Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Jag måste säga att jag själv blir lite smått irriterad när någon kliver fram och låtsas vara något för att han inte delar samma åsikter som annat folk och försöker visa det genom att göra någon sorts moralisk läxa utav det hela, vilket är ganska fördomsfullt av dig med.
Om jag tycker att en person som inte kan svara på en enkel fråga utan att ljuga är olämplig person för ett ansvarsfullt jobb där andra personers liv kan riskeras av oansvariga handlingar så har jag rätt att tycka det och uttrycka det så länge jag inte kränker eller nedvärderar någon.
Om du läser om det jag skrivit så säger jag aldrig att "detta är fel för dig" utan bara erkänner att enligt mitt tycke är det ett varningstecken för att det kanske är fel sorts jobb för han.
Är det fördomsfullt av mig så är det din åsikt och jag respekterar den, men det betyder inte att jag delar den.
Jag utger mig inte att ha mer kunskap än jag egentligen har, när jag har fel så erkänner jag det och jag har heller inte sagt något kränkande eller nedvärderande,
Så nästa gång kanske du tänker efter en extra gång innan du hetsar upp dig
Mvh Robin
Om jag tycker att en person som inte kan svara på en enkel fråga utan att ljuga är olämplig person för ett ansvarsfullt jobb där andra personers liv kan riskeras av oansvariga handlingar så har jag rätt att tycka det och uttrycka det så länge jag inte kränker eller nedvärderar någon.
Om du läser om det jag skrivit så säger jag aldrig att "detta är fel för dig" utan bara erkänner att enligt mitt tycke är det ett varningstecken för att det kanske är fel sorts jobb för han.
Är det fördomsfullt av mig så är det din åsikt och jag respekterar den, men det betyder inte att jag delar den.
Jag utger mig inte att ha mer kunskap än jag egentligen har, när jag har fel så erkänner jag det och jag har heller inte sagt något kränkande eller nedvärderande,
Så nästa gång kanske du tänker efter en extra gång innan du hetsar upp dig

Mvh Robin
Och som du läste, så sa jag att jag hycklade i det avseendet, att jag framstår som någon sorts moralkärring. Men jag tycker det är dumt, att folk är taskiga mot andra som frågar om råd och liknande.
Ex, killen som frågade vilket hem han skulle skriva, du svarar med " jag tror inte det här är rätt yrke för dig".
Vad grundar du det på? Du har ju ingen aning om ifall han kanske är mer lämplig än vad jag och du är.
Vad är det jag låtsas vara för något?
Vad är det som jag ska tänka mig för? Att jag kritiserar andra för att de är så otrevliga gentemot de som är i våran egna ålder och inte vet hur de ska göra?
. Det gick som sagt över väldigt fort och orsakar inga problem alls idag eller någon gång, så det påverkar inte min förmåga till militärt arbete.
?

så när jag skulle göra om det i våras så säger psykologen "Du lyckades ju charma min kollega förra gången så ja kommer inte ändra på nåt om inget speciellt hänt det senaste året" varpå jag berättar lite skit som gör att han höjer en av sakerna till en sexa.