2010-12-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Jag skulle göra GMU:n som Jägare på K3 men är inte alls speciellt sugen. Däremot Bergsplutonen i Arvidsjaur verkar vara ett riktigt äventyr! Hade du möjlighet att söka den i första omgången? De nämnde den inte ens för mig =/ Kanske kan jag byta..?

nej, det är omgång 2 som gäller för bergsplutonen.

Citat:
Ursprungligen postat av simper02
finns span?! trodde det bara var jägare och pansarvärn på I19?

jajamen det finns span på I19. har hört att det ska vara relativt hårt, och befälen är elaka!

har en polare som fick hoppa av för de trodde han hade psykiska problem när han hade börjat prata med sig själv. fast dock så var han vek.

Span på I19 ligger #1 på min lista.
2010-12-17, 15:09
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund

jajamen det finns span på I19. har hört att det ska vara relativt hårt, och befälen är elaka!

har en polare som fick hoppa av för de trodde han hade psykiska problem när han hade börjat prata med sig själv. fast dock så var han vek.

Då har jag en eventuell chans till bergsplutonen! Mönstringsförrättaren sa att jag endast behövde göra två testar om jag valde att hoppa den befattning jag fick nu på K3 som jägare och istället ville söka till omgång 2 (psykologen samt.. något mer, minns inte :S)
Bergsplutonen borde ju ligga på allas topplista kan man ju tycka =)

Varför väljer du själv spaning före Bergsplutonen thund?
2010-12-17, 15:11
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
va i hela friden är detta för råd Om jag har förstått detta rätt så är det inga vanliga inlägg vi snackar om? Utan specialformade? Ska han säga att han har dem för att dem är sköna och fina eller kanske gulliga?

Va i helvete. Han behöver väl för fan inte ens nämna dom? Kom utan dom, säga att man inte har några problem, dom känner och klämmer, man håller käften, Man kommer blir antagen till GMU och alla blir lyckliga och glada.
Skulle befäl börja undra vid inryck, säg att problemen uppstod efter mönstring och att inläggen gör så att han inte känner nånting.
Han vill ju göra GMU, då är detta förmodligen det enda sättet om det inte blir bättre
2010-12-17, 15:15
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Hur många av er som kommit in till gmu1 är arbetslösa i dagsläget, och hur mycket påverkade det då ni sökte till gmu?

Tog studenten i Juni och hade som mål långt innan det att göra GMU som jag fick information om när jag mönstrade 2009.

Sökte aldrig ett jobb och var arbetslös efter studenten utan började plugga på en 30 poängs kurs på högskolan med mitt favoritämne för att ha någonting att göra detta halvåret innan omgång 1. Kursen slutar 1-2 veckor innan jag rycker in. Så det var inte så att jag sökte till GMU för att jag var arbetslös.
Senast redigerad av RobertoDuran 2010-12-17 kl. 15:18.
2010-12-17, 15:15
Medlem
för jag är osäker om jag kommer få en 7a hos psykologen som det krävs för jägare.
hoppas man får göra om psykologen denna mönstrings omgång. var som en grönsak sist så det gick dåligt.

samt att jag tycker att span verkar väldigt intressant.
Senast redigerad av thund 2010-12-17 kl. 15:18.
2010-12-17, 15:16
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Va i helvete. Han behöver väl för fan inte ens nämna dom? Kom utan dom, säga att man inte har några problem, dom känner och klämmer, man håller käften, Man kommer blir antagen till GMU och alla blir lyckliga och glada.
Skulle befäl börja undra vid inryck, säg att problemen uppstod efter mönstring och att inläggen gör så att han inte känner nånting.
Han vill ju göra GMU, då är detta förmodligen det enda sättet om det inte blir bättre

Så det handlar om att göra honom nöjd och glad, är det det du menar?
2010-12-17, 15:18
Medlem
Citat:

special utformade inlägg är ingen vanlig sak vet du. han kanske har problem när man är barfota också vilket många, nästan alla har som har nerver i kläm? vet du ens vad det problemet innebär?
Hur ska han kunna göra styrkelyftet utan att sjuksköterskan ser detta?
Ska han ta skor utan inlägg och gå runt med på mönstringen hela dan/ dagarna. Han gör som han vill men jag tycker det är dumt att mörka.
2010-12-17, 15:20
Medlem
Har ni som sökt GMU2 fått svar än?
2010-12-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebel
Har ni som sökt GMU2 fått svar än?

fick mitt brev idag om mönstring.
2010-12-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund

Oj oj vågen span kommer lätt bli mitt första val! vart så grymt besviken när jag trodde att span bara utbildades vid gmu 1. vet någon kraven för span?
2010-12-17, 15:28
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Så det handlar om att göra honom nöjd och glad, är det det du menar?

Citat:
special utformade inlägg är ingen vanlig sak vet du. han kanske har problem när man är barfota också vilket många, nästan alla har som har nerver i kläm? vet du ens vad det problemet innebär?
Hur ska han kunna göra styrkelyftet utan att sjuksköterskan ser detta?
Ska han ta skor utan inlägg och gå runt med på mönstringen hela dan/ dagarna. Han gör som han vill men jag tycker det är dumt att mörka.

Om han vill ha en chans till att få göra GMU är nog det enda sättet att mörka skiten ur problemet. Han kommer inte få göra GMU om han säger att han problem. Så enkelt är det. Sen om han väljer att göra det lite mer överdrivna, vilket jag nämner. Eller om han gör som ni antyder, att vara ärlig är väl helt upp till honom. Men vilket alternativ är bättre? Med vilket alternativ har han störst chans att komma in på en schyst utbildning? Klarar han att mörka utan att någon märker det så är det väl skit bra FÖR HONOM. Det är såklart aldrig bra att mörka och det skulle kunna hända att det biter honom i arslet påvägen, men är det inte värt det?

Det värsta som kan hända med mitt alt är att dom märker och du inte får genomföra GMU.
Det värsta som kan hända alt2 är att du inte får genomföra GMU.
2010-12-17, 15:32
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Om han vill ha en chans till att få göra GMU är nog det enda sättet att mörka skiten ur problemet. Han kommer inte få göra GMU om han säger att han problem. Så enkelt är det. Sen om han väljer att göra det lite mer överdrivna, vilket jag nämner. Eller om han gör som ni antyder, att vara ärlig är väl helt upp till honom. Men vilket alternativ är bättre? Med vilket alternativ har han störst chans att komma in på en schyst utbildning? Klarar han att mörka utan att någon märker det så är det väl skit bra FÖR HONOM. Det är såklart aldrig bra att mörka och det skulle kunna hända att det biter honom i arslet påvägen, men är det inte värt det?

Det värsta som kan hända med mitt alt är att dom märker och du inte får genomföra GMU.
Det värsta som kan hända alt2 är att du inte får genomföra GMU.

...om han säger sanningen

...bättre för vem?

Väx upp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in