Det är bra mål du har men glöm inte bort att det måste vara realistiska.
Alla som gör GMU nu eller har gjort kan knappast kalla sig soldater och har förmodligen inte ens varit i närheten utav krig om de inte är invandrare som flytt från t.ex. Somaliea, Irak eller Afghanistan.
Jag undrar ens om 5% av alla har haft ett vapen i handen och skjutit? (Med licens eller illegalt)
Det är inte en lätt sak att skjuta mot en annan människa. Tror folk inte tänkt den tanken - MEN det får man se när man väl hamnar i den situationen och förhoppningsvis för att skydda sig, sina kollegor samt civilbefolkning mot gerilla eller annan liknande grupp som är farliga.
Ta en sak i taget och förmodligen så måste du samla på dig år som soldat och annan slags erfarenhet men även vara i bra fysisk form men även mogen mentalt. Missioner är nog ett måste.
Jag har ingen militär erfarenhet och jag berättar bara vad jag tror är det logiska. Om jag skulle rekrytera personal till SOG skulle det vara det jag nämnt ovan. Jag kritiserar inte dig utan skriver ned vad jag tror. Angående lön har jag vet jag inget om.
Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av Dan1990
Jag vet att detta inget har något med GMU att göra, men ville inte en tråd bara för en fråga.
Hade tänkt genomföra GMU för att sedan försöka gå med i SOG, men undrar hur mycket man tjänar som en operatör i SOG. Det är väl ingen vanlig soldatlön där, eller? Mvh