2012-04-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouKnowMeDontYou
Imorn bär det av, fuck yeah!

Härligt!
2012-04-01, 11:09
Medlem
popeondopes avatar
Kläderna du åker dit med
En bra jacka ifall det är dåligt väder när du ska hem
pengar
mobil och laddare
rakhyvel, extremt nödvändigt.
tandborste + tandkräm
2012-04-01, 11:47
Medlem
Kläderna du står i.
Tandkräm&Tandborste.
Rakningsgrejer.
ID-kort.
Fickpengar.

Resten av vad du kan tänkas behöva får du låna av Kronan =)
2012-04-01, 19:17
Medlem
Vicis avatar
Bra löparskor.
Mjukisbyxor är rätt skönt att glida runt i när du har personlig vård.
Rakhyvel + kräm
Nagelsax
Klocka
2012-04-01, 19:50
Medlem
Personliga hygienartiklar (Tandborste tandkräm rakhyvel osv. Är du fast i något speciellt märke på schampo eller tvål ta med egen annars finns allt.)
Personlig elektronik, Laptop, telefon, klocka...... Tänk på att du kommer inte få snegla på mobilen hela tiden för att kolla klockan utan ett armbandsur är att föredra.
Träningskläder, du kommer få ut ett kitt med kläder men i min mening är det väldigt mycket trevligare med egna kläder då jag inte gillar dom som FM tillhandahåller.
Handduk ibland får man små ibland större, jag gillar modell stor vilket gör att jag föredrar egen handduk.
Civila kläder om du tänker gå ut på stan på lediga kvällar.
"Pass plånbok och piletter" alltså ID handling och om du vill shoppa i någon marka ibland kan CC och cash vara smart.

Stor lista, massa saker, allt är wellfair prylar som kommer göra ledig tid roligare och kanske lättare i vissa fall (så som telefon för att ringa hem). Det enda du måste ha med dig är hygienartiklar och legg allt annat är bara tips på saker jag skulle tagit med mig. Tänkvärt är att man har väldigt snålt med plats i skåp osv så det kan vara smart att vänta med alla stora saker tills efter första helgpermissionen då du har bättre koll på vad du har plats med eller ej.
2012-04-01, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla
Personliga hygienartiklar (Tandborste tandkräm rakhyvel osv. Är du fast i något speciellt märke på schampo eller tvål ta med egen annars finns allt.)
Personlig elektronik, Laptop, telefon, klocka...... Tänk på att du kommer inte få snegla på mobilen hela tiden för att kolla klockan utan ett armbandsur är att föredra.
Träningskläder, du kommer få ut ett kitt med kläder men i min mening är det väldigt mycket trevligare med egna kläder då jag inte gillar dom som FM tillhandahåller.
Handduk ibland får man små ibland större, jag gillar modell stor vilket gör att jag föredrar egen handduk.
Civila kläder om du tänker gå ut på stan på lediga kvällar.
"Pass plånbok och piletter" alltså ID handling och om du vill shoppa i någon marka ibland kan CC och cash vara smart.

Stor lista, massa saker, allt är wellfair prylar som kommer göra ledig tid roligare och kanske lättare i vissa fall (så som telefon för att ringa hem). Det enda du måste ha med dig är hygienartiklar och legg allt annat är bara tips på saker jag skulle tagit med mig. Tänkvärt är att man har väldigt snålt med plats i skåp osv så det kan vara smart att vänta med alla stora saker tills efter första helgpermissionen då du har bättre koll på vad du har plats med eller ej.
Snor inte folk ens mobiler, laptops etc?
2012-04-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto

Haha, va i helvete...?
2012-04-01, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Haha, va i helvete...?
Hur är det en konstig fråga?

Det finns en del tattare, om man tar med sig en splitterny iPhone 4s + laptop värd 10-20k - finns det inte en rätt stor rimlighet att någon blatte/tattare försöker sno den då?
2012-04-01, 23:24
Medlem
Citat:

Det finns en del tattare, om man tar med sig en splitterny iPhone 4s + laptop värd 10-20k - finns det inte en rätt stor rimlighet att någon blatte/tattare försöker sno den då?

Frågan är om man verkligen vill ha sin nya iphone4s liggandes i fickan när man krälar omkring på en blöt leråker.
2012-04-01, 23:29
Medlem
Citat:
Googla på "kompanistryk".

Vad gäller listan så har de andra redan avhandlat, men lägger till bra sulor att ha i kängorna.
M90 kängan funkar för GMU, så det finns ingen mening med att köpa egna.
Men ett bra sulor som passar ens fötter är guld värda, kolla på typ löplabbet eller motsv.

Hörselproppar.
Dina nya kamrater snarkar, så är det bara och dem skall du dela tält med.
Tigerbalsam, dina muskler kommer värka, och ibland stinker dina polare och deras avföring.
Då luktar tigerbalsam bättre.
Dessutom är det en humörhöjare att minera någons kallsonger med.

Tofflor att ha i korridoren, hur bra samhall än städar, kan någon sprida fotvårtor.
Detta är sk "Nice to have" prylar, men ack så sköna att ha.
2012-04-01, 23:38
Medlem
Citat:

Under GMU borde folk rimligtvis vara tillräckligt trötta för att orka gå in på laptops etc. iPhone får väl låsas in i ett skåp, kommer bara förstöras om den tas med ut i skogen.
2012-04-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Frågan är om man verkligen vill ha sin nya iphone4s liggandes i fickan när man krälar omkring på en blöt leråker.

Eftersom man i regel inte får ha med sig mobilen i fält så finns inte heller problemet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in