2011-03-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetra
Jag har en liten svag åkomma av tinitus och har därför svårt för hörseltest. Fick ej göra lumpen för att jag inte klarade hörseltestet, kommer det hända samma sak på GMU testet eller tror ni jag kan säga att jag har tinitus och lösa det på något sätt?

Sök och hoppas på att få bli testad hos RM. Klarar du hörseltestet som Rekrytmyndigheten gör så grattis, om du inte gör det så har du inte det som krävs tyvärr.
Men då du redan misslyckats på det testet så är chansen inte så stor att du lyckas denna gång.
Senast redigerad av Rtog- 2011-03-21 kl. 14:32.
2011-03-21, 16:52
Medlem
jontäs avatar
Ni som har kommit in på GMU. Vad pratade ni om på säkerhetsintervjun?
2011-03-21, 17:13
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Ni som har kommit in på GMU. Vad pratade ni om på säkerhetsintervjun?

Säkerhetsintervjun? Någon sådan gick jag inte igenom. Om du menar säkerhetskontrollen så gör FM den när alla preliminära antagningar gjorts klart.
2011-03-21, 17:49
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Säkerhetsintervjun? Någon sådan gick jag inte igenom. Om du menar säkerhetskontrollen så gör FM den när alla preliminära antagningar gjorts klart.

Säkerhetsintervjun gör du hos psykologen. H*n frågar om du har haft kontakt med en utländsk säkerhetstjänst. Sen var det inte så mkt mer.
2011-03-21, 17:58
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Säkerhetsintervjun gör du hos psykologen. H*n frågar om du har haft kontakt med en utländsk säkerhetstjänst. Sen var det inte så mkt mer.

Jaha, det
Ja, det va typ det enda hon frågade.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-21 kl. 18:34.
2011-03-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
hoppa hage och ett Friskis och svättis gympapass på nivå svår.

Då fick man dagens skratt, underbart
2011-03-21, 18:18
Medlem
_Shakermakers avatar
Varför skulle du inte få sova hemma under GMU'n?
2011-03-21, 18:26
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Varför skulle du inte få sova hemma under GMU'n?

Jag har mycket svårt o tro att man skulle få det då bäddning och annat dylikt ingår i själva grundutbildningen. Jag är inte 100 men tror det är så.
2011-03-21, 18:43
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Jag har mycket svårt o tro att man skulle få det då bäddning och annat dylikt ingår i själva grundutbildningen. Jag är inte 100 men tror det är så.
Exakt, dessutom är det väl stor risk för många tidiga mornar och sena kvällar under utbildningen så det extra jobbet med att ta sig till och från regementet är väl knappast värt, jag gissar att man ofta bara kommer att vilja sova varenda ledig stund vissa perioder.
2011-03-21, 18:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Möjligen så har man logementesdygn i samband med övning mm men det är självklart så att man får tillbringa tiden utanför tjänsten vart man vill under GMU.
Senast redigerad av DaEzz 2011-03-21 kl. 18:46.
2011-03-21, 18:44
Medlem
fondezs avatar
Citat:

Det ingår i utbildning i gamla hederliga lumpen också och då får du sova hemma, så ser inget problem med att sova hemma under GMU.
2011-03-21, 18:51
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fondez
Det ingår i utbildning i gamla hederliga lumpen också och då får du sova hemma, så ser inget problem med att sova hemma under GMU.

Hm, ok där ser man. Trodde att man var tvungen att SOVA på logementet men som DaEzz säger, att man självklart får spendera tiden utanför tjänsten vart man vill men ok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in