val om vad man skulle vilja "utbilda sig" inom Gmu. Valde röjdykare först, sen jägare och sist marksoldat. Det jag undrar över nu är om chanserna hade ökat för att få mina första val om jag valt röjdykare och jägare som 1,2 och som 3. Alltså om jag hade valt röjdykare(1)jägare(2) JÄGARE(3). Eller hade det tvärtom gjort så att chanserna försvårats för mig att komma med i GMU?

2:A frågan jag undrar över är dessa styrketesten. Hur dem är uppbyggda? Finns de på hemsidan och hur går de till med kondition? Blir det något konditionstest? Kommer det information hur lång tid man har på sig innan man får göra konditionstest så att man kan öva upp flåset

Här är en film på hur det går till http://www.forsvarsmakten.se/sv/Mediaspelaren/?autoplay=true&mid=19336
2012-03-31, 23:12
Medlem
Holisistics avatar
Packlista inför GMU

Jag har sökt rund en del och inte hittat särskilt mycket info kring detta, därför startar jag denna tråd.

Vad behöver man ha med sig till GMU?

Ska man exempelvis ha med sig mycket egna kläder? Eller ska man åka i det man har på sig? Vad för kläder tillhandahålls på plats? Hur gör man med kalsonger, strumpor, T-shirts etc.?

Är det lämpligt att ta med sig fritidskläder, som exempelvis tjocktröjor, skjortor, extra byxor etc?
Senast redigerad av Holisistic 2012-03-31 kl. 23:19.
2012-03-31, 23:31
Medlem
Undrar (själv) vilka regler som gäller för t.ex. mobiltelefoner, kameror etc. Är dessa föremål tillåtna att ta med sig?
2012-04-01, 00:26
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Sök och/eller fråga här https://www.flashback.org/t1316735
2012-04-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhetscirkeln
Sök och/eller fråga här https://www.flashback.org/t1316735

What he said. Eller ännu mer långsökt, ring till regementet...
2012-04-01, 00:42
Medlem
Du kommer inte behöva ett skit, ta med mobil, laddare, laptop, laddare, snus/cigg och viktigast av allt ett armbandsur. Resten får du.

Snus och ciggaretter är hårdvara på fältveckorna, ta med och sälj även om du inte nyttjar själv =) Till överpriser såklart.

*Det är tvättbyten och shit som man får gå på, du använder aldrig egna kläder i tjänst/får inte använda.
Senast redigerad av nilltre 2012-04-01 kl. 00:44.
2012-04-01, 01:03
Medlem
Att dra ut på krogen för att lära känna sina nya kamrater lite bättre är väl en självklarhet, så ta med typ 1-2 par jeans (dom du åker dit i och kanske ett par extra) och 1-2 tröjor. Ta inte för mycket bara, då blir det bara trångt i skåpet, en liten ryggsäck räcker.

Bra grejer att ha med sig.
Tandborste, rakhyvel, multitool, nål och tråd (kan va skitlång kö i början när alla ska sy på sina kragspeglar, vilket resulterar i att du kanske får sitta och sy mitt i natten första dygnet), kamera, klocka och mobil.
2012-04-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Du kommer inte behöva ett skit, ta med mobil, laddare, laptop, laddare, snus/cigg och viktigast av allt ett armbandsur. Resten får du.

Snus och ciggaretter är hårdvara på fältveckorna, ta med och sälj även om du inte nyttjar själv =) Till överpriser såklart.

*Det är tvättbyten och shit som man får gå på, du använder aldrig egna kläder i tjänst/får inte använda.

Trams.

Rakhyvel.
Tandborste och tandkräm.

Resten förser kronan dig med.
2012-04-01, 08:07
Medlem
borrizs avatar
Hur ser det ut med underkläder?
Som värnpliktig fick man klar sig med två par kalsingar i veckan.
2012-04-01, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Hur ser det ut med underkläder?
Som värnpliktig fick man klar sig med två par kalsingar i veckan.

det var 5 par när jag låg inne
2012-04-01, 10:13
Medlem
Imorn bär det av, fuck yeah!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in