2013-07-21, 13:47
Medlem
veactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin
precis, jag sover i dom i en måndad, tar aldrig ut dom, det är en sort som andas
, kan inte på rak arm säga vad linserna heter, men jag hade tänkt köra på linser ändå fast jag ska har insatsglas till skyddsglasögon och mask.

Det vore riktigt ni om du kunde ta reda på vad det är för några du har då jag trodde jag hade en av de bästa, tror dock optikern nämnde att man kunde ha de på sig i upp till en månad om man verkligen inte hade möjlighet att ta ut dom
Hur kan man fixa så man får glas med rätt styrka till skyddsglasögon och gasmask? :S
2013-07-21, 13:50
Medlem
veactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaskeradFisk
Va? Är det verkligen så? Måste man ha dem? Om man kör så som jag tänkte, endagslinser, borde det väl gå? De kommer väl ej tvinga på mig några jävla glajjor va?!

Jag tycker det känns som det bara skulle bli jobbigt med endagslinser, hålla på att sätta i nya varje dag, komma ihåg att ta med rätt antal.. palla lägga energi på det när man ligger ute på fält liksom

Jag förstår dom inte hur jag ska göra om jag har linser i och plötsligt måste dra på mig en gasmask? måste jag även gå runt med glasögon i fickan då?
2013-07-21, 13:53
Medlem
Kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veactor
Det vore riktigt ni om du kunde ta reda på vad det är för några du har då jag trodde jag hade en av de bästa, tror dock optikern nämnde att man kunde ha de på sig i upp till en månad om man verkligen inte hade möjlighet att ta ut dom
Hur kan man fixa så man får glas med rätt styrka till skyddsglasögon och gasmask? :S

verkar ju inte spela någon roll då man tydligen inte fick ha dom med gasmasken.

jag har fått hem ett papper att jag ska ska ha insatser till både skyddsmask 90 och skyddsglasögon 07 L
2013-07-21, 14:48
Medlem
veactors avatar
Citat:
verkar ju inte spela någon roll då man tydligen inte fick ha dom med gasmasken.

jag har fått hem ett papper att jag ska ska ha insatser till både skyddsmask 90 och skyddsglasögon 07 L

Nej men jag tänkte till efter GMU:n.

Hm okej, känns inte så bra att jag inte fått det känner jag..
2013-07-21, 15:25
Medlem
Roads avatar
Hej, är det möjligt att efter genomförd gmu vid hemvärnet, söka vidare till andra delar av försvaret? alltså icke hemvärn
2013-07-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Det är samma GMU. Du kan söka gss/k men du har endast förtur på gss/t tjänster. Jag ska också sökt gss/t på ing2 men vill ha en K tjänst.

Okej, gött att man får ett ordentligt svar!
Börjar du också din tjänst den 19:de?
2013-07-21, 15:42
Medlem
Kusins avatar
Citat:

det kanske kommer, eller så ser du tillräckligt bra för att slippa dom
2013-07-21, 15:50
Medlem
Citat:

Jag har inte heller fått någon information om detta, trots att jag fick C i syn
2013-07-21, 16:49
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoglas
Okej, gött att man får ett ordentligt svar!
Börjar du också din tjänst den 19:de?

Ja det gör jag. Det finns en facebook grupp för de som har facebook konton och som ska till ing2, https://www.facebook.com/groups/278167068988215/
Ska nog göra ett konto och gå med där senare..
2013-07-21, 16:49
Medlem
Kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qUad94
Jag har inte heller fått någon information om detta, trots att jag fick C i syn

jag kommer inte ihåg om jag har B eller C, har - 1,5 på mina linser iallafall
2013-07-21, 18:51
Medlem
Citat:
jag kommer inte ihåg om jag har B eller C, har - 1,5 på mina linser iallafall

Okej, jag har -1.75 och låg precis på gränsen att få syn C så du lär ha haft B. En annan fråga, när jag ska boka in resa till min GMU via rekryteringsmyndigheten så bokas det automatiskt en resa till centralstationen i den staden, men hur tar jag mig därifrån till själva regementet?
2013-07-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qUad94
Okej, jag har -1.75 och låg precis på gränsen att få syn C så du lär ha haft B. En annan fråga, när jag ska boka in resa till min GMU via rekryteringsmyndigheten så bokas det automatiskt en resa till centralstationen i den staden, men hur tar jag mig därifrån till själva regementet?

På mönstringen fick jag och flera andra som åkte med samma tåg hämtning av minibussar som sedan körde in till regementet. Lär nog vara något liknande, men jag kan inte säga något säkert!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in