2013-01-07, 15:26
Medlem
Smakarsprits avatar
Om jag förstår det rätt så anställer inte FJS vid K3?
Ingen annat jägarförband heller?
2013-01-07, 15:31
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Om jag förstår det rätt så anställer inte FJS vid K3?
Ingen annat jägarförband heller?
F17 anställer flygbasjägare och I19 Fältjägare och Lapplandsjägare

Omgång 4 - I19

Ansökningsperiod: vecka 2-6 (7 januari-10 februari)
Antagningsprövning: vecka 11-23 (11 mars-9 juni)
Utbildningsperiod: vecka 34-45 (19 augusti-8 november)
Utbildningsplatser: Norrbottensgruppen i Boden, Fältjägargruppen i Östersund, Västernorrlandsgruppen i Härnösand och Lapplandsjägargruppen i Kiruna.
Ansökningsperiod 7 januari -10 februari.

Anställande förband: Blekinge flygflottilj (F 17), Ronneby och Malmen (Linköping)
Arbetsområde: Jägare, logistik, ledning, strid, teknik
Utbildningsplats: Ronneby och Kvarn
2013-01-07, 15:34
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Japp, K3 Rekryterar.
Har du någon aning om det spelar någon roll vilken GMU 1-5 man väljer om man vill fortsätta med KMU ?
Inte helt säker men jag ser ingen anledning till varför det skulle vara någon skillnad
2013-01-07, 16:01
Medlem
Fältjägargruppen och Lapplandsjägargruppen är hemvärnsförband, inte jägare. Namnen lever kvar från nedlagda förband (I5 och I22).
2013-01-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
F17 anställer flygbasjägare och I19 Fältjägare och Lapplandsjägare

Omgång 4 - I19

Ansökningsperiod: vecka 2-6 (7 januari-10 februari)
Antagningsprövning: vecka 11-23 (11 mars-9 juni)
Utbildningsperiod: vecka 34-45 (19 augusti-8 november)
Utbildningsplatser: Norrbottensgruppen i Boden, Fältjägargruppen i Östersund, Västernorrlandsgruppen i Härnösand och Lapplandsjägargruppen i Kiruna.
Ansökningsperiod 7 januari -10 februari.

Anställande förband: Blekinge flygflottilj (F 17), Ronneby och Malmen (Linköping)
Arbetsområde: Jägare, logistik, ledning, strid, teknik
Utbildningsplats: Ronneby och Kvarn

Fältjägare och Lapplandsjägare är idag endast inom hemvärnet. Inga jägarutbildningar...
2013-01-07, 16:18
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Fältjägargruppen och Lapplandsjägargruppen är hemvärnsförband, inte jägare. Namnen lever kvar från nedlagda förband (I5 och I22).

Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Fältjägare och Lapplandsjägare är idag endast inom hemvärnet. Inga jägarutbildningar...
Okej! Förlåt min okunskap och tack för upplysningen!
2013-01-07, 17:36
Medlem
Prison-Mikes avatar
Hej! Kommer söka till GMU för första gången och har precis skickat iväg mina uppgifter för att få en personlig kod. Jag undrar dock vad det är för frågor som ställs i den där webbansökan och vad är det specifikt som avgör om de blir intresserade? Är det om man svara ja, på utlands tjänstgöring eller?
2013-01-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prison-Mike
Hej! Kommer söka till GMU för första gången och har precis skickat iväg mina uppgifter för att få en personlig kod. Jag undrar dock vad det är för frågor som ställs i den där webbansökan och vad är det specifikt som avgör om de blir intresserade? Är det om man svara ja, på utlands tjänstgöring eller?

Tja Prison-Mike.
Har själv gjort det en gång.
De kommer ställa frågor angående Hälsan, träning, skador, om du har blivit dömd de senaste 5åren <--- (Utslagningsfråga) m.m.
De kommer ställa frågan om "utlandstjänst" men det är ingen utslagningsfråga. Har för mig om att de kommer ställa en fråga angående hur länge du kan tänka dig jobba för Försvarsmakten.
Senast redigerad av Kazim 2013-01-07 kl. 17:49.
2013-01-07, 17:43
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prison-Mike

Rekryttestet innehåller bara några frågor om din hälsa, bakgrund och vad du tycker om försvarsmakten. Du märker vad du bör svara för att vara relevant för FM. Det riktiga testet kommer på mönstringen.
2013-01-07, 17:55
Medlem
Smakarsprits avatar
Hur svårt anses det vara att bli uttagen till K3 Luftburna?
Vad kommer det vara för siffror som gäller på styrka, cykling, syn och så vidare?
2013-01-07, 18:34
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Vad kommer det vara för siffror som gäller på styrka, cykling, syn och så vidare?
Om jag inte minns fel så har jag för mig att jag läst något om lägst 7 på det mesta om inte allt

Edit: Pratade med en polare som gjort GMU där och är nu anställd och han sa 7or på allt förutom IQ där var det 5
Senast redigerad av Mayorn 2013-01-07 kl. 18:40.
2013-01-07, 18:54
Medlem
aNKones avatar
Citat:

Det finns på åtskilliga sidor i tråden.
Dock så vill jag inte vara sån. Sikta på att snitta 7 i allt (IQ -4/5) så klarar du dig relativt bra beroende på konkurrensen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in