Citat:
Ursprungligen postat av Tirpitz2437
Ska till helikopterflottilj, Hkpflj i Borensberg nu den 30e Jan och har varit hos min flickvän nu ett tag och har 0 kondis och allt som har med flås att göra just nu.
Ska försöka komma igång nu efter nyår och träna men , egentligen hur tränad måste jag vara för att genomföra gmu:n?
Vill inte dit och vara sist och slöast av alla och skylla på att jag inte haft tiden med seriös träning..
Hur ser dem på allt detta tror ni? Kan jag komma in otränad och sen med tiden tränas upp där på plats vill säga?
Tacksam för svar! och gott nytt år!
Hade jag varit du så hade jag börjat med träningen så snabbt som möjligt och satsat mycket på konditionen och flåset, det är bättre än ingen träning alls. Styrka borde du också träna upp förstås men vad jag förstått så är konditionen det viktigaste. Släng i vikter i en ryggsäck och gå ut i skogen och gå ett par km 2 dagar i veckan så du vänjer dig vid vikten på ryggen och så att benen vänjer sig vid att du helt plötsligt väger mer.
Jag är långt ifrån en träningsexpert så något schema kommer jag inte rekommendera :P
Men ut och spring med dig, kör "idioten" på något lämpligt ställe, träna regelbundet så att du har någon grund inför inryck iaf så tror jag nog att det ska gå bra