2011-05-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoWeR
Okej har du någon aning om vad vikten är då?

Var nån som skrev att om man tar ca 90 i marklyft så ska man kunna få en 9a, men låter lite väl lite tycker jag, är ju svårt att säga med tanke på att vikten ändras desto hårdare du drar. Inte gjort det själv så är bara sånt jag hört
2011-05-05, 18:07
Medlem
Betvivlad, kan inte heller med igen :/,
Gjorde mönstring i januari men kunde inte fortsätta pga skola satte käppar i hjulet fick ändå ganska bra på mönstringen, men det är väll bara att bita i de sura äpplet och söka igen i januari då är skolan förhoppningsvis klar,

Btw Grattis till alla som gick vidare

P4 is the grejer woop woop
2011-05-05, 18:08
Medlem
papa_smurfs avatar
Fick också avslag, dock med blandade känslor, dragits med en fotskada sen jag sökte så har inte hunnit träna så mycket som jag ville och hade därför inte kunnat prestera så bra som jag velat, samtidigt tråkigt att få avslag.

Men det är inte hela världen, bara att jobba hårdare och söka till nästa omgång! Stort Grattis till er som kom in !
2011-05-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpupps
Är det bara jag som inte fått något svar alls angående mönstringen? blev ruskigt irriterad när det inte låg något värdefullt i brevlådan.. Så då loggade jag in med min personliga kod, och vad hittar jag där, jo då kunde jag boka tågresa med slutstation Stockholm C! Men frågan är om man ska ta ut det i förskott och anta att man kommit vidare i processen? Hur som haver så drog jag iväg ett mejl till dom, hoppas på ett positivt besked tillbaka.

jag har inte heller fått nå brev men hoppas imorgon eller på måndag annars så blir det att ringa.

kan bero på vad man heter i efternamn också mitt börjar på Ö så jag ligger ganska sist

annars på rekryteringsmyndighetens hemsida kan jag boka tåg den 27 maj
2011-05-05, 18:40
Medlem
REALINs avatar
Hoppas ni som inte kommer in inte ger upp, fortsätt träna och sök in till hösten igen. Tycker det är synt att dom inte kan låta fler få göra GMU samtidigt.

Själv är jag 18 men har två år kvar tills jag gått ut gymnasiet, engagerar mig i Hemvärnet tillsvidare. Blir mer taggad på att träna då också.
2011-05-05, 18:53
Medlem
Fick brev idag, blev ett nej

Tur man fick jobb då i alla fall...

- Du är givetvis välkommen att söka igen vid ett senare tillfälle

Blir nog att jag söker till 2012 då tror jag. (om vi lever då)
2011-05-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpupps
Är det bara jag som inte fått något svar alls angående mönstringen? blev ruskigt irriterad när det inte låg något värdefullt i brevlådan.. Så då loggade jag in med min personliga kod, och vad hittar jag där, jo då kunde jag boka tågresa med slutstation Stockholm C! Men frågan är om man ska ta ut det i förskott och anta att man kommit vidare i processen? Hur som haver så drog jag iväg ett mejl till dom, hoppas på ett positivt besked tillbaka.

Jag har inte heller fått något brev, tänker inte logga in o kika tåg heller. Bara hoppas det kommer imorgon så man slipper vänta över helgen!
2011-05-05, 20:11
Medlem
thecages avatar
Är det någon som vet hur stora chanserna är om man överklagar? Vad kan man göra som ökar ens chanser att få överklagan godkänd, ex skicka in gymnasiebetyg (har i princip fullt i alla ämnen, NV)?
2011-05-05, 20:49
Medlem
Silvermoons avatar
Nehepp... Blev inte uttagen till mönstring jag heller. Men det är nog lika bra, för med min nuvarande kondis lär jag inte ha en susning att klara det med den konkurrensen.
2011-05-05, 21:31
Medlem
Verkar som att alla som blivit nekade att åka till mönstringen fick sina brev idag, typ. Men eftersom jag kan boka en tågresa den 8:e juni på pliktverket och fortfarande inte fått brevet hoppas jag på det bästa

Och till er som blivit nekad, framtiden har inget annat än möjligheter!
Så ni ska självfallet ansöka en andra gång.
Senast redigerad av Mr.choma 2011-05-05 kl. 21:36.
2011-05-05, 22:12
Medlem
17 maj, trodde de skulle bli ungefär vid Juni så har slappat med träningen.

Ni som har fått nej, kan alltid ringa och fråga om "några ej kommer till sin mönstringstid så kanske ni får gå istället". (Funkar oftast om ni bor i följande städer Gbg,Sthl eller Karlstad)

Kan garantera att det finns några som fått ja, men står och tvekar mellan gmu/högskolestudier/komvux/jobb/ etc.

Sen så finns det juh Jan 12, vid hörnet

/W
2011-05-05, 22:20
Medlem
Dom tar in kvoteringen på kvinnor, sen tar dom slumpmässigt ut bland dom sökanden, dom som inte har problem går före,sen tar dom dom som har lindrigare problem även dom slumpmässigt.

Överklagan kommer inte ge dig någon plats då rekryteringsmyndigheten har fyllt sin kvot för mönstringen då dom även har en budget som skall hålla. Det kan hända om folk i tid avbokar sig från mönstring att dom tar ut någon igen slumpmässigt. Men troligen kommer ingen av dom mönstrade ersättas med nya vid ett nej.

Detta är svaret jag fått vid ett besök på pliktverkets kontor för att stilla era frågor.

som sagt innan så spars psykolog och inskrivningstestet (ej IQ test som folk tror) i ett år, resten får du göra om vid mönstring. Och bara för att man anser sig ha ett bra psyke så kan du få lägre betyg hos psykologen beroende på ekonomi, studier och socialt umgänge.

är det något mer ni vill veta så tar jag det nästa gång jag besöker pliktverket, är där ca 2gånger i månaden under service dagarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in