Citat:
Ursprungligen postat av Alexaanderr
Antagningsprövning den 1-2 november..
Jag antar att jag måste åka till stockholm just av anledningen att jag vill bli pilot? (Jag bor för närvarande i Göteborg)..
Någon som kan informera om testerna som utförs? Inte endast för att bli pilot, utan generella tester för att bli antagen inom GMU, alla svar uppskattas, så att man kan förbereda sig lite..
Jag antar att jag måste åka till stockholm just av anledningen att jag vill bli pilot? (Jag bor för närvarande i Göteborg)..
Någon som kan informera om testerna som utförs? Inte endast för att bli pilot, utan generella tester för att bli antagen inom GMU, alla svar uppskattas, så att man kan förbereda sig lite..
Jag har ochså blivit kallad till prövning för pilotutbildningen den 20-21 oktober,
Här har du några länkar som borde svara på din fråga,
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Bli-officer/Pilotutbildning/Uttagningen-dag-for-dag/ <- För pilot
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-och-undersokningar/ <- För GMU
Och nu till min fråga, eftersom det är pilot jag sökt till och blivit antagen som, är det då GMU eller pilot testerna jag kommer ta? Är lite förvirrad över att titeln på brevet jag fått hem säger att jag e kallad till antagningsprov för GMU medan innehållet i brevet antyder mot pilot testerna,
Citerar brevet: "Du har anmält intresse för pilot eller flygstridsledarutbildning. Därför prövar du din andra dag vid Försvarsmaktens HR-Centrum på sandhamnsgatan... under förutsättning att du blir godkänd vid testerna på rekryteringsmyndigheten dagen innan."
Har heller aldrig gått lumpen eller har en färdig militär utbildning
Betyder detta att första dagen är GMU antagningsprovet och om jag får högt på det så får jag göra pilottesterna efter?
Eller är det som länken jag skrev ovan(Pilot), där jag är antagen till de två första dagarna av pilottesterna och därför skippar det "vanliga" GMU testerna.
Jag vet ochså att OM jag klarar dessa tester så kommer jag gå GMU i slutet av januari innan pilotutbildningen börjar nästa höst.
Ps. Bor i Göteborg och förra gången jag sökte GMU fick jag bara gå 1 dag och det va i Göteborg (sökte inte pilot)
Era tankar vore uppskattade,
Mvh Robin
Kanske som PM eller i denna tråden så alla får veta.
)