2013-01-12, 15:51
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Jag fattar inte riktigt detta.

Är det bara att fylla i uppgifterna till höger här. https://e.rekryteringsmyndigheten.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=20

och så har man anmält sig för utbildningen?
2013-01-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Jag fattar inte riktigt detta.

Är det bara att fylla i uppgifterna till höger här. https://e.rekryteringsmyndigheten.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=20

och så har man anmält sig för utbildningen?

Nej du får då hem ett papper som du senare ska fylla i via internet. Det är en massa olika frågor. Kolla andra inlägg så kommer du att förstå = )
2013-01-12, 16:10
Medlem
shoot4us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Hur ser det ut efter man har gjort GMU 3mån ?
Säg att jag valde ex. Amfibie/strid - Göteborg. Gör man då grundläggande uppgifter först innan man blir helt klart till Amfibie/strid. Är lite förvirrad och osäker på vad jag ska välja och hur det går till.

Skulle kunna tänka mig välja Amfibie/strid - Göteborg eller någon form av markstrid (?) .
Helst inget med explosion röjning, ingenjör/IT eller Artilleri.

Tacksam för svar !
GMU:n ser (i princip) likadan ut var du än gör den. Vad gällande Amfibie så kommer du att få diverse utbildningar och övningar med slutresultat amfibiesoldat. Det finns detaljer om det här lite här och vart på internet, bara och ta och söka. Och amfibiesoldaterna i Göteborg är ju inriktade på säk/sjö vilket sannerligen ger en egen touch. God tur!
2013-01-12, 16:56
Medlem
Jag skall mönstra 4 feb i Göteborg, någon mer som känner igen sig?
2013-01-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
AmRöj(vet inte om det finns olika typer av "AmRöj befattningar" eller Fältarbet (för de är väl inte i samma befattning?), det är de som intresserar mig mest, verkar ha en bra blanding av praktik & teori. Hur vida det stämmer eller ej återstår att se, men det verkar så.

Okej, trodde du menade AmRöj kompaniet i Eksjö, där finns det ju olika grupper som CMD (AmRöj) IEDD och så har de en ny grupp, A-Sök. Tror inte jag har glömt något nu.. Sen är ju såklart alla i en CMD grupp AmRöj soldater men de har ändå olika uppgifter, förare, skytt, gruppchef, stridsjukvårdare m.m.
2013-01-12, 17:10
Medlem
stettler...s avatar
ska mönstra 1 feb fast i stockholm!
har en fråga som tär inom mig och gör mig orolig! jag är 18 fyller 19 :Feb 4: jag har inte gått ut gymnasiet än och saknar omdöme på några kurser som inte startat än alltså står jag vid mönstringen med ofullständigt betyg, men jag sökte för att komma in den 10 jun då jag kommer ha fullständigt betyg, hur kommer det påverka?

Tack på förhand!
2013-01-12, 17:31
Medlem
Oxzspartans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
ska mönstra 1 feb fast i stockholm!
har en fråga som tär inom mig och gör mig orolig! jag är 18 fyller 19 :Feb 4: jag har inte gått ut gymnasiet än och saknar omdöme på några kurser som inte startat än alltså står jag vid mönstringen med ofullständigt betyg, men jag sökte för att komma in den 10 jun då jag kommer ha fullständigt betyg, hur kommer det påverka?

Tack på förhand!

Du säger bara att du är klar men inte har fått dina betyg än. Och sen skickar du in betygen så fort du får dom. Så gjorde jag iaf. Och skickar du inte in dina betyg så går platsen till någon annan
2013-01-12, 17:32
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imwithnerd
Okej, trodde du menade AmRöj kompaniet i Eksjö, där finns det ju olika grupper som CMD (AmRöj) IEDD och så har de en ny grupp, A-Sök. Tror inte jag har glömt något nu.. Sen är ju såklart alla i en CMD grupp AmRöj soldater men de har ändå olika uppgifter, förare, skytt, gruppchef, stridsjukvårdare m.m.
Yeah, jo menade kompaniet. Men som sagt så vet jag inte, och vad jag läst så tror jag att man börjar alltid med CMD och eventuellt får söka sig vidare sedan. Kan ha missuppfattat..
2013-01-12, 18:25
Medlem
Levelss avatar
Ingen som har skapat en grupp för GMU 1 LG på FB än?
2013-01-12, 18:39
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Ingen som har skapat en grupp för GMU 1 LG på FB än?

https://www.facebook.com/groups/351679794940167/?fref=ts

Händer dock inte så mycket där... :P
2013-01-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13

Haha, bara markstrid?

Nån som vet hur många som totalt sett är antagna till GMU på LG?
2013-01-12, 20:52
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13

Okej. Jomen alla är ju inte inriktade Markstrid kanske därför :P.
Byt namn till bara GMU 1 2013 LG, Kungsängen så kanske lite fler går med :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in