2010-12-16, 03:06
Medlem
Jag ser att många i denna tråd skriver att de kom på plats 7 av 10 stycken sökande (endast ett exempel). Hur ser ni hur många sökande samt vilken plats ni kom på? :O
2010-12-16, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatherOfEarth
Jag ser att många i denna tråd skriver att de kom på plats 7 av 10 stycken sökande (endast ett exempel). Hur ser ni hur många sökande samt vilken plats ni kom på? :O
Du måste väl tänka på att någon/några bara är den sjunde sökande på en viss befattning, av tio platser? För jag har inte sett någon som har blivit antagen nu som har skrivit att han var den sjunde antagna på sin befattning.

Alltså: Jag mönstrar och får söka ett område. På det området kommer totalt tio personer att utbildas, och jag är den sjunde som söker, av tio möjliga. Tre till kan alltså söka den platsen utan att man ska slippa konkurrera.
2010-12-16, 09:58
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Jag kunde också logga in på min sida hos Pliktverket.
Blir 3e sjöstrid för min del. Helt nöjd med det.
2010-12-16, 11:17
Medlem
sgtpepper1s avatar
Idag trillade mitt brev om att jag är antagen ner i brevlådan!

Jag är måttligt överraskad av Försvarsmakten/Pliktverket att det gick så fort, med tanke på att jag fick brevet en dag INNAN dom sa att dom skulle skicka ut dom första svaren.
2010-12-16, 11:33
Medlem
Antagen tack för tipset att kika på e-tjänster.
Lv6 någon?
2010-12-16, 11:35
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaegrim
Antagen tack för tipset att kika på e-tjänster.
Lv6 någon?

Grattis!

Jag såg att iallafall en annan här på FB rycker in på Lv6!
2010-12-16, 12:20
Medlem
lv6, om man blir antagen. har inte dykt upp något på PV's sida ännu :/
var 42 sökande på 36 platser på min befattning.

förövrigt så borde man nog maila pliktverket att inloggningsuppgifterna till deras databas är synlig när fel meddelanden visas på deras sida :/
2010-12-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
lv6, om man blir antagen. har inte dykt upp något på PV's sida ännu :/
var 42 sökande på 36 platser på min befattning.

förövrigt så borde man nog maila pliktverket att inloggningsuppgifterna till deras databas är synlig när fel meddelanden visas på deras sida :/

Äsch, ta't lugnt! Du kanske har turen (som några andra) att få sitt besked via brev redan idag!

Vad menar du med inloggningsuppgifterna? Kan du se andras?
Om du bara ser dina egna uppgifter så ska det nog inte vara några problem!
2010-12-16, 12:24
Medlem
nej nej, till deras databas server för e-tjänsten. kom ett fett felmeddelande imorse när jag loggade in och kollade som visade ip adress, login,password och databas namn.

är kanske inte det smartaste att det postas ut :/

får hoppas att det kommer upp senare, eller att man är första reserv och någon hoppar av.

hoppar någon av efter GMU eller Befattnings, som fått min befattning så. ja gud vet vad!
2010-12-16, 12:29
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
nej nej, till deras databas server för e-tjänsten. kom ett fett felmeddelande imorse när jag loggade in och kollade som visade ip adress, login,password och databas namn.

är kanske inte det smartaste att det postas ut :/

får hoppas att det kommer upp senare, eller att man är första reserv och någon hoppar av.

hoppar någon av efter GMU eller Befattnings, som fått min befattning så. ja gud vet vad!

Det kanske är hög belastning på deras servrar om dom håller på att lägga in allas besked?
2010-12-16, 12:31
Medlem
mm, tänkte också det. då är mönstring+antagningsbesked nu. var nere från ~07.50 till just efter 9 och då började det poppa upp lite meddelanden innan det var fullt fungerande.

kommer ihåg att den buggade som fan i samband med mönstringsbeskeden.

sitter och håller tummarna och hoppas på det bästa, att det kommer upp idag eller imorgon.

när det väl är nog varmt för att springa ut så har man snöstorm istället
grymt taggad! annars får man hoppas på rejäla resultat så man kommer in omgång2.
2010-12-16, 13:25
Medlem
UrMaKas avatar
Citat:
Grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten
Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan:
Utbildning
Utbildningsplats: Sjöstridsskolan, Karlskrona
Utbildningen börjar: 2011-01-31
Utbildningen slutar: 2011-08-12
Antal utbildningsdagar: 194
Efter att du genomfört GMU med godkänt resultat och i övrigt bedömts lämplig kan du söka en anställning/tjänstgöring i FM.
Du har blivit antagen till GMU med en preliminär inriktning mot:
Förband: Sjöstridsskolan/Karlskrona
Arbetsområde: Teknik Marinen SOU
Efter det att du genom en ansökan bekräftat din fortsatta inriktning fattar FM beslut. En sådan ansökan gör du i slutet av GMU.

Det här fick jag läsa i mitt brev idag

Någon annan som fick samma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in