2010-10-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Behöver man ha med något mer än ombyte, hälsodeklaration, ID och gymnasiebetyg?

Glöm inte bort kallelsen bara
2010-10-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
vet inte hur grundläggande de kollar, men de kollade på mina från 06 när jag mönstrade.

Oh no... hade planerat ljuga/hålla det "hemligt" att jag har linser

Anledningen? Fick inte göra jägar tjänst för att jag hade linser.. när jag skulle välja tjänst på datorn efter alla tester så fanns inte jägare med på alternativen.. och min inställning var då jägare eller ingen lumpen alls.. så frågade gubben som hjälpte med vad man skulle välja för tjänst, varför inte jägare fanns med för mig? (hade resultatet som krävdes för jägare).. Då sa han, tyvärr.. linser kan bli utpetade i strid! Vilket är helt jävla omöjligt..

Har ändå planerat laseroperera mig när jag fyller 20 så därför tänkte jag hålla det lite hemligt denna gång!

Tror det blir fixa syn papperna så man har med sig dom ifall att syn test doktorn kan se förra mönstringens resultat
2010-10-31, 23:07
Medlem
Attalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Fan börjar bli lite pirrigt. Ska göra antagningsprövningen imorgon. Hoppas verkligen att jag fortfarande klarar en 7a i cyklingen och styrkan. Vi får se! Lär ju inte få så mycket sömn när man sov bort hela dagen.

Lycka till imorgon! Du också sgtpepper1!
2010-11-01, 00:45
Medlem
Foggans avatar
ja lycka till seargant det kommer säkerligen gå bra jag förväntar mig en utförlig rapport imon om din mönstring
2010-11-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
Oh no... hade planerat ljuga/hålla det "hemligt" att jag har linser

Anledningen? Fick inte göra jägar tjänst för att jag hade linser.. när jag skulle välja tjänst på datorn efter alla tester så fanns inte jägare med på alternativen.. och min inställning var då jägare eller ingen lumpen alls.. så frågade gubben som hjälpte med vad man skulle välja för tjänst, varför inte jägare fanns med för mig? (hade resultatet som krävdes för jägare).. Då sa han, tyvärr.. linser kan bli utpetade i strid! Vilket är helt jävla omöjligt..

Har ändå planerat laseroperera mig när jag fyller 20 så därför tänkte jag hålla det lite hemligt denna gång!

Tror det blir fixa syn papperna så man har med sig dom ifall att syn test doktorn kan se förra mönstringens resultat

1,0 okorrigerad syn som gäller för jägare. så sorry!

det är vad som står på gruppbefäl, antar att det gäller för soldat också.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-officer/Funktioner/Markstrid/Jagargruppchef/
Senast redigerad av thund 2010-11-01 kl. 10:10.
2010-11-01, 17:25
Medlem
Även jag fick ett brev med posten idag att jag ska söka en gång till, dock har jag inte min mönstring förrens den 24-25:e, så jag antar att alla får ett sånt!
2010-11-01, 17:31
Medlem
sgtpepper1s avatar
Halloj!

Nyss hemkommen från antagninsprövning

Här är mina resultat!

Styrka - 8 : Jag blev verkligen förvånad över det resultatet, jag hade räknat med max en 7:a!

Cykeltest - 9 : Det var långt ifrån så jobbigt som jag hade målat upp det i mitt huvud.

Jag är otroligt nöjd över mina resultat gällande fysiken!

Inskrivningsprovet/Psykologen - 5 : Inte nöjd.

Inskrivningsprovet kunde jag varit noggrannare med, men jag var så jävla pissnödig. Ja, jag borde ha gått och pissat innan/under provet men så blev det inte!

Psykologen var fan i mig den jobbigaste delen. Han vred på frågan eller mitt svar så att det blev till min nackdel oavsett vad jag sa.

Hur som helst, jag snackade lite med honom efter alla tester (när han hade slutat) och då var han hur cool som helst.

Skit samma, det var godkänt ändå!

Jag är i alla fall preliminärt antagen som Sjöstrid/Amfibie (Typ BasSäk som jag förstod det) på Marinbasen i Karlskrona!

Edit: Min hörsel och syn var det inga problem med.

Det var någon skitfrekvens i mitt högra öra som jag inte hörde, men det var en helt obetydlig frekvens.
Senast redigerad av sgtpepper1 2010-11-01 kl. 17:34.
2010-11-01, 18:05
Medlem
Grattis, fina resultat
2010-11-01, 18:26
Medlem
Flygplatss avatar
Glöm inte att det är inskrivningsprovet och psykologen som väger tyngst.
Fysik kan man alltid träna upp.
2010-11-01, 18:51
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplats
Glöm inte att det är inskrivningsprovet och psykologen som väger tyngst.
Fysik kan man alltid träna upp.

Fast... Man kan ju träna upp psyket och bli smartare också!
Äh, jag är nöjd!
Senast redigerad av sgtpepper1 2010-11-01 kl. 19:01.
2010-11-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Halloj!

Nyss hemkommen från antagninsprövning

Här är mina resultat!

Styrka - 8 : Jag blev verkligen förvånad över det resultatet, jag hade räknat med max en 7:a!

Cykeltest - 9 : Det var långt ifrån så jobbigt som jag hade målat upp det i mitt huvud.

Jag är otroligt nöjd över mina resultat gällande fysiken!

Inskrivningsprovet/Psykologen - 5 : Inte nöjd.

Inskrivningsprovet kunde jag varit noggrannare med, men jag var så jävla pissnödig. Ja, jag borde ha gått och pissat innan/under provet men så blev det inte!

Psykologen var fan i mig den jobbigaste delen. Han vred på frågan eller mitt svar så att det blev till min nackdel oavsett vad jag sa.

Hur som helst, jag snackade lite med honom efter alla tester (när han hade slutat) och då var han hur cool som helst.

Skit samma, det var godkänt ändå!

Jag är i alla fall preliminärt antagen som Sjöstrid/Amfibie (Typ BasSäk som jag förstod det) på Marinbasen i Karlskrona!

Edit: Min hörsel och syn var det inga problem med.

Det var någon skitfrekvens i mitt högra öra som jag inte hörde, men det var en helt obetydlig frekvens.

får man fråga hur lång och hur mycket du väger?
tränade du något inför mönstringen??
2010-11-01, 19:11
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
får man fråga hur lång och hur mycket du väger?
tränade du något inför mönstringen??

Jag är 177 cm och väger 68 kg.

Jag tränade en vecka inför antagningsprövningen efter en lat sommar och sjukdomsfylld början av hösten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in