2010-11-09, 19:31
Medlem
Flygplatss avatar
Jag gjorde det där testet för skojs skull nu, fick 120.
När jag mönstrade för en massa år sen fick jag en 7a på provet och det var ju rätt snarlikt.
2010-11-09, 20:34
Medlem
Canias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykox
Gjorde testet och fick:
Ditt totalresultat: 106
Resultatkategori: Genomsnittlig

Undrar hur långt man kommer på antagningsprövningen med dessa resultat? Hur som, tack för länken! Nyttig sista minuten träning inför morgondagen

Man kan träna på att bli bra på sådana här tester eftersom uppläggen är snarlika :P Så träna på bara!
2010-11-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cania
Generellt IQ-test för dem som vill träna på hur proven går till.

http://illvet.se/sites/illvid.dk/themes/ill_v1/iqtest/se/index.htm

110!
2010-11-09, 22:50
Medlem
BattleBrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
110!

116 här. Tyckte det gick ganska dåligt
2010-11-09, 23:27
Medlem
Attalions avatar
120.
Ungefär som de andra gångerna jag gjort liknande test
2010-11-09, 23:31
Medlem
Foggans avatar
117 här givande test
2010-11-09, 23:53
Medlem
asablas avatar
Citat:
Generellt IQ-test för dem som vill träna på hur proven går till.

http://illvet.se/sites/illvid.dk/the...t/se/index.htm

Kalasbr länk, skall jag föra vidare till ungdomarna som jag ansvarar för inom ungdomsverksamheten. Då många av dem funderar starkt på GMU.

För övrigt så testade jag igenom testerna och fick 121 (vilket motsvarar vad jag fick när jag mönstrade och vart placerad där efter under min värnplikt).
2010-11-10, 01:33
Medlem
124 fick jag på det här IQ-provet, 7 på mönstringen.
2010-11-10, 08:40
Medlem
Canias avatar
En massa intellektuella på FB
2010-11-10, 09:54
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asabla
Kalasbr länk, skall jag föra vidare till ungdomarna som jag ansvarar för inom ungdomsverksamheten. Då många av dem funderar starkt på GMU.

För övrigt så testade jag igenom testerna och fick 121 (vilket motsvarar vad jag fick när jag mönstrade och vart placerad där efter under min värnplikt).

Motsvarar? Varifrån har du fått uppfattningen att inskrivningsprovet mäter IQ? Sa psykologen att ditt resultat motsvarade en IQ på 121? Vad motsvarar då ett resultat på 1 eller 2 av 9? En IQ på 60?

Citat:
En massa intellektuella på FB

Det brukar se ut så på Flashback och det är precis nu hela tråden blev tramsig. Klart att testet är en bra förberedelse inför inskrivningsprovet, men att ta ett resultat från det som absolut sanning är högst oklokt.

Gå till en psykolog istället och be om att få intelligenstestas. Får ni lika höga resultat (+120 IQ som omkring 6% av alla människor har, där tydligen en stor del av dessa befinner sig på Flashback) så kanske det betyder något.
2010-11-10, 10:26
Medlem
Canias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Motsvarar? Varifrån har du fått uppfattningen att inskrivningsprovet mäter IQ? Sa psykologen att ditt resultat motsvarade en IQ på 121? Vad motsvarar då ett resultat på 1 eller 2 av 9? En IQ på 60?

Det brukar se ut så på Flashback och det är precis nu hela tråden blev tramsig. Klart att testet är en bra förberedelse inför inskrivningsprovet, men att ta ett resultat från det som absolut sanning är högst oklokt.

Gå till en psykolog istället och be om att få intelligenstestas. Får ni lika höga resultat (+120 IQ som omkring 6% av alla människor har, där tydligen en stor del av dessa befinner sig på Flashback) så kanske det betyder något.

Ta ut pinnen ur arslet och sluta bli så förnärmad?
2010-11-10, 11:59
Medlem
Frapzzors avatar
Jag håller med synergy här. Och jag anser även att det är skillnad på ett IQ test och ett allmänt begåvnings test.

Sen så var den här tråden inte skapad för att diskutera hur bra resultat ni fick på ett 'iq' test. Även om testet var hyfsat likt det som man fick göra på mönstringen.

det har även diskuterats tidigare hurvida man skall beräkna iq på 1-9 skalan man får på testet. Jag anser att det bara är trams. Men ni som vill smickra er själva kan ju alltid leta rätt på den tråden och posta er nyfunna geni status där istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in