2011-06-20, 18:49
Medlem
shoot4us avatar
När får man besked om GMU 3/4?
2011-06-20, 19:30
Medlem
Fan vad detta sög. Bara att vänta till 2012.
Det kanske till och med blir bättre i slutändan... Jag var inte helt nöjd med alternativen som fanns att söka denna omgången. Även om det är surt att behöva vänta i ett halvår, så har man iallafall något att se fram emot.

Och dessutom kommer jag få möta cykeln en gång till... jag skall cykla tills kedjan smälter samman och cykeln... sprängs.

Får man göra om psykologen? Jag vill göra om psykologen. Hon var vimsig och jag fick bara en sjua. Vill gärna ha en bedömning från någon som verkar ha alla hästar i hagen.
2011-06-20, 19:34
Medlem
Var det många här som fick 9 på cyklingen? När jag mönstrade var det bara en person på hela dagen.
2011-06-20, 19:50
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Det kanske till och med blir bättre i slutändan... Jag var inte helt nöjd med alternativen som fanns att söka denna omgången. Även om det är surt att behöva vänta i ett halvår, så har man iallafall något att se fram emot.

Och dessutom kommer jag få möta cykeln en gång till... jag skall cykla tills kedjan smälter samman och cykeln... sprängs.

Får man göra om psykologen? Jag vill göra om psykologen. Hon var vimsig och jag fick bara en sjua. Vill gärna ha en bedömning från någon som verkar ha alla hästar i hagen.

vaddå vad håller du på med? har du redan fått brevet/mejlet från dom att du inte kom med eller fick du reda på det redan på antagningsprövningen? eller utgår du bara ifrån att du inte kommer att komma med?

och vaddå "bara" en sjua? försöker du skryta men samtidigt få det att låta dåligt eller? jag fick en jävla femma!
2011-06-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
vaddå vad håller du på med? har du redan fått brevet/mejlet från dom att du inte kom med eller fick du reda på det redan på antagningsprövningen? eller utgår du bara ifrån att du inte kommer att komma med?

och vaddå "bara" en sjua? försöker du skryta men samtidigt få det att låta dåligt eller? jag fick en jävla femma!
P4 och P7 har ställt in. Det var dem enda jag hade sökt.

Jag vill ha 8 eller över på mina resultat annars ser jag det som att jag misslyckats. Det har inte med nån annan att göra än med mig själv. Detta är ett anonymt forum... det finns inte så mycket att hämta genom att skryta
2011-06-20, 20:10
Medlem
shoot4us avatar
Citat:
P4 och P7 har ställt in.
Vart har du fått reda på det?
2011-06-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Vart har du fått reda på det?
Först skrev någon här i tråden det, men nu har jag pratat med Försvarsmakten och det stämmer, P4 och P7 kommer inte hålla någon utbildning i höst.
2011-06-20, 21:04
Medlem
Citat:

Citat:
Först skrev någon här i tråden det, men nu har jag pratat med Försvarsmakten och det stämmer, P4 och P7 kommer inte hålla någon utbildning i höst.

Jag håller med dig! Man får se det positivt, fler alternativ att välja på osv. Men samtidigt drygt att vänta ett halvår. Tyvärr så står sig psykologen o I-provet i ett år vare sig man vill lr inte.
Orkar du skriva lite kort vad FM sa när du pratade med dom? Måste vi söka om från början lr blir man erbjuden en ny mönstring till GMU 1?
2011-06-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Jag håller med dig! Man får se det positivt, fler alternativ att välja på osv. Men samtidigt drygt att vänta ett halvår. Tyvärr så står sig psykologen o I-provet i ett år vare sig man vill lr inte.
Orkar du skriva lite kort vad FM sa när du pratade med dom? Måste vi söka om från början lr blir man erbjuden en ny mönstring till GMU 1?
Han var väldigt kort och inte så tydlig. När jag bad att få byta val så var han mer Ja joo men det blir nog inte så bra ändå hum hum... Försvarsmakten tar ju beslut imorgon (vet inte vad han menade här) men jaa joo jag ska göra en anteckning så får vi se...

Jag frågade inte om man var tvungen att söka om från början för GMU 1 och han sa inget om det, varken för eller emot.
2011-06-20, 21:32
Medlem
Citat:
Han var väldigt kort och inte så tydlig. När jag bad att få byta val så var han mer Ja joo men det blir nog inte så bra ändå hum hum... Försvarsmakten tar ju beslut imorgon (vet inte vad han menade här) men jaa joo jag ska göra en anteckning så får vi se...

Jag frågade inte om man var tvungen att söka om från början för GMU 1 och han sa inget om det, varken för eller emot.

Okej, tack! Men han sa att det inte blir någon gmu på P4 lr P7?
2011-06-20, 22:35
Medlem
Citat:
jag mejlade dem igår och frågade eftersom jag sökt p4 som första. Och de sa att de ännu inte fått någon information om det. Fick mejlet idag...
2011-06-21, 00:52
Medlem
Jag funderade. Vad är det som gäller med yrkesförrättaren egentligen. Hur stor roll spelar det egentligen vad man "får" när man ändå kan söka vad man vill efter genomförd gmu.
Och hur används mönstringsresultaten mer än att komma in på gmu.
Kommer dom att användas när man söker anställning eller blir erbjuden tjänst?
Fick väldigt tvetydiga svar av min förrättare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in