2011-12-23, 01:59
Medlem
XleonZs avatar
Juste!
Vi måste fan släppa fram tjejerna här också!
Inga tuffa brudar som ska göra GMU1?
Att ligga i skogen utan någon brud hade vart svårt.
Hahah en 1a från psykologen hade jag fått om han hade fått läsa detta:d
2011-12-23, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan1990
Nej, det räcker med att man har gjort värnplikten med godkända vitsord.
För jag har även andra alternativ som jag har i tankarna.Varför skulle jag inte kunna komma in i SOG? Du känner inte mig, så yttra inte dig på det viset.

Wow, ta det lugnt. Jag är helt säker på att du inte kommer lyckas ta dig in i SOG förrän du skrapat ihop en hel del erfarenhet.
2011-12-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XleonZ
Juste!
Vi måste fan släppa fram tjejerna här också!
Inga tuffa brudar som ska göra GMU1?
Att ligga i skogen utan någon brud hade vart svårt.
Hahah en 1a från psykologen hade jag fått om han hade fått läsa detta:d

Tjejerna kommer till stor del säkert ha blivit in kvoterade så jag skulle ta deras platser med en nypa salt om jag var du.

Inget elakt menat mot dom som har kommit in rättvist(dom är få) men runt hälften av brudarna som kom in på min GMU i somras hoppade av innan den var slut.

Du borde fokusera dig på GMUn i min mening, tjejer är bara en distraktion så gör dig själv en tjänst och sluta tänk med kuken.
2011-12-23, 17:25
Medlem
Det är bra mål du har men glöm inte bort att det måste vara realistiska.

Alla som gör GMU nu eller har gjort kan knappast kalla sig soldater och har förmodligen inte ens varit i närheten utav krig om de inte är invandrare som flytt från t.ex. Somaliea, Irak eller Afghanistan.

Jag undrar ens om 5% av alla har haft ett vapen i handen och skjutit? (Med licens eller illegalt)

Det är inte en lätt sak att skjuta mot en annan människa. Tror folk inte tänkt den tanken - MEN det får man se när man väl hamnar i den situationen och förhoppningsvis för att skydda sig, sina kollegor samt civilbefolkning mot gerilla eller annan liknande grupp som är farliga.

Ta en sak i taget och förmodligen så måste du samla på dig år som soldat och annan slags erfarenhet men även vara i bra fysisk form men även mogen mentalt. Missioner är nog ett måste.

Jag har ingen militär erfarenhet och jag berättar bara vad jag tror är det logiska. Om jag skulle rekrytera personal till SOG skulle det vara det jag nämnt ovan. Jag kritiserar inte dig utan skriver ned vad jag tror. Angående lön har jag vet jag inget om.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Dan1990
Jag vet att detta inget har något med GMU att göra, men ville inte en tråd bara för en fråga.

Hade tänkt genomföra GMU för att sedan försöka gå med i SOG, men undrar hur mycket man tjänar som en operatör i SOG. Det är väl ingen vanlig soldatlön där, eller? Mvh
2011-12-24, 10:47
Medlem
God Jul alla!
2011-12-24, 21:50
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskjude
Fjärde sjöstrid ligger inte i Karlskrona, utan i Haninge. Men däremot ligger tredje där nere. Och för att ta dig dit går du bara söderut från Centrastation, går inte att missa.

Okej, tack! Det står dock 4.sjöstridsflj i brevet jag fick hem. Varför är det så? (Förlåt min okunnighet)
2011-12-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Okej, tack! Det står dock 4.sjöstridsflj i brevet jag fick hem. Varför är det så? (Förlåt min okunnighet)

Det har att göra med ditt anställningsförband efter GMU, som är 4.sjöstridsflj. All utbildning mot sjöstridsförbanden genomförs i K-krona vid MarinB.

Inget att be om förlåtelse för, bara glad att hjälpa till.
2011-12-25, 17:02
Medlem
Pistvakt1s avatar
Jag kom inte inte på GMU 1, 2012... Vad var egentligen kraven för att komma in?

Resultat på mönstringen
Dator: 5
Psykolog: 6
Befälslämplighet: 6
Styrka: 8
Kondition: 8
Jägartest: Klarade
Syntest: 1,0/1,0
Färgseende: Inget fel
Hörsel: Inget fel
Övrigt: Allt annat såg bra ut, inge allergisk, sjukdomar, inge brottshistorik, operationer m.m
Tjänstbarhet: A

Förstahandsval: Amfibieregementet
Andrahandsval: MarinB

Blir att fortsätta söka året ut, efter det blir det nog FFL.
2011-12-25, 17:16
Medlem
Tråkigt att höra. Fortsätt med att söka in så kanske du kommer in. FFL = Fucked For Life? haha eller menar du nått annat?

Vad är max poängen man kan få för allt? Är det 9? t.ex. Du fick 6 hos psykologen och 6 på befälslämplighet.

God Jul

Citat:
Ursprungligen postat av Pistvakt1

Resultat på mönstringen
Övrigt: Allt annat såg bra ut, inge allergisk, sjukdomar, inge brottshistorik, operationer m.m

2011-12-25, 17:20
Medlem
krillepilles avatar
Citat:

Resultat på mönstringen

fick liknande poäng, ett snäpp sämre på kondtionen och B i syn anars samma. Visst inga super resultat men jag tror det var i-testet som sabba det, 5a är väl inte det bästa fast dom sa till mig att det var normalt. Aja är samma för mig, ska testa söka till nästa omgång går det inte då heller så får jag försöka hitta på något annat med livet. Surt att det ska vara så jävla svårt att komma in, fast det beror väl på vad man söker till också, nästa gång blir det bara "lätta" grejer.
2011-12-25, 17:38
Medlem
Pistvakt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i662
Tråkigt att höra. Fortsätt med att söka in så kanske du kommer in. FFL = Fucked For Life? haha eller menar du nått annat?

Vad är max poängen man kan få för allt? Är det 9? t.ex. Du fick 6 hos psykologen och 6 på befälslämplighet.

God Jul
FFL i militärbenämning brukar vara Franska Främlingslegionen i det här forumet. En legion som är öppen för personer ur alla nationaliteter att söka.

Maxpoängen är nio, ja. God Jul på dig med!

Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
fick liknande poäng, ett snäpp sämre på kondtionen och B i syn anars samma. Visst inga super resultat men jag tror det var i-testet som sabba det, 5a är väl inte det bästa fast dom sa till mig att det var normalt. Aja är samma för mig, ska testa söka till nästa omgång går det inte då heller så får jag försöka hitta på något annat med livet. Surt att det ska vara så jävla svårt att komma in, fast det beror väl på vad man söker till också, nästa gång blir det bara "lätta" grejer.
Mm, fick höra densamma angående datortestet. Lite surt då jag tror att det handlar om just det testet och att jag är någon poäng ifrån.

Kommer göra som dig med valet hur man söker förband. Synd bara att mina val ska behöva vara taktiska och inte det jag egentligen vill göra. GMU 2-3 är det dessutom många jägarförband och enbart markstridsförband så antalet sökningar lär bli stor.
Senast redigerad av Pistvakt1 2011-12-25 kl. 17:41.
2011-12-26, 20:27
Medlem
Citat:

Resultat på mönstringen

Citat:
Ursprungligen postat av krillepille

Jag fick sämre än er på styrka och kondis men blev ändå antagen till Boden inriktat mo SOU så jag tror det även har lite med slumpen att komma in eller ej samt även hur många det är som söker samma tjänster som er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in