Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Psykologen kommer förmodligen ha läst ditt tidigare ”test” så tänk ut en bra förklaring som du kan komma med. Min pyskolog tittade igenom allt.
Om du har skrivit att du har skador och andra problem så kommer läkaren och Sjuksyrran och fråga. dålig fysik kan alltid tränas upp så det är inget problem
Citat:
Ursprungligen postat av prassel-i-graset
Du kommer få göra om det där rekryttestet när du söker GMU så det gamla kollar det nog inte ens på.
Jag svarade själv i rekryttestet (2009 eller vilket år nu det var) att jag inte alls var intresserad av att göra lumpen och att min fysik var kass. Så då slapp jag ens mönstra. Men när jag tog studenten 2010 så kände jag att jag nog skulle vilja göra lite tid i grönkläder och sökte GMU. Är nu preliminärt antagen till AJB som jägare med inryck i slutet av april.
BTW, jag tycker definitivt att du ska ansöka om att få göra GMU!
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer
Du har alltså gjort lämplighetsundersökningen och där svarat negativa svar på frågorna om ja förstår rätt för att du inte var sugen på värnplikten då.
Det kan komma frågor av läkaren och psykologen angående om du mönstrat tidigare.
Sök till GMU3, ansökningara öppnas snart kika på rekryteringsmyndigheten och mil för att inte missa ansökan. Du får då göra ny lämplighetsundersökning ! Svarar du inte helt galet på den så blir du kallad till antagningsprövning(mönstringen).
OM frågan kommer upp varför du "ljög" på undersökningen så får du lov att förberedda ett ärligt svar. Och varför du vill söka dig till det här. Det bör räcka långt ! Häng inte upp dig alltför mycket på det...
Kan tipsa om att läkaren går ut väldigt hårt på skador/allergier m.m. Antingen väljer du att mörka dem eller så har du intyg.
Tack för era svar!

Låter ju som att det inte kommer bli något större problem iallafall, men jag får förbereda mig på att bli konfronterad. Kommer dock inte ihåg exakt vilka fysiska "besvär" jag påstod att jag hade, vore ju illa om jag tex nämnde astma, syn/hörselsvårigheter osv (vilket jag inte har), det kan ju bli svårare att trassla sig ur än att man skrev att man var otränad.
Finns det något sätt att se sin gamla ansökan?