2011-10-21, 17:55
Bannlyst
vad ha med sig till mönstringen?

Vet att man ska ha betyg, legitimation, vad mer?
2011-10-21, 18:03
Bannlyst
hittade denna listan nu

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/komihaglista

Vadå CV? måste man ha skrivit en cv för att komma o mönstra?

Sen en fråga till. om man har tappat bort sin kallelse man har fått men kommer ihåg tiden man ska vara där och allt är man fucked då om man inte har med sig kallelsen?
2011-10-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
hittade denna listan nu

Sen en fråga till. om man har tappat bort sin kallelse man har fått men kommer ihåg tiden man ska vara där och allt är man fucked då om man inte har med sig kallelsen?
Det är en arbetsintervju och därför ska du ha med dig ett CV.
2011-10-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
hittade denna listan nu

Ja du ska ha med dig allt på den listan på mönstringen inklusive CV

Ja man behöver egentligen kallelsen fast tror dom löser det på plats annars, se om du kan hitta den annars har du inget större val, bara å dyka upp och va extra trevlig mot personen som löser det åt dig

Mvh Robin
2011-10-21, 20:58
Medlem
Tja

Några frågor.

1. Går det att söka till gmu om man redan är kallad till test på en pågående omgång?
2. Jag är utbildad till elektriker, kommer yrkesvägledare eller någon annan på RM vilja styra mig åt något håll som har med el och elektronik?
2011-10-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Tja

Några frågor.

1. Går det att söka till gmu om man redan är kallad till test på en pågående omgång?
2. Jag är utbildad till elektriker, kommer yrkesvägledare eller någon annan på RM vilja styra mig åt något håll som har med el och elektronik?

Hejsan,

1. Jag tror inte det är något som stoppar dig, sök å se vad som händer?

2.Klart dom kommer göra, jag är utbildad kock, dom tjatar och säger att du behövs, men var klar och tydlig med vad du vill söka så har dom inget att säga till om, fast söker du en El-inriktad utbildning så har du ett klart övertag.

Mvh Robin
2011-10-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Tja

Några frågor.

1: Ja det kan du göra då det är olika omgångar.
2: Dom kommer inte styra dig till det om du inte ber om det, dock kan dom fråga om det
är sådant du är intresserad av.
2011-10-21, 23:40
Medlem
Vad gäller för GMU 4 2012?

Inte så sugen på GMU 3 då jag tar studenten 3 dagar innan...
2011-10-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
2: Dom kommer inte styra dig till det om du inte ber om det, dock kan dom fråga om det

Kanske behöver beställa en ny kod.
Saken är den att jag kan logga in som vanligt på RM men det finns ingen länk till formuläret/frågorna för ansökan. Sen är det ju signeringskoden man får hem också, sist löste jag det genom att ringa
2011-10-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarqune
Vad gäller för GMU 4 2012?

Inte så sugen på GMU 3 då jag tar studenten 3 dagar innan...

Det finns (vad jag vet) inte så mycket info om gmu 4 än.
GMU 4 lär äga rum på hösten 2012, bra för dig då hinner träna och få ett välförtjänt ''sista'' sommarlov
2011-10-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula

Av personlig erfarenhet så gör dom mer än fråga om man är intresserad.. dock tvingar dom dig inte att söka till något du inte vill.

Mvh Robin
2011-10-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Av personlig erfarenhet så gör dom mer än fråga om man är intresserad.. dock tvingar dom dig inte att söka till något du inte vill.

Mvh Robin

Ok, kan tänka mig att ha en befattning där sådana kunskaper krävs (el, elektronik) men vill inte sitta i en verkstad eller reparera saker hela dagarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in