2011-12-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Hej, vet du hur många K3 kommer ta in till GMU 2 (jägare)?

Det är inte riktigt beslutat , med preliminärt kommer det vara 15-20st vilken kan kommas
att öka eller sänkas. Väntar som vanligt på slutgiltiga budget beslutet.

ska kolla upp mer exakt nästa vecka om du mailar mig då här på FB.
2011-12-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Det är inte riktigt beslutat , med preliminärt kommer det vara 15-20st vilken kan kommas
att öka eller sänkas. Väntar som vanligt på slutgiltiga budget beslutet.

ska kolla upp mer exakt nästa vecka om du mailar mig då här på FB.

Ok, kan budgetbeslutet innebära att utbildningsplatser försvinner likt under GMU 3/4 2011? Jag har hört att FM fortfarande har problem med ekonomin.

Edit: När du ändå kollar upp förband och hur många platser som finns skadar det inte om du kollar upp AJB också Tack!
Senast redigerad av nisseg1 2011-12-09 kl. 00:34.
2011-12-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Ok, kan budgetbeslutet innebära att utbildningsplatser försvinner likt under GMU 3/4 2011? Jag har hört att FM fortfarande har problem med ekonomin.

Edit: När du ändå kollar upp förband och hur många platser som finns skadar det inte om du kollar upp AJB också Tack!

Ja tyvär är så fallet, med såklart är det sista steget av lösningar som kan hittas. Men
man kan inte utbilda folk om vi ej kan erbjuda något i slutändan.

Det skall jag ta med på listan.
2011-12-09, 01:06
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Jag ska titta upp det på kontoret imorrn, är inte riktig säkert om alla fått breven utskickade
just nu. Men den större mängden brev är ute i cirkulation kan jag säga iaf.

Allright gött
2011-12-09, 04:22
Medlem
Då jag fått en del mail angående kallelser till testerna för GMU 2 + 3, så ger jag er denna information i väntan på mer detaljer.

Kallelser till testerna skickas ut med början den 16 december. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i din brevlåda.

Antagningsprövningen genomförs från och med den 16 januari 2012 till och med den 10 februari 2012.
2011-12-09, 07:56
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Även om du klarar alla dessa tester och faktiskt får påbörja en pilotutbildning så kan du bli satt som transport eller heli. Jag har för mig att det finns någon tråd någonstans här på FB där en kille som precis startat utbildningen förklarar alla tester osv. Han berättade att man får "ranka" vilken typ av pilot man helst vill bli. Men det är FM som placerar dig. De fick höra under början av första perioden tror jag vad de skulle få flyga, men jag har hört om klasser som fått reda på vad de ska få flyga en bit in i utbildningen, vilket kan vara trist. Men han menade på att transport och heli är grymt kul, heli kanske är de som är roligast i längden till och med. Bara en liten inflik, så att du inte tror att du automatiskt får sätta dig i ett JAS för att du klarat testerna.

Hur och vad avgör om man blir JAS eller Heli?
2011-12-09, 09:19
Medlem
Rinnts avatar
Orka vänta, vart ringer man?
2011-12-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinnt
Orka vänta, vart ringer man?
Är du riktigt nyfiken kan du eventuellt få ett bra svar om du ringer in till RM på 0771 - 24 40 00.
2011-12-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wibbee
Själv fick jag tjänstbarhet B på grund av kattallergi.. Vad är det för typ av intyg du har fått? Är det något som styrker att du fått minskad allergi eller tappat den helt?

Jag kan skriva hur mitt intyg löd:

<Mitt namn> har varit föremål för behandling av allergi med gott resultat. Han har kunnat sluta medicinera och upplever inga symptom vare sig vid kontakt med de ämnen han varit allergisk mot eller vid tung fysisk ansträngning.

Psykologen frågade ändå vilka ämnen jag har varit allergisk emot å så men det blev ingen större sak av det.
2011-12-09, 12:55
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Jag mönstra för ca 2 år sen och undrar nu om jag behöver göra om allt om jag ska söka? Styrka och sånt kan jag tänka mig men hörsel/syn/färgblindstest osv måste jag göra om det? Ingen som fått vetskap om när förbanden som rekryter till omgång 4-5 kommer upp?
2011-12-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Jag mönstra för ca 2 år sen och undrar nu om jag behöver göra om allt om jag ska söka? Styrka och sånt kan jag tänka mig men hörsel/syn/färgblindstest osv måste jag göra om det? Ingen som fått vetskap om när förbanden som rekryter till omgång 4-5 kommer upp?

Resultaten "sparas" i ett år efter din antagningsprövning så ifall du antagningsprövar idag så kommer du få göra om hela proceduren.

Har dessvärre inte svar på din andra fråga men håll koll på rekryteringsmyndigheten.se för det är där det kommer stå vilka förband som anställer i sinom tid.
2011-12-09, 15:11
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Yes! fick precis sms om att man är antagen till GMU! gött!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in