2011-03-20, 16:58
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George.Costanza
OK, tack för ditt svar. Hur tänker de kring det? Vilka brott kan de se genom fingrarna och vilka är mer hårda? Jag har sedan incidenten skött mig i skolan osv, aldrig blivit dömd för något mer och så.
Dina chanser är relativt goda! Vet en kille som har suttit inne för en misshandel (mer behöver vi inte gå in på) i ett par månader. Visserligen så finns det inte kvar i något register så som jag förstod det, men han berättade det för FM och dom tyckte att det var dags att förlåta någon gång. Så sök nu och tala om redan från början hur det ligger till, att du örfilade honom. Men sen om du nu blir kallad tilö tester och sen kanske blir vidaretagen till registerkontroll så kan jag med all säkerhet säga att dom inte kommer välja dig förrän det försvinner ur registret! Och då har du fått se hur testerna går till och provat på dom, och då är det bara att söka igen sen när du inte längre finns med i registret

Lycka till!

@fbsnut: denna fråga har ställts otaliga gånger och det finns svar på RM's hemsidan. Men det tar ett par veckor. 3-5 om jag inte minns helt fel.
2011-03-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Skickade in mina svar för kanske 1,5 vecka sen nu om inte mer, när får jag brev om jag blev antagen eller ej?

Mvh

Grundläggande militär utbildning augusti/september 2011 (GMU 3/GMU 4)
Utbildningen startar 8 augusti (GMU 3)*eller 26 september (GMU 4).
* * Ansökan: Du kan ansöka på webben från och med*28 februari till*och med*10 april.
* * Rekryttesten: E-tjänsten är öppen från och med 28 februari till och med*19 april.
* * Kallelse till test: Kallelsen till antagningsprövningen skickar vi med post*29 april till 5 maj. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i brevlådan.*
* * Antagningsprövning:*Från och med 12 maj*till och med*17 juni*testar och undersöker*Rekryteringsmyndigheten*dig som söker*till utbildningen som startar i augusti.*
* * Antagningsbesked:*Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar. Är du reserv kan du få besked ända fram till fredagen i första utbildningsveckan.
2011-03-20, 18:58
Bannlyst
Vad är det som krävs för att man rent av ska misslyckas med utbildningen? Dvs om man är antagen och har kommit in. Vad är det folk brukar faila på?
2011-03-20, 19:08
Medlem
Bristande motivation, hotar/misshandlar medkamrater/officerare, fara för andra genom upprepande bristande säkerhetsmedvetenhet.
2011-03-20, 19:39
Medlem
En annan klassiker som folk blir utslängda för är stöld av ammunition och annan materiell. Typ folk som tycker det är häftigt att ha lite skarpa patroner hemma på hyllan.

Sen hade vi nån som slängdes ut för att han gnällde och somnade på eldposten.
2011-03-20, 21:08
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Luther-Davis
Bristande motivation, hotar/misshandlar medkamrater/officerare, fara för andra genom upprepande bristande säkerhetsmedvetenhet.
Det är alltså ett under att en kvinnlig plutonskamrat till mig klarat sig de här första sju och en halv månaderna som jag legat inne. Hon har varit nära på att skjuta både mig och en annan kamrat i ryggen. Samt nästan pressat ut en annan kamrat mot en briserande handgranat i SiB.

edit: Är ju visserligen lumpen jag gör och inte GMU... Så fel tråd. Sorry.
Senast redigerad av goelen 2011-03-20 kl. 21:10.
2011-03-20, 22:29
Medlem
Smakarsprits avatar
När man ska genomföra antagningstesterna till utbildningen. Vad är det för fysiska tester man kommer få göra?
2011-03-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
När man ska genomföra antagningstesterna till utbildningen. Vad är det för fysiska tester man kommer få göra?

hoppa hage och ett Friskis och svättis gympapass på nivå svår.
Senast redigerad av simper02 2011-03-20 kl. 22:38.
2011-03-20, 22:34
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:

Snälla sök! Börjar bli trött på alla som frågar samma frågor sida efter sida!!
2011-03-20, 22:58
Medlem
Förresten, jag har egentligen endast som plan att göra GMU om jag inte får ett ordentligt jobb. När är det man måste tacka ja/nej? Är det point of no return om man sagt ja?

Mvh
2011-03-20, 23:00
Medlem
Citat:

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten
2011-03-20, 23:27
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Förresten, jag har egentligen endast som plan att göra GMU om jag inte får ett ordentligt jobb. När är det man måste tacka ja/nej? Är det point of no return om man sagt ja?

Mvh

Tror inte psykologen kommer bli så glad över att få höra detta som svar på " Vad har fått dig till att söka GMU " Men bra att vara ärlig iaf...

Om du klarat säkerhetskontrollen och kommit med (inte blivit reserv) Kommer du få logga in med din personliga kod och tacka "ja" eller " nej " till din erbjudna plats. Du kan tacka "ja" och hoppa av när du vill, du kan hoppa av under själva GMU utbildningen också. Ser ju inte så bra ut men visst, du har rätt till det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in