2011-06-30, 01:05
Medlem
Grattis PowerPlant. Jag väntar själv på besked. Har sökt till Enköping som bevakningssoldat.
Fan vad nervöst... har varken fått ett brev eller SMS. Vill bara veta hur läget är.
2011-06-30, 01:09
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
fy fan för att gå med i hemvärnet och INTE kunna få jobb i FM trots att man fått samma GMU som alla andra.
2011-06-30, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPlant
Hallå alla glada!
Fick precis svar från RM att jag blivit antagen till GMU nu i augusti! Kommer bli så jääääääääääääääääääääääääävla kul!
Vem fan på RM sitter uppe klockan tolv på natten och skickar antagningsbesked

Verkar vara himla många från flashback som ska till Enköping...
2011-06-30, 01:22
Medlem
Kolagubbens avatar
ingen som ska till lv6 Halmstad?
2011-06-30, 12:50
Medlem
HELVETE! Fick brev från RM idag, reservplacerad.... Hamnade på 4:e reservplats till Skövde! Tror ni det tjänar något till att hoppas på det, eller ska man börja med alternativplaner (universitet)?
2011-06-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knishenager
HELVETE! Fick brev från RM idag, reservplacerad.... Hamnade på 4:e reservplats till Skövde! Tror ni det tjänar något till att hoppas på det, eller ska man börja med alternativplaner (universitet)?
Det är väl ganska troligt att fyra pers kommer hoppa av? Reservplatsen gäller väl till en vecka in i utbildningen.
2011-06-30, 13:14
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
fy fan för att gå med i hemvärnet och INTE kunna få jobb i FM trots att man fått samma GMU som alla andra.
Du kan fortfarande gå med i Fm precis som alla andra. Hemvärnet är inte ditt enda val.
Och om du kollar på ditt mönstringspapper så kan du se en siffra och en bokstav vilket visar hur stark mentalt och fysisk du är, skulle dom vara för låga så kan du alltid på till pliktverket ett år senare och förbättra dom.
2011-06-30, 14:01
Medlem
PowerPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piriripak
Vad för inriktning har du valt PowerPlant?

Inriktning? vette fan men det står LedR

OT: Sa upp mig idag på jobbet, kändes riktigt nice!
Senast redigerad av PowerPlant 2011-06-30 kl. 14:03.
2011-06-30, 14:52
Medlem
Fan fick nyss brev om att jag står som reserv till LedR i Enköpning. Plats nummer 2. Finns det nån chans för mig eller ska jag åka och dränka mig direkt?
2011-06-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Fan fick nyss brev om att jag står som reserv till LedR i Enköpning. Plats nummer 2. Finns det nån chans för mig eller ska jag åka och dränka mig direkt?
Nån av alla 30 lär ju tacka nej... Och reservintagningen gäller en hel vecka in i utbildningen och någon lär ju hoppa av i början också.
2011-06-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diminished
Nån av alla 30 lär ju tacka nej... Och reservintagningen gäller en hel vecka in i utbildningen och någon lär ju hoppa av i början också.

Okej. Väldigt surt besked dock.. särskilt med tanke på att handläggaren sa att han var "nästan 100" på att jag skulle komma in. Men det var väl det där "nästan" som sabbade
Aja får väl bara hoppas på det bästa. Kanske försöka muta nån jävel att hoppa av
2011-06-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew

Får man fråga vad du fick för resultat på mönstringen om mönstringsförättaren sa att han var nästan 100% på att du skulle komma in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in