2011-11-05, 15:43
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Vill inte verka dryg, Men efter knappt ett år med GMU som bas tycker inte jag att du skall titulera dig ens snart rutinerad.

Men det är ju toppen att du kan berätta om din första tid för att på så sätt hjälpa dina GMU kollegor för att deras tid skall bli mindre förvirrande

Bra där, håller helt med om att personen i fråga måste komma ner på jorden..

För övrigt, på väldigt många frågor som finns här så kan ni hitta svaren på mil.se om ni bara söker latmaskar.

Hur är befälen? ja, tror du inte det är olika från person till person alt. regemente till regemente?
Pannkaka och ärtsoppa på torsdagar? ja
Slitsammast på GMU'n? snälla.. det är en "prova på" period på 3 månader. Som officerarna själv säger så kan man inte gå ut hur hårt som helst nu för tiden heller, för då hoppar rekryterna av. Löjligt är en mild beskrivning.
2011-11-05, 19:41
Medlem
kortets avatar
Hur lång tid tog det för er från att ni gjorde rekryttestet tills ni fick reda på ni fick mönstra?
2011-11-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Hur lång tid tog det för er från att ni gjorde rekryttestet tills ni fick reda på ni fick mönstra?

Det beror helt och hållet på vad som står på hemsidan å när dom börjar skicka ut kallelser

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/datum
2011-11-06, 04:42
Medlem
bananingvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Har inte följt tråden sen jag kom in på första GMU:n i Januari. Tänkte bara höra om de var nån av er som har några frågor som en snart rutinerad yrkessoldat kan svara på ang. GMU och anställning, tester osv... Vet själv hur det var innan man ryckte in, helt jävla ovetande om vad som väntades
Haha, rutinerad yrkessoldat? Kom ner på jorden din lilla gmu-fjolla. Du har ju inte ens mer erfarenhet än vilken jävel som helst som gjorde värnplikten på 11 månader...
2011-11-06, 14:09
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Haha, rutinerad yrkessoldat? Kom ner på jorden din lilla gmu-fjolla. Du har ju inte ens mer erfarenhet än vilken jävel som helst som gjorde värnplikten på 11 månader...

Har du inget att tillföra tråden kan du hålla dig borta, ditt avundsjuka jävelskap

Ont: Någon mer som har sökt MarinB?
2011-11-06, 15:00
Medlem
Hej!

Var och mönstarde i Kristianstad den 25/10 och har sökt till omgång 1 2012.
Är det någon som vet när man får reda på antagning osv?!
2011-11-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Myran
Hej!

Var och mönstarde i Kristianstad den 25/10 och har sökt till omgång 1 2012.
Är det någon som vet när man får reda på antagning osv?!

Vill du dela med dig av dina resultat? Eller åtminstone vad du sökte?

Som svar på din fråga. Det varierar ganska mycket faktiskt. Men någon gång i början av december skulle jag tro.
2011-11-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Vill du dela med dig av dina resultat? Eller åtminstone vad du sökte?

Som svar på din fråga. Det varierar ganska mycket faktiskt. Men någon gång i början av december skulle jag tro.

Okej! Jag sökte till Amf1 som amfibiesoldat. Vad det gäller mina resultat är jag väl lite besviken.
Framför allt vad det gäller konditionen. Springer bara ytterst lite i mina Crossfitpass.

Kondition 6.
Styrka 9
Insk.Prov 6
Psykologen/Befälslämplighet 8/7
Jägartest Godkänt.
2011-11-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Myran
Okej! Jag sökte till Amf1 som amfibiesoldat. Vad det gäller mina resultat är jag väl lite besviken.
Framför allt vad det gäller konditionen. Springer bara ytterst lite i mina Crossfitpass.

Kondition 6.
Styrka 9
Insk.Prov 6
Psykologen/Befälslämplighet 8/7
Jägartest Godkänt.

Posta gärna ditt resultat i tråden https://www.flashback.org/t1679015
2011-11-06, 18:00
Medlem
Citat:

Men när han väl passerat 11 månader som yrkessoldat, vad har du då att komma med ditt as.
2011-11-06, 18:45
Medlem
Citat:

man ska ju inte mata trollen men till er haters: vad i "snart" förstod ni inte? han är ju för övrigt inne på sin 10e månad om ja inte är helt borta?
2011-11-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
man ska ju inte mata trollen men till er haters: vad i "snart" förstod ni inte? han är ju för övrigt inne på sin 10e månad om ja inte är helt borta?

Wow, snart en hel värnplikt avklarad...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in