Är det någon som kan säga ungefär vad man bör klara för att få "9or" på styrka och konditon, så att man har ngt att sträva efter nu under träningen , det är 1 år till innan jag vill/kan söka.
Men har gymmat nu 2 år, har urkass kondition , men en jävligt bra grundkondition , så att få upp den igen skall inte vara några problem.
alltså, hur mycket behöver man ta i : ( vi kan ta basövningar )
Marklyft:
Bänkpress:
springa en mil:
push-ups :
knäböj:
antal pullups :
antal situps:
dips:
osv osv ,
det jag försöker komma fram till , jag vill ha ett mål och sträva efter , det kan vara , om man klarar milen på låtsas 13 min , det borde vara omöjligt och onormalt , men vi överdriver lite , och om man tar den på 13 minuter , borde man ha en jävla bra kondis, dvs man kommer få en garanterad "9" på kondistestet , kanske ?
och låt oss säga att man tar 300 i bänkpress , det är överdrivet också , men jag vill att ni skall fatta, och då betyder det att man är grymt stark, dvs då kanske man har garanterad "9" på styrka.
och det kan vara att man klarar 100 pullups , på FFL skulle man klarar minst 4 tror jag det va , då borde 100 va asbra, även här ... ni fattar xD
fattar ni ? jag vill sträva efter ett ungefärligt mål , och slutar inte förrens jag uppnår det , och vet att jag ungefär kommer slå en "9" på testerna. jag hoppas ni fattar , jag e sjukt trött och snackar i nattmössan här ..
realistiska svar , och realistiska mål ;s tack
en annan fråga , måste bara fråga , tar dom pissprov eller något där? eller kan man peta i sig lite bola under "inför-träningen" ?
och en till , har så mycket frågor om detta ämne , men vi tar en till:
Vilka soldater är det som väljs att åka utomlands och tjänstgöra?
- te.x kustjägare , arbetar på kusten, läste jag . i irak finns ingen kust ? där är det väl bara öken?
vilka jägare är det som åker utomlands mest ? eller det kanske inte spelar ngn roll?
-för jag själv har alltid velat bli och skall bli , markstridssoldat. vilket riktning är då bäst att välja?
jag kan väl säga såhär, spelar ingen roll hur hårt och äckligt det är. bara bättre.
hört att kustjägarna är sveriges elit-förband ?
Vart skall jag in för att tillhöra den bästa/tuffaste förbandet ? -markstrid
Om svar som domhär står här, jag orkade inte gå igenom alla sidor , jag läste dom 18 första, sen skrev jag mina frågor ändå, hoppas ngn kan besvara dom , ärligt och moget!