2011-04-29, 14:34
Medlem
Ingen som har fått kallelsen till antagningsprövning i dag? själv får jag vänta till måndag och hålla tummarna..
2011-04-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
Ingen som har fått kallelsen till antagningsprövning i dag? själv får jag vänta till måndag och hålla tummarna..
Som jag fattade det så skickas breven ut idag. Isåfall har ingen fått dem idag. Men jag är lika ivrig. Vet inte varför, kommer inte börja GMU snabbare för att jag får brevet men jag vill kunna hålla det i handen och titta på det...
2011-04-29, 15:25
Medlem
thecages avatar
Får nog mitt nästa vecka också. Hur många är det som kommer få mönstra?
2011-04-29, 16:46
Medlem
själv väntar jag på 2 brev... råkade nämligen säga att jag var Nötallergiker förra mönstringen jag gjorde så nu är jag tvungen att ha intyg på min allergi... enligt läkaren så kommer jag mest troligtvis hamna i den mildaste klassen av allergier och då får man söka GMU.

(Jag kan nämligen käka nötter utan problem kliade bara lite i halsen när jag var mindre ytterst lite det roliga med det också var ju att de serverade jordnötter i matsalen den dagen jag mönstra och jag hade absolut inga problem att göra testen märkte inte ens nå sympton på allergi)

man ska hålla käft om småsaker...

så när jag var på vårdcentralen för 6 veckor sen så fråga jag hur lång tid det tar... och de svara ''Det går jättefort'' 6 veckor senare inget brev fast det är ju vården vi snackar om de vet inte vad snabbt är.

så nu väntar man på godkännande från vårdcentralen och från försvarsmakten :P
Senast redigerad av mattethias 2011-04-29 kl. 16:48.
2011-04-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Som jag fattade det så skickas breven ut idag. Isåfall har ingen fått dem idag. Men jag är lika ivrig. Vet inte varför, kommer inte börja GMU snabbare för att jag får brevet men jag vill kunna hålla det i handen och titta på det...

Känner samma, fast e ju lite för att jag vill veta datumet så man kan ändra det i tid om det skulle behövas, vill dock ha så sen mönstring som möjligt för att minska väntan efter mönstringen+att få mer relevant information på antal som söker samma som en själv

Citat:
Ursprungligen postat av thecage
Får nog mitt nästa vecka också. Hur många är det som kommer få mönstra?

Tror att det är runt 4000 nånting som får mönstra, gissar mestadels från gammal statistik, GMU 1 behövde dom 817 personer och kallade 3400 till mönstring, GMU 2 behövde dom 401 pers och kallade 1536på mönstring, så verkar som runt 4 ggr så många får mönstra som får göra GMU (finns 1085 platser till GMU 3, statistiken tagen från http://www.forsvarsmakten.se/templates/Mil_WebPage.aspx?id=20755, rätta gärna om jag har fuckat upp)
2011-04-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Känner samma, fast e ju lite för att jag vill veta datumet så man kan ändra det i tid om det skulle behövas, vill dock ha så sen mönstring som möjligt för att minska väntan efter mönstringen+att få mer relevant information på antal som söker samma som en själv

Tror att det är runt 4000 nånting som får mönstra, gissar mestadels från gammal statistik, GMU 1 behövde dom 817 personer och kallade 3400 till mönstring, GMU 2 behövde dom 401 pers och kallade 1536på mönstring, så verkar som runt 4 ggr så många får mönstra som får göra GMU (finns 1085 platser till GMU 3, statistiken tagen från http://www.forsvarsmakten.se/templates/Mil_WebPage.aspx?id=20755, rätta gärna om jag har fuckat upp)

Siffran kommer nog ligga på runt 4000 som du skriver. Har själv funderat en del över dessa siffror. Till GMU1 kallades 3400 till mönstring, precis som du skriver. Men bara 2000 dök upp vid mönstringen (detta vill inte FM skylta med). Det var alltså 40% som inte ens kom till mönstringen. Kallar dom 4000 den här gången o 4000 dyker upp lr faller 40% bort o det kommer 2400? Det är ju lite skillnad på förutsättningarna om man säger så

(väntar också med stor spänning på brevet
2011-04-29, 23:01
Medlem
skönt att GMU är officiellt slut nu, och anställningen börjar på måndag
2011-04-29, 23:16
Medlem
pozies avatar
kanske en trög fråga, men vad är skillnaden på gmu1,2 och 3?
2011-04-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
kanske en trög fråga, men vad är skillnaden på gmu1,2 och 3?

Vilka förband som anställer och när dom är som jag förstått det
2011-04-29, 23:35
Medlem
det är bara vilken omgång det är. ingen större skillnad, förutom som det som nämndes tidigare vilka förband som utbildar och anställer.
2011-04-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
skönt att GMU är officiellt slut nu, och anställningen börjar på måndag

Gratulerar. Vilket kompani?
2011-04-30, 21:43
Bannlyst
Nån som fått brev än? jag har fan inte fått mitt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto