Citat:
Ursprungligen postat av prz11
En kompis sa något om att det blev svårare hur hårdare man drar på styrketestet, förstår inte exakt hur han menar så hur är det man ska dra för bäst resultat? Sedan undrar jag om man har ett under eller övergrepp när man gör testet?
Vilken rpm måste man hålla på konditionstestet?
Jag har själv inte riktigt förstått exakt hur mekaniken funkar i den där apparaten men tänk inte på det när du väl står där. I början av datortestet som alla gör så kommer det visas ett exempel på hur man ska lyfta stången, och teknik är riktigt viktigt för att få bra resultat. Om jag minns rätt sa min sjuksköterska att det var snabbhet det baserades på, hur snabbt jag drog upp stången till hakan.
Men allt sånt där är bara onödigt tänk när man väl står vid stången, följ tekniken som visades i datorn och har du tränat nånting överhuvudtaget så kommer det gå galant. Jag gymmade knappt något alls, simmade bara, och fick en 7a på det, så någon som har gymmat en tid och använder rätt teknik har inte svårt alls att få en 8/9 skulle jag kunna tänka mig. Du har samma grepp som på en roddmaskin, alltså övergrepp? Inte det grepp som när du gör bicepscurls.
Vad gäller cykeln så vet jag inte exakta RPM-antal men du har en mätare på "ramen" mellan dina ben och en utsatt gräns på den. Hamnar du under den gränsen har du 8 sekunder på dig att klara dig över den annars tar testet slut där. Du börjar med 5 minuters lätt uppvärmning och sedan tar de olika nivåerna upp till 9 inte så lång tid emellan. Du får inte stå upp på cykeln någon gång utan du måste sitta ner hela tiden.
Det är allt jag minns på rak arm, vaknade nyss haha :P hoppas du blev lite klokare iaf