2011-08-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleki
Är du efterbliven som inte fatta frågan, frågan var om jag får välja när jag vill göra min GMU utbildning, inte rycka in i krig.

Hur jävla seriös är du som har nån jävla COD gubbe på avataren, tror du militären är ett spel, fortsätt med COD istället din finniga lilla horunge.

Avsikten med GMU är att du sedan ska ta anställning i Försvarsmakten. Så ja, räkna med att om du ska vara aktuell för GMU så får du räkna med utlandstjänst i Afghanistan eller någon annan framtida krigsskådeplats.

Och du får bedömt inte välja när du vill hoppa på tåget. Är du antagen nu så kan jag svåreligen tänka mig att HRC skulle låta dig "hålla" en plats.
2011-08-09, 02:52
Medlem
mikroskopisks avatar
Citat:
Är du efterbliven som inte fatta frågan, frågan var om jag får välja när jag vill göra min GMU utbildning, inte rycka in i krig.

Hur jävla seriös är du som har nån jävla COD gubbe på avataren, tror du militären är ett spel, fortsätt med COD istället din finniga lilla horunge.
Jag rekommenderar dig till att inte söka.
2011-08-09, 03:55
Medlem
Kan rekryteringsmyndigheterna kolla upp vad man svarade på förra ansökan? Sparas det, om man söker för andra gången ?

Syftar då på när det var obligatoriskt att mönstra och man kanske ljög lite för att slippa.
Senast redigerad av RESCHEN 2011-08-09 kl. 04:31.
2011-08-09, 08:48
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RESCHEN
Kan rekryteringsmyndigheterna kolla upp vad man svarade på förra ansökan? Sparas det, om man söker för andra gången ?

Syftar då på när det var obligatoriskt att mönstra och man kanske ljög lite för att slippa.

Nojar över ett liknande problem, skulle mönstra tidigare när det var aktuellt (2 år sen kanske) men det sket sig och jag for aldrig till mönstringen även fast jag blev kallad. Fick gå om ett år i skolan och hade annat som var viktigare just då så därför strunta jag i mönstringen. Kan detta göra att det blir svårare nu eller för jag har fortfarande inte fått någon internetformulär att fylla i?
2011-08-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Nojar över ett liknande problem, skulle mönstra tidigare när det var aktuellt (2 år sen kanske) men det sket sig och jag for aldrig till mönstringen även fast jag blev kallad. Fick gå om ett år i skolan och hade annat som var viktigare just då så därför strunta jag i mönstringen. Kan detta göra att det blir svårare nu eller för jag har fortfarande inte fått någon internetformulär att fylla i?

Mailade Hr-direkt och det ska inte vara någon fara! Bara svara uppriktigt och ärligt, i värsta fall kan man alltid prata med yrkesvägledaren vid antagningsprövning. Tidigare svar ska inte påverka din senaste sökning.
2011-08-09, 10:04
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Mailade Hr-direkt och det ska inte vara någon fara! Bara svara uppriktigt och ärligt, i värsta fall kan man alltid prata med yrkesvägledaren vid antagningsprövning. Tidigare svar ska inte påverka din senaste sökning.

okej, dock så hade jag ju inte ljugit något på frågorna utan sket bara i att dra till mönstringen. Har någon annan fått den där frågeformulären?
2011-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
okej, dock så hade jag ju inte ljugit något på frågorna utan sket bara i att dra till mönstringen. Har någon annan fått den där frågeformulären?

Tror inte det, eftersom ansökningsperioden började väl igår? så har man anmält sig till rekryterings myndigheterna så tar det väl ett par dagar att få hem sin kod på posten kan jag tänka mig.
2011-08-09, 11:12
Medlem
ziences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Jag är 186 cm och låg preciiiis på gränsen att kunna bli skyttesoldat, fick en 9:a på längden.
Tror det är 188 eller 190 som är den övre gränsen.
Som jägare kan man dock vara längre, men då måste man ju uppfylla de övriga kraven. (Tycker iofs att det är konstigt då jägare ska kunna fungera i de flesta miljöer, såväl hoppa ut från ett Hercules som att krypa in i en CV 90 eller patria...)

Allt över 190 är den övre gränsen för mekaniserade förband, jag tror 185 är gränsen för pansarskytte. Men skyttesoldat i mina ögon kommer alltid vara markstrid/lätt inf. Och i efterhand så är markstrid på Amf1/LG aktuellt för oss telefonmastar.
2011-08-09, 11:34
Medlem
FredricBs avatar
Yoyo!

Ansökte igår på deras hemsida och väntar nu på min personliga kod för att göra rekryttesten på hemsidan! Dom sa att det ska ta 3-5 dagar att få koden hemskickad, någon som har fått den ännu? Har iofs bara gått en dag, men tänkte fråga ändå. Har tränat ett bra tag inför det här nu och jag mer taggad än någonsin, jag hoppas verkligen att rekryttesterna går bra så att jag får göra testerna hos pliktverket och förhoppningsvis göra min GMU!
Senast redigerad av FredricB 2011-08-09 kl. 11:38.
2011-08-09, 12:17
Medlem
Citat:

Haha bra material. Synd att jag inte kan se ditt samtal med psykologen.
2011-08-09, 12:19
Medlem
Citat:

Ja det sparas, alltihopa. Jag sa en del dumt förra gången för att slippa, och nu 3 år senare hade jag glömt det och började nästan skratta åt mina egna totalt påhittade berättelser.

Men sålänge du kan berätta för psykologen hur du känner just nu, varöfr du vill söka idag, så tvivlar jag på att det du sa då kommer vara ett problem. Om det inte var något grovt dvs.
2011-08-09, 19:07
Medlem
Citat:

Haha hur fan pratar du pojk? Har du fortfarande blöjan på dig? Väx upp för i helvete sen kan du söka till det militära. Men den attytiden lär du råka illa ut...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in