2011-08-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knishenager
Trevligt!

Jag fick mitt brev idag, bättre sent än aldrig! Livkompaniet och LV6 blir det alltså! Racet är Tall Ship Races och det bör inte vara några större bekymmer då endast hamnen är avspärrad, vilken regementet ligger förhållandevis långt från. Kanske en massa folk på tågstationen, men förmodligen inget som skapar problem.

Ok har du också fattat det som att de skall finnas LV6 "märkta" bussar som kör oss till själva regementet?
2011-08-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Ok har du också fattat det som att de skall finnas LV6 "märkta" bussar som kör oss till själva regementet?

Japp! Verkar som de ska köra skytteltrafik mellan järnvägsstationen och regementet under dagen. Lär ju inte bli speciellt fulla bussar med tanke på att vi enbart är runt 60 pers, om jag förstått rätt.
2011-08-07, 17:17
Medlem
Vet nån hur mycket simning och vattenvana testas på GMU? Om man inte ska till marinen eller liknande, hur mycket krävs det av en?
2011-08-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebent
Vet nån hur mycket simning och vattenvana testas på GMU? Om man inte ska till marinen eller liknande, hur mycket krävs det av en?

Under min GMU uppe i Boden så hade vi vattenfys en enda gång på dom 3 månaderna(Och det var enbart pga att plutonen hade bett om att få ha vattenfys). Jag kan ha fel men vi fick inga intryck av att det ska finnas några krav på vattenvana i armén i alla fall.
2011-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebent

Det som krävs är simkunnighet 200m.
2011-08-08, 00:05
Medlem
NU ÄR DET DAGS! att söka för GMU 1 2012, idag öppnar RM ansökningarna för GMU 1.
sök sök!
2011-08-08, 00:45
Medlem
väntar redan på första mailet med rekryttestet, för de är hela processen man måste göra om igen även fast man antagningsprövat? (gjorde de till omgång 3/4)
2011-08-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
väntar redan på första mailet med rekryttestet, för de är hela processen man måste göra om igen även fast man antagningsprövat? (gjorde de till omgång 3/4)

Ja du måste göra om testerna över internet varje gång du ansöker då du kommer
med testet jämföras med alla andra som gjort testet.
2011-08-08, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Det som krävs är simkunnighet 200m.
Se där - I stand corrected.
2011-08-08, 03:06
Medlem
@Duckula:

Hur många är det tänkt att försvaret ska utbilda under första omgången av GMU 2012? Antalet platser alltså.

Och hur tror du det ser ut för mig som genomfört GMU nu i våras fast jag valde att avsluta av olika skäl. Kan tillägga att jag var godkänd i alla moment och allt jag hade kvar var slutövningen - dvs aldrig ge upp. Så nu är man tillbaks på ruta 1.

Som jag har förstått det så jobbar du på Rekryteringsmyndigheten och det är därför jag frågar.
2011-08-08, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
NU ÄR DET DAGS! att söka för GMU 1 2012, idag öppnar RM ansökningarna för GMU 1.
sök sök!

Funderat på att ansöka nu, men har bra jobb tills nyår och efter det hade kommer jag åka till thailand en månad 16jan-17feb. Om jag söker nu och skulle bli antagen, finns det chans att man får välja när man vill rycka in isåfall?
2011-08-08, 06:10
Medlem
shoot4us avatar
Vart fan ska jag egentligen?!
På antagningsbeskedet står det att jag ska göra GMU på TrängR. I förra veckan så fick jag ett brev med lite mer information angående GMU. I det brevet står det att jag ska göra GMU hos Gudhemskompani, på P4 och att jag ska dit idag (rycker in idag). Ska jag gå till TrängR eller P4?

(Håller mig uppdaterad medan jag sitter på tåget)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in