2011-05-05, 23:46
Medlem
minigun33s avatar
Idag fick jag besked om att jag inte blev antagen. Trots detta stod det att jag har "goda förutsättningar att tjänstgöra i försvarsmakten". Jag undrar bara hur de tänker på rekryteringskontoret?
Man kan väl i alla fall få chansen att mönstra. Jag tvivlar på att alla som gör Rekryttestet är sanningsenliga, GE ALLA EN ORDENTLIG CHANS ATT VISA VAD DE GÅR FÖR PÅ MÖNSTRINGEN!
2011-05-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minigun33
Idag fick jag besked om att jag inte blev antagen. Trots detta stod det att jag har "goda förutsättningar att tjänstgöra i försvarsmakten". Jag undrar bara hur de tänker på rekryteringskontoret?
Man kan väl i alla fall få chansen att mönstra. Jag tvivlar på att alla som gör Rekryttestet är sanningsenliga, GE ALLA EN ORDENTLIG CHANS ATT VISA VAD DE GÅR FÖR PÅ MÖNSTRINGEN!
Det är troligen för att minska kostnaderna. Och antalet personer som faktiskt får mönstra och även visa vad de går för är nog tillräckligt för att fylla alla platser.
Senast redigerad av Mr.choma 2011-05-06 kl. 00:24.
2011-05-06, 01:25
Medlem
Lillmoffas avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsvaret-tvingas-dra-i-bromsen_6143075.svd#after-ad

Ropa inte hej än bara för att ni blivit antagna.
2011-05-06, 07:22
Medlem
REALINs avatar
Förstår inte dagens politiker, skjut till en miljard så är problemet löst.
2011-05-06, 08:17
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Förstår inte dagens politiker, skjut till en miljard så är problemet löst.
Skjuta till en miljard från var? Det är ju inte direkt som om dom har pengar i överflöd. Dock skulle jag gärna se en omprioritering i landets ekonomi och låta försvaret kosta snäppet mer(även om det finns andra delar som faktiskt måste prioriteras än mer!).
2011-05-06, 09:39
Medlem
Alright, förutsatt att vi stackars fan som blev rejected inte får slussas in kan vi bara börja tänka på framtiden.. jag går ut i juni och behöver aktivera mig samt få tiden o gå. VAD HAR FOLK FÖR PLANER? Låt oss spåna i vad för kul man kan hitta på fram tills januari månad?`
2011-05-06, 09:40
Medlem
Då är man hemma på första permisen då
2011-05-06, 09:48
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylefty
Alright, förutsatt att vi stackars fan som blev rejected inte får slussas in kan vi bara börja tänka på framtiden.. jag går ut i juni och behöver aktivera mig samt få tiden o gå. VAD HAR FOLK FÖR PLANER? Låt oss spåna i vad för kul man kan hitta på fram tills januari månad?`

Du kan ju gå med i Hemvärnet.
2011-05-06, 09:49
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Skjuta till en miljard från var? Det är ju inte direkt som om dom har pengar i överflöd. Dock skulle jag gärna se en omprioritering i landets ekonomi och låta försvaret kosta snäppet mer(även om det finns andra delar som faktiskt måste prioriteras än mer!).

Var precis det jag menade, är inte säker på det här men alliansen har väll haft kring 300 miljarder i överskott. Var därifrån jag menade dom kunde skjuta till med en miljard, inte att FM i sig skulle plocka för nått annat.
2011-05-06, 10:17
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylefty

jobba som alla andra
2011-05-06, 10:44
Medlem
thecages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Du kan ju gå med i Hemvärnet.

Måste man inte ha gjort GMU/värnplikt för att göra det?
2011-05-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Då är man hemma på första permisen då

Härligt Rtog! Hur har ni haft det den första tiden? Stor omställning antar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in