Har du inte opereratnågot av ovanstående är det hu bara att svara nej på den frågan och isf verätta att du opererat käken på antagningsprövningen. Antar att detinte är ett hinder för dig fysiskt?
Nyss gJORT ett typ av antagninsprov " del 2" skulle man kunna kalla det:P Där fick man göra tre val om vad man skulle vilja "utbilda sig" inom Gmu. Valde röjdykare först, sen jägare och sist marksoldat. Det jag undrar över nu är om chanserna hade ökat för att få mina första val om jag valt röjdykare och jägare som 1,2 och som 3. Alltså om jag hade valt röjdykare(1)jägare(2) JÄGARE(3). Eller hade det tvärtom gjort så att chanserna försvårats för mig att komma med i GMU?
2:A frågan jag undrar över är dessa styrketesten. Hur dem är uppbyggda? Finns de på hemsidan och hur går de till med kondition? Blir det något konditionstest? Kommer det information hur lång tid man har på sig innan man får göra konditionstest så att man kan öva upp flåset
Jag har sökt rund en del och inte hittat särskilt mycket info kring detta, därför startar jag denna tråd.
Vad behöver man ha med sig till GMU?
Ska man exempelvis ha med sig mycket egna kläder? Eller ska man åka i det man har på sig? Vad för kläder tillhandahålls på plats? Hur gör man med kalsonger, strumpor, T-shirts etc.?
Är det lämpligt att ta med sig fritidskläder, som exempelvis tjocktröjor, skjortor, extra byxor etc?
Senast redigerad av Holisistic 2012-03-31 kl. 23:19.
Att dra ut på krogen för att lära känna sina nya kamrater lite bättre är väl en självklarhet, så ta med typ 1-2 par jeans (dom du åker dit i och kanske ett par extra) och 1-2 tröjor. Ta inte för mycket bara, då blir det bara trångt i skåpet, en liten ryggsäck räcker.
Bra grejer att ha med sig.
Tandborste, rakhyvel, multitool, nål och tråd (kan va skitlång kö i början när alla ska sy på sina kragspeglar, vilket resulterar i att du kanske får sitta och sy mitt i natten första dygnet), kamera, klocka och mobil.