Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
Pratade även lite med vägledaren om de platser som inte vetat om de skulle utbilda eller inte då fick jag reda på att igår togs beslut om att P4 och P7 INTE ska ha någon GMU till höst, tyvär för er som sökt där :/
Jag blir så jävla förbannad! Hur fan kan dom fatta sådana beslut nu?? P4 och P7 är väl dessutom de ställena dit flest har sökt till. Blir ju bara värre och värre ju längre tiden går. Undrar verkligen om det kommer finnas något försvar kvar i höst om man blir antagen.
Och psykologen, denna.... denna mystiske, förrädiska råtta! Jag förstår verkligen inte grejen med varför han ska sitta där och avgöra hur pass lämplig jag skulle vara som befäl. Känns lite som att det borde vara upp till befälen där man utbildas att avgöra. Jag fick en ynka FEMMA av psykologen på befälslämplighet, det pga att jag aldrig haft några förtroende uppdrag som tex. ordförande i elevrådet i skolan. (!!!!!!)
Tror ni man kan ringa och ändra sitt första val om man kryssat i P7 eller P4? Känns inte mer än rätt.
skandal.