2011-12-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Jo men tror inte att tjänstbarheten ska påverkas av att man har ojämna resultat, då borde isåfall cykelresultatet tas med i det beslutet.

Nejnej, inte att tjänstbarheten påverkas, tyckte du sa att du inte blev antagen, och sen trodde det var tjänstbarhetens fel.
2011-12-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Tror det han menar är att du har väldigt ojämna resultat, och 4/5 inte är något jättebra resultat jämfört med din 9a i styrka och har hört att det är bättre att ha jämnt resultat än några höga och några "utstickande" låga.

Och därför så verkar det inte som det bara är din tjänstbarhet som påverkade resultatet.
Men jag kan ha fel.

Mvh Robin

Det var precis så jag menade Tack!
2011-12-16, 15:47
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Nejnej, inte att tjänstbarheten påverkas, tyckte du sa att du inte blev antagen, och sen trodde det var tjänstbarhetens fel.

hehe, nä jag är antagen, hela diskussionen startade med färgblindhet och tjänstbarhet D
2011-12-16, 15:50
Medlem
Citat:
hehe, nä jag är antagen, hela diskussionen startade med färgblindhet och tjänstbarhet D

Men man kan uppenbarligen få tjänstbarhet A även fast man är färgblind...Det var en kille här tidigare som fick det iaf. Färgblindhet är mycket mildare än vad många tror. Jag har aldrig haft något problem med det i vardagslivet, det är bara på de där testerna :/
2011-12-16, 15:52
Medlem
Citat:

Jaha jasså! Får säga grattis då Måste blandat ihop dig med någon annan
2011-12-16, 15:55
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Jaha jasså! Får säga grattis då Måste blandat ihop dig med någon annan

Tack! Lycka till med din reservplats!
2011-12-16, 15:57
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreeNeer
Men man kan uppenbarligen få tjänstbarhet A även fast man är färgblind...Det var en kille här tidigare som fick det iaf. Färgblindhet är mycket mildare än vad många tror. Jag har aldrig haft något problem med det i vardagslivet, det är bara på de där testerna :/

Kanske är olika bedömning från läkare till läkare, Ja exakt!
2011-12-16, 16:48
Medlem
Citat:
Kanske är olika bedömning från läkare till läkare, Ja exakt!

Antar det, man får hoppas på det bästa!
2011-12-16, 17:33
Medlem
wibbees avatar
Någon som har koll på om tjänstbarheten spelar stor roll konkurrensmässigt då man söker en tjänst så som alla andra resultat man får på antagningsprövningen? Eller om den endast är till för att sätta krav för vad man får/inte får söka?
2011-12-16, 17:45
Medlem
HermesSalibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wibbee
Någon som har koll på om tjänstbarheten spelar stor roll konkurrensmässigt då man söker en tjänst så som alla andra resultat man får på antagningsprövningen? Eller om den endast är till för att sätta krav för vad man får/inte får söka?

Tror att den endast begränsar vad du kan söka, är du lämplig som färgblind så är du lika lämplig som en med fullgod syn.

Sen undrar jag vad det är som styr tjänstbarheten dvs bokstäverna, jag tror inte att det går i någon speciell följd men A är väl fullt frisk, men D kanske endast betyder att du är A minus färgseende, medans C betyder att du är fullständigt värdelös på allt. Om någon sitter på information ang tjänstbarhets-graderna hade det varit trevligt.
2011-12-16, 17:48
Medlem
wibbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermesSaliba
Tror att den endast begränsar vad du kan söka, är du lämplig som färgblind så är du lika lämplig som en med fullgod syn.

Sen undrar jag vad det är som styr tjänstbarheten dvs bokstäverna, jag tror inte att det går i någon speciell följd men A är väl fullt frisk, men D kanske endast betyder att du är A minus färgseende, medans C betyder att du är fullständigt värdelös på allt. Om någon sitter på information ang tjänstbarhets-graderna hade det varit trevligt.

Jag fick tjänstbarhet B endast på grund av kattallergi.. Så frågan är ju hur dom resonerar kring det där
2011-12-17, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wibbee
Jag fick tjänstbarhet B endast på grund av kattallergi.. Så frågan är ju hur dom resonerar kring det där

Jag trodde det var så att det är bättre ju längre upp på alfabetet man ligger dvs A B C D E F som de nya betygsystemen i skolan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in